Backpacken in Thailand

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
travelalone
kenner
kenner

Re: Backpacken in Thailand

#16 Bericht door travelalone » vrijdag 05 augustus 2011, 17:17

Op onderstaande link een topic over een 22 jarige dame die voor de eerste keer naar Thailand wil.

http://www.thailandforum.nl/viewtopic.php?f=7&t=819474

Winehouse
komt net kijken
komt net kijken

#17 Bericht door Winehouse » vrijdag 05 augustus 2011, 19:30

Bedankt voor de link, dat topic lees ik later ever door!

Waar kan ik het beste naartoe gaan als ik veel natuur, ruïnes, tempels etc wil zien? Het lijkt me ook leuk om bv een paar dagen door de jungle te trekken o.i.d., waar zou ik dan moeten zijn? Ik heb weinig met strand en winkelcentra, wel ontzettend veel met geschiedenis.

Ik heb ook gelezen over de new moon party, dit lijkt me ontzettend gaaf, maar eigenlijk durf ik niet dit aan als meid die makkelijk een glaasje teveel drinkt haha. Zijn er hier mensen die er wel eens zijn geweest?

En is het veilig om een spiegelreflex camera mee te nemen met dure lenzen, of kan ik die beter thuis laten? Is de kans groot dat ze m'n backpack opensnijden o.i.d.? De laatste keer dat ik alleen weg ging stond ik in hartje Londen met ineens een lege schoudertas.. Wil daar liever geen herhaling van, dus als iemand weet hoe je dat kan voorkomen? De echte drukken plekken wil ik vermijden of in ieder geval niet lang blijven.

Opzich zou zo'n hostel ook nog wel een optie zijn, al ben ik er niet helemaal comfortabel mee haha. Maar lijkt me wel makkelijk om zo contact te maken met andere reizigers. Heb je dan gewoon een locker voor je waardevolle spullen, en verder geen aparte plek voor je tas ofzo?

Echt super bedankt voor alle reacties, hier heb ik echt wat aan!

Akang
Expat
Expat

#18 Bericht door Akang » zaterdag 06 augustus 2011, 02:38

Jeetje, wat een vragen allemaal, natuur, jungle trekking Noorden, liggen een paar mooie national parks, Kanchnaburi [Kao Sok] maar dit is echt een beetje kwestie van googlen/

New moon? Bedoel je Full moon? Meesten moon parties zijn op Phangan, is de hele andere kant op.
Over moon parties kun je je ook scheel lezen op t internet.

Open gesneden tas is een kwestie van pech, is mijn in 10 jaar tijd nog nooit overkomen.
Hier kun je je moeilijk op voorbereiden...nogmaals: Neem je gezond verstand mee, laat waardevolle spullen nooit onbeheerd achter etc etc.
Even the longest journey starts with the first step...

Mart
Erelid
Erelid

#19 Bericht door Mart » zaterdag 06 augustus 2011, 06:30

Winehouse schreef: maar eigenlijk durf ik niet dit aan als meid die makkelijk een glaasje teveel drinkt haha.

Echt super bedankt voor alle reacties, hier heb ik echt wat aan!
Als de dokter of de verzekeringsagent iets vraagt, zing dan maar :cry: :cry: :cry:

Och ! Was ik maar bij moeder thuis gebleven
Och ! Was ik maar met jou niet meegegaan
Och ! Had ik naar jouw ogen niet gekeken
Dan had m'n hart nu niet zo'n pijn gedaan
Ik kan niet slapen en niet eten
Want ik kan je niet vergeten met je rode hart
Je bruine ogen, je haar, zo zwart
Och ! Was ik maar bij moeder thuis gebleven
Och ! Was ik maar met jou niet meegegaan !

:crazy:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

baco101
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#20 Bericht door baco101 » zaterdag 06 augustus 2011, 07:34

Akang schreef: New moon? Bedoel je Full moon? Meesten moon parties zijn op Phangan, is de hele andere kant op.
Over moon parties kun je je ook scheel lezen op t internet.
de parties gerelateerd aan de moon op koh phangan zijn:

Full moon 1x per maand
half moon 2x per maand 2 wkn voor en na full moon
black moon 1x per maand
moon set party 2x per maand 3dgn voor en na full moon (gratis toegang)
shiva moon een beetje een onzekere party.

en dan zijn er in haad rin nog een paar warm up parties rond zwembaden.
zal de Thaise logica nooit begrijpen.

