boardingpas laten zien

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

boardingpas laten zien

#1 Bericht door elst99 » zondag 28 augustus 2011, 07:09

Las net, dat je je boardingpas moet laten zien bij binnenkomst bij de immigratie, het waarom en waarvoor is me niet duidelijk, bewaar hem dus goed, een ander ding is bij het aanvragen van je toeristenvisum moet je een reservering van je hotel (hoe verzinnen ze het) van in en uitcheck bijvoegen.
Dit is toch absurd, je blijft toch geen 2 maanden in hetzelfde hotel als je een rondreis o.i.d. maakt? Ze maken het wel toeristvriendelijker :neus:
Schrijf het maar even anders is de tocht naar de Ambassade of Consulaat misschien een vergeefse en moet je er weer achteraan.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: boardingpas laten zien

#2 Bericht door Pieter » zondag 28 augustus 2011, 08:01

Het stikt in thailand van de dubieuse en of criminele figuren dus ja laat ze checken

Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#3 Bericht door nbreeker » zondag 28 augustus 2011, 08:17

elst99 schreef:Las net, dat je je boardingpas moet laten zien bij binnenkomst bij de immigratie, het waarom en waarvoor is me niet duidelijk, bewaar hem dus goed, een ander ding is bij het aanvragen van je toeristenvisum moet je een reservering van je hotel (hoe verzinnen ze het) van in en uitcheck bijvoegen.
Dit is toch absurd, je blijft toch geen 2 maanden in hetzelfde hotel als je een rondreis o.i.d. maakt? Ze maken het wel toeristvriendelijker :neus:
Schrijf het maar even anders is de tocht naar de Ambassade of Consulaat misschien een vergeefse en moet je er weer achteraan.
Elst laat even weten als jij Thailand inkom of je je boardingpas moet laten zien,ze willen wel je eerste adres weten waar je verblijf maar volgens mij niet van je hele vakantie.dat is ook onmogelijk. :giggle3:

have a nice day
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

baco101
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door baco101 » zondag 28 augustus 2011, 08:22

elst99 schreef:Las net, dat je je boardingpas moet laten zien bij binnenkomst bij de immigratie, het waarom en waarvoor is me niet duidelijk, bewaar hem dus goed, een ander ding is bij het aanvragen van je toeristenvisum moet je een reservering van je hotel (hoe verzinnen ze het) van in en uitcheck bijvoegen.

ik denk dat die nieuwe aangekondigde maatregelen wel mee zullen vallen, denk eigenlijk dat als ze al echt nageleefd gaan worden dat dat dan gebeurt in de omringende landen van thailand.

consulaten halen hun inkomsten vnl uit visa verkopen.

zouden ze dan ook alle hotel reserveringen gaan checken alsmede ook alle vliegtickets.

Ik denk dat de tom yam niet zo heet gegeten wordt als ie wordt opgediend.
zal de Thaise logica nooit begrijpen.

Waarom laten sommige toeristen hun hersens thuis

opinions are like assholes, everybody has one

unforgiven
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door unforgiven » zondag 28 augustus 2011, 09:58

Zou idioot zijn, velen arriveren zonder reservering, velen moeten hun reservering nog afhalen bij het betreffende reisagent of deze zijn bij de receptie van het hotel..etc....Dat zou nu eens een hoop vertraging geven op Suvarnabhumi...
There is only one road in life, the hard road.....

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door Duncan » zondag 28 augustus 2011, 10:45

Heel apart bericht.
Heb zelf nog nooit gereserveerd. Het is nou niet zo dat er een groot tekort aan hotels is in Thailand...
Ik vul altijd "travelling" in op de documenten, ze kunnen me indien nodig wel weer vinden als ik ergens incheck. Maar goed, wel iets om in de gaten te houden.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door elst99 » zondag 28 augustus 2011, 11:47

Hebben het al is eerder gehad met een boardingpas, maar dat van een reservering voor hotel is nieuw! Nu hebben wij een retirement O, dus daar geldt de reservering voor hotel niet voor, dat gaat over een toeristenvisum! Zal laten weten aan het eind van de week hoe het verlopen is.

