ik weet het niet meer....

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Borat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

ik weet het niet meer....

#1 Bericht door Borat » vrijdag 19 augustus 2011, 17:33

Over 2 maanden voor 3 weekjes lekker naar Thailand, maar wat ga ik daar doen?

Kom er al sinds een jaar of 6 en ook veel omringende landen bezocht, dus ben wel enigzins bekend met de regio en cultuur. Maar mijn grote vraag is wat ga ik nu bezoeken, bekijken en meemaken.

De 1e week is al ingevuld, een weekje lamai beach met een beschaafde nederlandse man wie zijn dagen verslijt in de stad der engelen. Dus dat wordt gezellig ouwehoeren onder t genot van een drankje.
Dan blijven er nog 2 weken over, ik dacht chiang rai, misschien een weekje cambodja, of toch suhktotai? En dan lees je go isaan, maar ja dan zit ik daar in udon/ubon/surin of waar dan ook. Spreek de taal niet, ken de weg niet. Ja je moet t platteland bezoeken, wie brengt mij daar? Scooter huren is leuk maar na 3 uur rondtukken in de hitte is de lol er ook vanaf denk ik.

Maar misschien zie ik het verkeerd? Kijk in bkk is er altijd volk, zo ook vaak in de overige toeristische oorden. ALtijd wel ergens een barretje open, een shopping mall, en hoe verder van de tourist trail hoe rustiger. Dat is heerlijk maar niet langer dan een dag of 5 in mijn geval. Ik ben alleen dus soms moet ik weer ff mijn dosis westerse cultuur hebben (in de vorm van eten, spreken, slapen).

Wie weet raad?!!!

jvs
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: ik weet het niet meer....

#2 Bericht door jvs » zaterdag 20 augustus 2011, 03:47

HuaHin of Cha-am,zit je aan de rand van toerisme en het echte Thailand,een half uurtje op de brommer en je zit echt in de rijstvelden.Er is een mooie shopping mall ,verschillende markten en een grote verscheidenheid aan restaurants ed.Er zijn een paar mooie parken op brommerafstand en er zijn vele toeristische atracties.
Zeker een aanrader volgens mij.

pietpattaya
komt net kijken
komt net kijken

#3 Bericht door pietpattaya » zaterdag 20 augustus 2011, 03:56

Eigelijk best luxe probleem toch? probeer als uitvalsbasis later Pattaya,daar gaan veel bussen richting Isaan en je vind vast wel reisgenoot.
Tevens de buurlanden ben je ook snel ,ook aansluiten bij moterclub en gezamelijk toeren kan optie zijn.
In iedergeval veel plezier gewenst :worshippy:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door prajak » zaterdag 20 augustus 2011, 07:22

Over twee maanden is het tweede helft oktober en begint de kou in de Isan. Dan mag je een trui meenemen en een warme lange broek. En de Isan met brommer ? Kan, ik doe het al jaren en het bevalt me nog steeds, maar die brommertjes hier zijn niet goed voor lange afstanden.

Wat je kunt doen is een goede kaart kopen (PN Map) en in grote bussen, dat hoeft dan niet airco te zijn, van stad naar stad gaan en er een nachtje blijven. Een optie is de hele Mehkong af, van Loei via Nongkhai, Bungkan, Nakhon Phanom, Mukdahan, naar Ubon. Die route kan wel per brommer maar waar lever je dat ding in ? Ik neem aan dat je een Lonely Planet hebt voor stadsinfo.

Succes.

Borat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door Borat » zaterdag 20 augustus 2011, 07:58

Bedankt voor de tips zover. Nee het is niet de bedoeling om brommerent te gaan reizen. Zelf had ik ook al gedacht om een stukje mekhong te doen met de bus van stad naar stad. Maar dan ben je veel aan het reizen, al het mooie flitst onderweg aan je voorbij en je komt weer uit in een stad(je) waar alles om 8 uur donker en dicht is.

