Uitkeringen aangepast aan plaatselijke levensomstandigheden

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Uitkeringen aangepast aan plaatselijke levensomstandighe

#91 Bericht door perry » vrijdag 09 september 2011, 12:38

Terugkerende emigranten met de Nederlandse nationaliteit, krijgen dezelfde rechten als welke inwoner van Nederland. Ze hebben recht, bij onvoldoende middelen van bestaan, op een (tijdelijke) bijstandsuitkering. In het algemeen zijn sociale wetten waar "Algemeen" voor staat, zoals "Algemene Ouderdom Wet" toepasbaar voor elke inwoner van Nederland. De AWBZ is ook zo'n sociale wet.
Echt niet: De sociale wet is nu asociale wet geworden.
Naar het uitzendburau werd ik gestuurd om werk te zoeken.
Werk om te leven leef niet om te werken.

sfinx
heeft ervaring
heeft ervaring

#92 Bericht door sfinx » vrijdag 09 september 2011, 12:50

We kunnen beter een nieuw topic starten

remigreren naar Nederland

Uitkeringen buitenland is niet meer terug te vinden in de nu ontstane discussie.
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#93 Bericht door perry » vrijdag 09 september 2011, 12:54

sfinx schreef:We kunnen beter een nieuw topic starten

remigreren naar Nederland

Uitkeringen buitenland is niet meer terug te vinden in de nu ontstane discussie.
Waarom dit hoort hier ook bij omdat als die plannen door gaan dan mischien sommigen hun koffers moeten pakken en terug moeten keren naar hun Thuisland willen ze nog en beetje kunnen leven want in Thailand werk zoeken dat vergeet maar snel.
Werk om te leven leef niet om te werken.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#94 Bericht door driver » zondag 11 september 2011, 21:37

nbreeker schreef:
driver schreef:Leuke reacties over de bezuinigings voorstellen lees ik weer hier in Bandung.

Echter...de AOW is geen uitkering zoals bij bijstand en een WAO is een uitkering die niks te maken heeft met andere uitkeringen.

AOW krijg je na of op je 65 ste een WAO door omstandigheden die per persoon weer verschillend zijn.
En tegenwoordig kom je bijna niet meer in de WAO en zeker niet voor 80/100 %
Als iemand met deze uitkeringen ri het buitenland vetrekt waar dan ook hoort hij of zij deze volledig te behouden omdat voor beide meestal premie betaald is en in beide gevallen heeft men er recht op.

Vlgs mij zullen deze uitkeringen dan ook niet gekort worden maar spreekt men meer over bijv de kinderbijslag en andere uitkeringen.

En wordt het toch per land bepaald qua hoogte van de uitkerings bedragen vertrekken we toch lekker naar bijv Zweden waar alle lonen en uitkeringen een stuk hoger liggen dan elders :angel:

Ik wacht het rustig af en maak me nergens druk over en ben al jaren bezig
mijn eigen kleine spaarpotje te verzorgen voor mijn oude of huidige dag of dat voldoende zal zijn moet nog blijken.

PERRY....Jou opmerkingen kan ik me grotendeels in vinden en in mijn ogen waren ze zeker niet racistisch maar realistisch.

Wat betreft de solidariteit tussen de Hollanders heb ik mede bij het FNV in het verleden gemerkt dat dit amper voorkomt.
Het overgrote merendeel kiest nog steeds voor zich zelf als het er op aan komt en bijv massale stakings of protest acties zoals in Frankrijk komen bij ons amper voor.

Zo....straks weer op reis dus geen internet meer verwacht ik dus tot laterszzz maar weer :thumbsup:

mvg Arie
ja Arie je sloeg de spijker op z'n kop wat betreft solidariteit onder Ollanders,als we morgen afspreken dat we staken en allemaal thuis blijven ben jij de enigste die thuis blijft,je zogenaamde collega's laten je vallen als een baksteen. :crazy:
Goede reis terug.
We zitten nu vlakbij het vliegveld dus heb weer internet en lees even snel mee hier.

Aardig wat reacties bijgekomen dus reageer nu even op de jouwe nbreeker,de rest moet ik nog lezen .
Mijn reactie wou ik nog wat aanpassen maar ja..internet stopte en daarna geen zin meer gehad om te internetten of gewoon geen internet in de buurt

off topic :

Dinsdag vliegen we naar Nederland dus hopelijk een goede reis terug idd.

mvg Arie

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#95 Bericht door Henk Korat » zondag 11 september 2011, 21:49

Goede reis naar Nederland met Suk. Take care.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#96 Bericht door driver » maandag 12 september 2011, 02:26

Henk Korat schreef:Goede reis naar Nederland met Suk. Take care.
Dank je Henk ,denk dat alles nu wel gaat lukken dus tot later.

mvg Arie

joopuberda
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#97 Bericht door joopuberda » dinsdag 13 september 2011, 02:57

om even weer on toppic te komen. Dit artikel zegt genoeg. als ze het in de kop hebben in Den Haag dan hebben ze het niet in de kont. En wie denkt dat de rechter de kabinetsplannen terugfluit kon nog wel eens bedrogen uitkomen. voorspelling door mij binnen nu en 2 jaar wordt de AOW en ook de WAO voor mensen die buiten Holland wonen gekort.
[|)
Twan Tak vertrekt
Raadsheer weg uit protest tegen uitholling bestuursrecht
Door: Maurits van den Toorn | 12.09.2011
Na 27 jaar vertrekt raadsheer Twan Tak bij de Centrale Raad van Beroep. Hij kan zich niet meer verenigen met de manier waarop de rechtspraak is ontaard in ‘formulierencontrole’ en de steeds slechtere rechtsbescherming van de burger. Eerder dit jaar hekelde Tak in PM al het streven om het bestuursrecht ‘efficiënter’ te maken, met als dieptepunt de Crisis- en herstelwet.

De Crisis- en herstelwet van het laatste kabinet-Balkenende is vooral bedoeld om ruimtelijke projecten vlot te trekken door bezwaarmogelijkheden tegen bouwbesluiten drastisch in te perken.

Tak vindt dat geen goed idee, zo betoogde hij: ‘Maar deze noodwet heeft aan de lagere overheden alle rechtsbescherming ontnomen. Zij heeft die van de burgers nog verder teruggeschroefd. Aan de rechter wordt door deze wet opgedragen de overheid tot het laatst toe in de procedure te helpen om flutbesluitjes alsnog “judge-proof” te maken. Dit gebeurt door de zogeheten bestuurlijke lus, die moet fungeren als een processuele strop voor de burger, die zelf niets meer mag wijzigen of aanvullen wat hij al niet in zijn zienswijzen naar voren heeft gebracht. De rechter moet voortaan niet alleen vormfouten, maar zelfs inhoudelijke fouten en gebreken van overheidsbesluiten gewoon passeren.’

Tak spreekt van politieke wetgeving waarmee het hele bestuursrecht kapot wordt gemaakt. ‘De Crisis- en herstelwet is politieke wetgeving die voort kwam uit de wens om het blazoen van Balkenende op te poetsen, net voor het einde van diens rit als premier. Niet voor niets heeft de Eerste Kamer de wet tot op het bot gefileerd. Toch werd het wetsvoorstel er in een vloek en een zucht doorheen gejast. Dat getuigde van gebrek aan respect voor de senaat, die toch zou moeten dienen als constitutioneel geweten van de staat.’

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”