Waarom laten sommige toeristen hun hersens thuis

opinions are like assholes, everybody has one

mango
kenner
kenner

#21 Bericht door mango » zaterdag 06 augustus 2011, 12:06

je hebt juist Thailand uitgekozen omdat andere backpackers je het aanraden.
waarom niet direct gevraagd waarom ze het aanraden en hoe je zo iets moet aanpakken?

mango

Akang
Expat
Expat

#22 Bericht door Akang » zaterdag 06 augustus 2011, 12:14

Welke reis je ook maakt, het is altijd goed om ruimte te laten voor verassing...het gaat nooit zoals je gepland hebt, probeer ervan te genieten en pin je niet vast op een schema...
Even the longest journey starts with the first step...

Mart
Erelid
Erelid

#23 Bericht door Mart » zaterdag 06 augustus 2011, 12:18

Full moon 1x per maand
black moon 1x per maand

....... maar we hebben geen zon gezien :clap:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

baco101
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#24 Bericht door baco101 » zaterdag 06 augustus 2011, 16:31

Mart schreef:
Full moon 1x per maand
black moon 1x per maand

....... maar we hebben geen zon gezien :clap:
dat soort gevallen zijn er wel zien misschien net de sunrise en dan is het slapen en na sunset wakker worden en dan....?
zal de Thaise logica nooit begrijpen.

Waarom laten sommige toeristen hun hersens thuis

opinions are like assholes, everybody has one

Inge
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#25 Bericht door Inge » donderdag 01 september 2011, 09:26

Hoi,

Moeilijk he de 1e keer zo ver weg! Denk er in Thailand niet te moeilijk over. Boek een ticket, laat je door een Taxi ( taxistandplaats!!! 9 euro!) naar hartje BKK rijden. Wij hebben altijd
http://khaosan-hotels.com/ Rambuttri village inn hotel, om de hoek bij Kao San road, erg goed voor het geld en met zwembad. Kost voor 1 pers. kamer ong 10/13 euro .
Blijf lekker een aantal dagen in BKK en bekijk daar wat je wilt gaan doen,je zult zat andere mensen tegenkomen denk ik.
Het is wel handig om een globale route te maken, Bijv. Bangkok, ayuttaya, met de nachtrein naar Chang Mai, daar lekker de tijd nemen, evt door naar Laos of terug naar Bangkok, en dan naar het zuiden.

De full moon party op Koh Phangan is geweldig om een keer mee te maken, en anders is er wel een halfmoon party ofzo.
Dan gelijk Koh Samui en Ko Tao meepakken, en ga dan zeker naar Krabi( goed te doen met de bus) Ao nang beach en Railey beach en dan Koh Phi Phi ect. Geweldige omgeving!!!!

Je hoeft je in Thailand zeker niet onveilig te voelen maar opletten moet je overal natuurlijk. Ik zou geen grote camera meenemen, teveel gesleep, maar kleine digitale camera is prima! Weinig meenemen, kleding laten wassen kost 50 bath per kilo ( ong 1 euro)

Als je nog meer info wilt , je kunt me altijd mailen!!

4x Thailand en nog niet uitgekeken!

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#26 Bericht door Duncan » donderdag 01 september 2011, 13:07

Inge schreef:Hoi,
Denk er in Thailand niet te moeilijk over. Boek een ticket, laat je door een Taxi ( taxistandplaats!!! 9 euro!) naar hartje BKK rijden.
Gebruik - zeker de eerste paar keer BKK - altijd een taxi met taxi-meter en geef ze en duidelijk reisdoel aan. Verder, helemaal eens met je eerste zin. [|) .
Azie en Bangkok overkomen je, laat het rustig gebeuren en geniet, geniet en geniet, want zo imponerend en ontzagwekkend als die allereerste keer( die route over de highway, met die Skyline alleen al ) wordt het daarna nooit meer...

afra
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#27 Bericht door afra » donderdag 01 september 2011, 14:54

Ik heb me behalve de eerste keer een beetje in de nachttrein (20 jaar geleden) nooit onveilig gevoeld.
Wel alle waardevolle of belangrijke spullen op het lijf gedragen.
Ik was overigens niet alleen en de laatste jaren gaan we met de kinderen.
Verder fotokopieën van pas etc. in anders tas gestopt.
Ik hoorde laatst van iemand die ook alleen ging dat ze alles kwijt was geraakt tijdens een fietstocht.
Rugzakje met alle belangrijke dingen, mobiel, passen, paspoort in het mandje gezet: scootertje kwam voorbij en viste zo de tas er uit. Dat is natuurlijk gewoon niet slim. :happyno:

frans49
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#28 Bericht door frans49 » donderdag 01 september 2011, 15:06

Inge schreef:Hoi,
Wij hebben altijd
http://khaosan-hotels.com/ Rambuttri village inn hotel, om de hoek bij Kao San road, erg goed voor het geld en met zwembad. Kost voor 1 pers. kamer ong 10/13 euro .

