De Thaise politiek na de verkiezingen

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
yandre
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: De Thaise politiek na de verkiezingen

#46 Bericht door yandre » woensdag 31 augustus 2011, 12:35

over die aflosing van de kreditcard wordt weer een dik percentage
rente betaald? dus wordt de bank weer beter .
:clap:

RuudThai
Expat
Expat

#47 Bericht door RuudThai » woensdag 31 augustus 2011, 12:38

yandre schreef:over die aflosing van de kreditcard wordt weer een dik percentage
rente betaald? dus wordt de bank weer beter .
:clap:
En er wordt werkgelegenheid geschapen bij de incassobureaus en deurwaarders (heb je die eigenlijk in Thailand?) :giggle:

yandre
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#48 Bericht door yandre » woensdag 31 augustus 2011, 13:13

ik denk de chinezen want die lenen weer aan ze om
de bank te betalen.
en die werken als deurwaarder :asian22:

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#49 Bericht door Duncan » woensdag 31 augustus 2011, 13:18

Thais en creditcards...
Dit gaat een catastrofe worden voor de armen en de plattelanders ( ik heb die van mij al moeten bijbrengen en voorrekenen dat het niet loont om voor een 15 baht lagere prijs naar Dan Sai te rijden, want dat kost rond de 80 baht aan benzine ).
Waanzinnig idee. :evil:

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#50 Bericht door nbreeker » woensdag 31 augustus 2011, 13:34

Duncan schreef:Thais en creditcards...
Dit gaat een catastrofe worden voor de armen en de plattelanders ( ik heb die van mij al moeten bijbrengen en voorrekenen dat het niet loont om voor een 15 baht lagere prijs naar Dan Sai te rijden, want dat kost rond de 80 baht aan benzine ).
Waanzinnig idee. :evil:
Ik neem aan dat je daar je vrouw mee bedoeld "ik heb die van mij" dit even voor de duidelijkheid. :giggle3:
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#51 Bericht door elst99 » woensdag 31 augustus 2011, 13:55

Zou het niet zo zijn dat je pas een creditcard krijgt al er iedere maand geld op je rekening gestort wordt? Zie toch regelmatig dat mensen bij onze buren aan de poort geld brengen, deze mensen krijgen via de bank geen geld geleend en moeten het dus lenen bij de rijkere Thai en veelal tegen 20% woekerrente.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

printen44
Expat
Expat

#52 Bericht door printen44 » woensdag 31 augustus 2011, 14:46

Hier is een artikel over de gevolgen van de prijsverlagingen van fossiele brandstoffen:

http://www.thaivisa.com/forum/topic/494 ... -pitfalls/

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#53 Bericht door prajak » woensdag 31 augustus 2011, 15:00

Printen, vergis je je niet ? Kookgas is hier toch LPG ?

Goed, dat wordt duurder. Daar heb ik met de motor geen last van en we stoken een fles kookgas per anderhalf jaar of zo...... Die 400 baht wordt dan ...etc.

printen44
Expat
Expat

#54 Bericht door printen44 » woensdag 31 augustus 2011, 15:06

prajak schreef:Printen, vergis je je niet ? Kookgas is hier toch LPG ?

Goed, dat wordt duurder. Daar heb ik met de motor geen last van en we stoken een fles kookgas per anderhalf jaar of zo...... Die 400 baht wordt dan ...etc.

Prajak, je hebt gelijk. Het is LPG en geen butagas. Ik verwarde die twee. :oops:

