strand Ao Nang in augustus

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
luppie
komt net kijken
komt net kijken

strand Ao Nang in augustus

#1 Bericht door luppie » dinsdag 06 september 2011, 19:09

Beste forumleden, een vraag voor de kenners.

Ik vroeg mij af hoe het met de drukte zit in Ao Nang (beach) wat betreft de maand augustus?

Ik ben van plan om voor de derde x naar Thailand te gaan, maar hou niet van ''al te toeristische toestanden'' op het strand.

Om een voorbeeld te geven wat ik dan te druk vind, ben in Patong geweest en Chaweng.Ook in de maand austustus. Lamai beach vond ik dan wél weer gaan.

Ik hoop hier wat wijzer te worden. Alvast bedankt. [8)

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: strand Ao Nang in augustus

#2 Bericht door pong » donderdag 08 september 2011, 11:22

is dat niet dat strand vlakbij Krabi waar je enkel per boot kan komen, hoewel het geen eiland is, maar afgeschermd door hoge klippen?
Zoals zo vaak-tis maar hoe ver je wil lopen in de benauwde hitte-kort centraal stukkie zal wel bezet zijn-paar 100 mtr verderop al nauwelijks meer.

unforgiven
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door unforgiven » donderdag 08 september 2011, 14:08

Pra nang & Ao Nang niet hetzelfde Ao Nang ligt op ongeveer 17 km van Krabi, je kunt de bus nemen of een Song Thaew. Pra nang/ Railay met de boot. Overigens kun je het ook combineren, Ao Nang en vandaar de boot....
Ao Nang was ooit zo lekker rustig, dingen veranderen helaas meestal niet ten goed als de westerse toerist zijn intrede doet...Augustus is prima tijd om te gaan....Advies, Pranburi beach al is dat voor velen weer te rustig..
There is only one road in life, the hard road.....

afra
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door afra » donderdag 08 september 2011, 16:24

Ik vond het strand in Ao Nang niet veel voorstellen. Er loopt een weg langs en een betonnen rand. Het strand zelf is heel smal met veel boten die naar de omliggende eilanden gaan. De stad zelf is best druk met o.a. Mac Donalds, BurgerKing en Starbucks. Dat zegt eigenlijk al genoeg.
Voor het strand zou ik er zeker niet heen gaan. Wel kun je in de omgeving leuke dagtrips maken.
Zoals de omliggende eilanden en de Tigercave tempel. Wij vonden twee nachtjes genoeg.

luppie
komt net kijken
komt net kijken

#5 Bericht door luppie » donderdag 08 september 2011, 20:25

Bedankt voor jullie adviesen en meningen.

Meer meningen zijn nog steeds welkom! [$)

luppie
komt net kijken
komt net kijken

#6 Bericht door luppie » donderdag 08 september 2011, 20:33

afra schreef:Ik vond het strand in Ao Nang niet veel voorstellen. Er loopt een weg langs en een betonnen rand. Het strand zelf is heel smal met veel boten die naar de omliggende eilanden gaan. De stad zelf is best druk met o.a. Mac Donalds, BurgerKing en Starbucks. Dat zegt eigenlijk al genoeg.
Voor het strand zou ik er zeker niet heen gaan. Wel kun je in de omgeving leuke dagtrips maken.
Zoals de omliggende eilanden en de Tigercave tempel. Wij vonden twee nachtjes genoeg.
Hallo Afra,

Jij beschrijft precies mijn beeld wat ik van Ao nang had/heb, zit idd te twijfelen hoelang ik daar zal verblijven..
Ik zat te denken aan 2 dagen strand en wat dagtripjes (2 of 3 dagen) te doen vanuit daar en daarna mijn reis te vervolgen.

Meer meningen zijn welkom en ''things'' die je gedaan of gezien moet hebben. [|)

afra
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door afra » donderdag 08 september 2011, 21:29

We waren hier http://www.haleeva.com. Ik heb via booking.com geboekt.
Wel even lopen naar het strand en de moskee maakt je al vroeg wakker maar verder een erg prettig hotel.
Beste koffie die ik in Thailand heb gedronken en een heel goed ontbijt.
Toevallig is de manager(Sun) een jaar in nederland geweest en spreekt het heel goed. Voor ons was dat erg handig ivm het regelen van trips.

luppie
komt net kijken
komt net kijken

#8 Bericht door luppie » zaterdag 10 september 2011, 19:35

afra schreef:We waren hier http://www.haleeva.com. Ik heb via booking.com geboekt.
Wel even lopen naar het strand en de moskee maakt je al vroeg wakker maar verder een erg prettig hotel.
Beste koffie die ik in Thailand heb gedronken en een heel goed ontbijt.
Toevallig is de manager(Sun) een jaar in nederland geweest en spreekt het heel goed. Voor ons was dat erg handig ivm het regelen van trips.
Bedankt Afra voor deze optie en zeker een goede tweede keus maar we gaan waarschijnlijk voor de Sabai mansion hotel die gerund word door een Nederlander. Kwam daar via dit forum terecht. Ik bekijk dat rustig allemaal nog even.

Ashley
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door Ashley » zondag 11 september 2011, 12:41

Vorig jaar augustus zat ik in Krabi en ben een paar keer naar de stranden van ao nang geweest.
Heel erg rustig daar en heel veel regen gezien.
Met de jaarwisseling was ik ook in ao nang en toen was het heel erg gezellig.

Ik zag in een ander topic dat je de maanden juli en augustus in Thailand verblijft.
Houdt er rekening mee dat het dan regenseizoen is. En als het daar regent berg je dan maar want dan valt er echt heel veel regen.

luppie
komt net kijken
komt net kijken

#10 Bericht door luppie » dinsdag 27 september 2011, 16:31

Ashley schreef:Vorig jaar augustus zat ik in Krabi en ben een paar keer naar de stranden van ao nang geweest.
Heel erg rustig daar en heel veel regen gezien.
Met de jaarwisseling was ik ook in ao nang en toen was het heel erg gezellig.

Ik zag in een ander topic dat je de maanden juli en augustus in Thailand verblijft.
Houdt er rekening mee dat het dan regenseizoen is. En als het daar regent berg je dan maar want dan valt er echt heel veel regen.
Bedankt Ashley voor jou informatie,

Dat van het regenseizoen kan ik alleen maar hopen dat het bij ons volgend jaar (2012) zal meevallen.
Valt de regen niet mee dan wordt het dat jaar erop waarschijnlijk weer de Golfkust en iets van de oostkust.
Wij zitten voorlopig vast aan deze tijd van het jaar om weg te kunnen gaan jammer genoeg.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”