Wij verbleven in haar huis even voorbij Pak Chong, vlak naast het Khao Yai National Park. Een fraai heuvelachtig gebied met veel toerisme want daar is genoeg te doen voor hen.
En dat is iets wat ik in het deel van de Isaan waar wij wonen, Sakon Nakhon, zeer mis. En niet alleen Sakon Nakhon, maar deze hele hoek (en dan bedoel ik zo'n 10 provincies in de noordoosthoek) is uitgesproken saai te noemen, zeker voor kinderen. Geen pretparken, dierentuinen, zwemparadijzen, speeltuinen, kortom, geen attracties.
Tenminste, ik ken ze niet. Maar wie weet, zijn er mensen die wel weten waar vooral voor kinderen interessante bezienswaardigheden en leuke attracties te bezoeken zijn.
Toen wij afreisden naar onze vriendin waren wij van plan om de dierentuin van Khorat en een waterpretparadijs te bezoeken. Dat was omdat ik dacht dat we vlakbij de stad zouden zitten. Maar zoals gewoonlijk bij Thaise afspraken bleek na zo'n 6 telefoontjes onderweg er naar toe dat ze daar zo'n 100 km. vandaan zat en daarom hebben we daar wat vertier gezocht.
We zijn in de Chokchai Farm geweest waar je een aardige rondtour in een treintje kan maken en kunt kijken naar ongeveer 3000 stuks zwartbont Fries stamboekvee, een soort kinderboerderij, een WildWestdorpje en wat ander pretparkachtig gedoe. Ook kun je er een ritje op een quad maken, kleine kinderen ook maar dan samen met een begeleider van het park. En natuurlijk zijn er diverse gelegenheden om te eten, waaronder steaks van eigen huis. Je kunt er een aardig dagje doorbrengen. Website: http://www.farmchokchai.com
De andere dag zijn we naar een activiteitencentrum geweest in het "Life Park" ergens aan een provinciale weg langs Khao Yai. Daar kun je een aantal van de vele beschikbare activiteiten inkopen, zoals karting, hovercrafting, rollen in een grote ballon, mountainbiken, een soort sleetjerijden op een glijbaan enz. Ook een aardig tijdverdrijf maar niet zo goedkoop. Kijk maar eens op http://www.mylifepark.com .
Afijn, het gaat mij erom hier wat tips te verzamelen om te voorkomen dat dit deel van de Isaan echt als saai wordt weggezet. In Sakon Nakhon is er in ieder geval niks, alleen een minispeeltuintje en joggingspeelplaats vlakbij de haven

Ik hoop dat in de Isaan wonende leden tips uit hun mouw kunnen toveren....