printen44
Expat
Expat

#55 Bericht door printen44 » woensdag 31 augustus 2011, 15:27

elst99 schreef:Ik begrijp het niet :P Jij wilt het niet begrijpen :neus: We zullen het dus nooit eens worden, zolang je daar woont en totaal geen invloed op welke politiek, kunt of mag uitoefenen, zul je een andere hobby moeten zoeken of terugkeren naar Nederland, daar kun je middels je stem nog enige invloed hebben.
Maar ook hier in Nederland zijn er mensen die heel moeilijk de maand rond kunnen komen, de maand duurt langer als hun salaris groot is, ze werken ook nog, wat als ik Ruud zo hoor en zelf heb waargenomen bij vele Thaien ( de vrouwen daargelaten) mannen de kantjes er aflopen, zodra er een Farang in de familie is.
Studenten in Nederland, stond gisteren in de het nieuws, hebben na hun studie, gemiddeld 14.500€ schuld. De Incasso-bureaus hebben overuren om geld wat uitstaat voor bedrijven binnen te halen.
Waarom als het wereldwijd in een crisis verkeerd, zou dat in Thailand niet doordringen? Of in de omliggende landen? Doe die rode bril is af en misschien bekijk het is door de roze bril van!
Ik houd mijn goede bril wel op die heb ik hard nodig.
Elst99, Ik woon in Thailand, ik heb geen stem hier, maar wel een mening en die draag ik uit. Ik schrijf over wat ik denk wat er in Thailand gebeurd, positief en negatief. Ik kijk niet naar Nederlandse toestanden, maar kijk naar Thaise toestanden.

Ik kijk niet of Thaise vrouwen nu wel of niet een farang als echtgenoot of als vriend hebben. Ik kijk naar het dagelijks leven van de Thais hier in Thailand. Ik gaf "les" op een dorpsschool, bezocht samen met mijn monnik-vriend vele tempels en ook gezinnen, zowel hier in het Noorden als in de Isan. Wat ik zo zie, daar vorm ik een mening over. Je mag en kan van mij van mening verschillen, maar vergelijk nooit de Nederlandse samenleving met al zijn positieve en negatieve problemen met die van Thailand. Dat zijn twee werelden van verschil.

Met Thais ga ik elke dag om. Met mijn huishoudster, met de buren, met mijn Thaise vrienden en kennissen. Ik begrijp een klein beetje de Thaise samenleving en hoe die in elkaar zit. Ik zit niet hier in Hang Dong op een eiland, maar zit middenin de Thaise samenleving en niet in de Nederlandse samenleving.

In al jouw berichtgevingen kom je over als een criticus van de Nederlandse samenleving. Dat mag, geen enkel probleem. Maar probeer niet jouw kritiek op de Nederlandse samenleving als een leidraad voor de Thaise samenleving te geven en dan misstanden die hier heersen een beetje te maskeren, omdat het in Nederland zo slecht gaat, althans volgens jou.

Ik volg de gebeurtenissen in Nederland op de voet. Via kranten, TV, maar voornamelijk met communicatie met een aantal mensen waar ik in Nederland mee samen werkte en die in mijn netwerk van vrienden en kennissen waren. Een vergelijking met Nederland maak ik niet hier. Alhoewel ik soms de neiging heb om vergelijkingen te treffen. En dat zit ik er vaak helemaal naast.

Dat jij met mij vaak van mening verschilt, vind ik niet erg. Verschil van mening mag, maar ik hou het recht om mijn mening te geven of men dat nu leuk vind of niet. Maar dat doe ik al jaren en jaren. [8)

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#56 Bericht door Duncan » donderdag 01 september 2011, 02:17

nbreeker schreef:
Ik neem aan dat je daar je vrouw mee bedoeld "ik heb die van mij" dit even voor de duidelijkheid. :giggle3:
Nou ja, zolang de laatste termijn ( Sinsod ) nog niet is betaald heb ik haar slechts in bruikleen. Ben d'r wel heel zuinig op, hoor :mrgreen: .

Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#57 Bericht door Gardensafari » donderdag 01 september 2011, 15:35

Duncan schreef:
nbreeker schreef:
Nou ja, zolang de laatste termijn ( Sinsod ) nog niet is betaald heb ik haar slechts in bruikleen. Ben d'r wel heel zuinig op, hoor :mrgreen: .
Ja, dat kan nu wel zijn, maar de afschrijving loopt gewoon door!
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#58 Bericht door Duncan » zaterdag 03 september 2011, 21:14

Ouder dan 25, belastingvrij, toch? :mrgreen:
Beetje poetsen, af en toe een grote beurt en ze kan nog heel wat jaartjes mee, en uiteindelijk wordt ze dan ook meer en meer waard...

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#59 Bericht door Jeanette » zaterdag 03 september 2011, 22:34

Heerlijk die jochies onder elkaar.

Is dit vast het voorspel? :giggle3: Of de sterke verhalen achteraf? :D

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”