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door pong » zondag 28 augustus 2011, 12:38

wordt-heel soms-gevraagd-vooral bij mensen die niet gezien hebben dat je je flight nr waarmee je aankomt (en waarmee je vertrekt) op dat witte papier moet invullen. Soms rond 24.00-als ze menen dat je je te lang voor de controle ophoudt-want de echte dag van aankomst is in principe doorslaggevend (sommige mensne hopen zo daggie langer te kunnen).
in de praktijk zijn dat vooral domme/onwetende mainland sjinezen.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door elst99 » zondag 28 augustus 2011, 13:19

Ik ben geen domme inland-chinees, kan behoorlijk lezen en schrijven, kijken jullie anders even op TV daar staat het omschreven. Niet voor mij hoor, heb me spullen wel voor elkaar, maar voor degene die nog of weinig van visa gebeuren afweten.
Heb ook wel vaker achter iemand gestaan die zijn boardingpas in het vliegtuig had achter gelaten, is echt niet leuk voor de persoon zelf en voor diegene die er achter staan ;) .
Het was vr. bedoeld!!! [|)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#10 Bericht door prajak » zondag 28 augustus 2011, 15:39

Las een aardige in TV. Er schijnen mensen te zijn die het land "verlaten" met de goodkoopste Air Asia vlucht, maar niet instappen, achter de paspoortcontrole een paar uur koffie drinken, en het land weer "inkomen" om 30 dg te krijgen. Dan heeft de vraag naar de boarding pas zin. En indien geen boarding pas dan raadpleegt men de computer van de vliegtuigmaatschappij die van niks weet.... Inventiviteit wordt niet altijd beloond.

Wat ik deed, deed want ik vlieg nooit meer dit land uit, was de papieren allemaal bewaren voor mijn mijlstand bij Thai waar ik frequent flyer was. En dan moet je de boarding pas nog hebben. Het leverde me een tweetal gratis retours op.

Ervee71
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#11 Bericht door Ervee71 » zondag 28 augustus 2011, 17:18

Heb het zelf niet mee gemaakt, maar wel van anderen (die op dezelfde vlucht zaten) gehoord.
Dat was begin dit jaar, dus voor mij niet zo'n vreemd bericht.
GETROUWD OP 24-08-2011

Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#12 Bericht door Korat » zondag 28 augustus 2011, 20:43

Er is ons geen boardingpas gevraagd. Ook niet naar (bewijs van) reservering van een hotel o.i.d.
Pessimisme is verspilde moeite. Het gaat toch fout.

stevenl
Expat
Expat
Contacteer:

#13 Bericht door stevenl » maandag 29 augustus 2011, 05:23

unforgiven schreef:Zou idioot zijn, velen arriveren zonder reservering, velen moeten hun reservering nog afhalen bij het betreffende reisagent of deze zijn bij de receptie van het hotel..etc....Dat zou nu eens een hoop vertraging geven op Suvarnabhumi...
Ben het met Baco eens, dit gaat vrijwel geen effect hebben in de praktijk.

Het betreft trouwens alleen visa, geen visumvrije entrees, dus zal geen gevolgen hebben voor immigratie lijnen op de luchthavens.

Akang
Expat
Expat

#14 Bericht door Akang » maandag 29 augustus 2011, 09:08

Op je inreiskaart moest je altijd al een adres opgeven, ze kunnen niet verwachten dat je voor je ele reis adressen ter beschikking hebt, zou het gedoe bij de paspoortcontrole ook ontzettend lang maken als ze dat allemaal moeten gaan controleren, zal dus wel meevallen.

Douane bij uitreis Thailand is nog altijd een lachertje zeg!
Ik had dochter in draagzak en een tas vol met glazen potjes en een liter warm water, die ik door handen tekort allemaal gewoon in handbagage had laten zitten, geen haan die er naar kraait, hoefde ook de draagzak niet af te doen.

Heb geen toeristen visum meer en vast adres in Thailand, verwacht dus geen problemen.
Even the longest journey starts with the first step...

joepattaya
Expat
Expat

#15 Bericht door joepattaya » maandag 29 augustus 2011, 11:03

Ik geloof dat TV WEER een bron van een hoop (halve) onwaarheden is.
Men KAN vragen naar de boardingpas van de inkomende vlucht; enerzijds om de gegevens te checken op de "arrivalcard" en dat geldt ook voor het verblijfadres.

Er heeft een periode een stencil bij elke immigratie-poort gehangen waarin expliciet gevraagd werd naar de boardingpas, maar dat stencil heb ik de laatste jaren al niet meer gezien.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”