Hier heb ik net even gekeken.
Ziet er heel goed uit voor die prijs.
Ik ben van plan dit te boeken van 14 december voor zo'n dag of tien.
Ik hoop dat alles er uit ziet zoals op de site maar ik ga uit van jou expertise.
Bedankt voor de tip.
:clap: [|)
Bangkok diedeldiedeldie.
Bangkok is the place for me.
You can go ........

Inge
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#29 Bericht door Inge » donderdag 01 september 2011, 18:04

Is idd zoals op de site. De wat duurdere types zijn zo mooi gekleurd ingericht, anders gewoon wit, bekijk gewoon eerst wat kamers. 2 straten verder zit Kao san Road ( zie kaartje op de website) Print dit uit voor de taxichauffeur, kunnen vaak geen engels ( of slecht!) Er is veel verloop in het hotel, dus vaak ook vrij( wij boeken nooit van te voren) Mocht het wel vol zijn, in dezelfde straat zitten nog tig hotelletjes( helaas zonder zwembad, vinden wij dus de grote plus voor dat geld) Taxi stopt voor de deur. Het zit op een klein pleintje met internetcafe, reisbureautje van Mr. Thai ( aan te bevelen!!!) Hier kun je alle tickets ect kopen en dagptrips boeken, je wordt er super geholpen ( hij heeft ook een bureautje op Kao San Road) Dokterspost, ontbijt resto.
Ga in BKK op het vliegveld door de deuren naar de ontvangsthal, negeer alle mensen daar die je wat willen slijten en neem de roltrap links naar beneden, de parking in, daar staat een bureautje voor de taxi's. Denk eraan dat je wel de tol moet betalen ( meestal niet incl) geloof 70 bath totaal. Pin als je op het vliegveld bent bij ATM automaat ( verder in Thailand ook, is in het engels) Max. 20.000 bath, ong 440 euro??!!

In dezelfde straat kun je heerlijk op straat eten bij de stalletjes,

frans49
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#30 Bericht door frans49 » vrijdag 02 september 2011, 09:22

Inge schreef:Is idd zoals op de site. De wat duurdere types zijn zo mooi gekleurd ingericht, anders gewoon wit, bekijk gewoon eerst wat kamers. 2 straten verder zit Kao san Road ( zie kaartje op de website) Print dit uit voor de taxichauffeur, kunnen vaak geen engels ( of slecht!) Er is veel verloop in het hotel, dus vaak ook vrij( wij boeken nooit van te voren) Mocht het wel vol zijn, in dezelfde straat zitten nog tig hotelletjes( helaas zonder zwembad, vinden wij dus de grote plus voor dat geld) Taxi stopt voor de deur. Het zit op een klein pleintje met internetcafe, reisbureautje van Mr. Thai ( aan te bevelen!!!) Hier kun je alle tickets ect kopen en dagptrips boeken, je wordt er super geholpen ( hij heeft ook een bureautje op Kao San Road) Dokterspost, ontbijt resto.
Ga in BKK op het vliegveld door de deuren naar de ontvangsthal, negeer alle mensen daar die je wat willen slijten en neem de roltrap links naar beneden, de parking in, daar staat een bureautje voor de taxi's. Denk eraan dat je wel de tol moet betalen ( meestal niet incl) geloof 70 bath totaal. Pin als je op het vliegveld bent bij ATM automaat ( verder in Thailand ook, is in het engels) Max. 20.000 bath, ong 440 euro??!!

In dezelfde straat kun je heerlijk op straat eten bij de stalletjes,

Heel erg bedankt voor je beschrijving.
Gaat allemaal prima lukken want ik ben zeer ervaren in BKK en het probleempje was eigen alleen omdat mijn "vaste"guesthouse niet meer bestaat.
En dan krijg je een "door de bomen het bos niet meer zien " geval.
En dat heb ik door jou prima opgelost.
Bedankt
Bangkok diedeldiedeldie.
Bangkok is the place for me.
You can go ........

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”