Als ik bv naar udon zou gaan voor zeg 6 dagen, zijn er daar in de omgeving leuke dagtripjes te doen. Heb gelezen over die prehistorische vondst, de thai maken echter meestal van iets moois een kermis. Zelfde vraag eigenlijk ook voor Muhkdahan of ubon of mae sot.

Wat is echt heel mooi om te zien terwijl er nog geen duizenden toeristen rondlopen? Het NP bij Muhkdahan, is dat makkelijk te bereiken of bieden ze vanuit de stad trips aan?

Sangkla buri? Loei?

NieTan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door NieTan » zaterdag 20 augustus 2011, 09:45

Zijn veel mogelijkheden natuurlijk, eerste weekje lamai zal je wel een leuk gezelschap ontmoeten!
Vanaf daar kan je evt + gezelschap verder kijken wat je gaat doen. Maar een beetje een planning maken van te voren
is wel verstandig scheelt weer tijd met uitzoeken daar. Je kan eventueel vanaf lamai/ samui gemakkelijk door reizen naar Maleisie. Perhentian islands erg mooi, dan natuur/jungle park Taman negara ook indrukwekkend maar misschien heb je dat allemaal al gezien? Udon is ook niet verkeerd, maar ik had het naar een paar dagen daar in de omgeving wel gezien!

unforgiven
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door unforgiven » zaterdag 20 augustus 2011, 09:56

Zal wel de westerse insteek zijn, perse iets te moeten doen..Je kunt ook genieten simpel van het feit dat je hier bent, de geuren en kleuren in je op te nemen...Thuis blijven ook wellicht een optie, omdat je een korte 3 weekjes al niet zonder "westerse cultuur" zoals jij het noemt kunt.
Je bent al aardig zuidelijk, je wil niet teveel reizen dus kun je ervoor kiezen in het zuiden te blijven..Inderdaad Hua Hin misschien, of zuidelijk daarvan Pranburi. In die regio kun je prima enkele dagtochten maken...
Of terug naar Bangkok, door naar Phitsanuloke, Sukhothai dan via Phu hin rong kla naar Loei, bezoek Phu Kradung...
Waarom niet naar Umpang daar kun je o.a. Nam Tok Thilawsu bezoeken..vanaf Mae Sot rijden er Sawngthaew naar Umpang, eventueel via Kampaeng Phet...
Isaan, prachtig, simpele Mekong route, nachttrein naar Ubol, dan per bus via Mukdahan over That Phanom, Nakhon Phanom, hier als je daar toevallig bent kun je het lokale festival bezoeken, Wan Phra Jao Prot...meestal zo einde oktober. Dan uiteindelijk naar Nong Khai.
Terug naar Bkk vliegen...
Probleem met jou is geen eigen vervoer en dat jij je kennelijk snel eenzaam voelt....transport is geen probleem er rijd altijd wel iets...je instelling daar zou je wat aan moeten doen of een reisgenoot.........

p.s. Hoe kom je aan die man?
There is only one road in life, the hard road.....

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door Jim » zaterdag 20 augustus 2011, 12:45

Borat schreef:maar ja dan zit ik daar in udon/ubon/surin of waar dan ook. Spreek de taal niet, ken de weg niet. Ja je moet t platteland bezoeken, wie brengt mij daar?
gaat mrs. borat niet mee?
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door prajak » zaterdag 20 augustus 2011, 15:03

Als je bang bent dat alles voorbij flitst dan moet je juist met een brommer gaan. Probleem is dat je die weer moet terugbrengen naar de verhuurder..... Dan blijft lokaal vervoer over. Dat kan in de meest moderne bussen model 1900 waar nog net de cardan niet uitvliegt na een paar kuilen maar daarin zie je wel de bevolking in al haar pracht en armoe. Al; doe je maar 50 km per dag, wat is daar mis mee ? je hebt de tijd immers. Alleen, zonder kennis van de Thaise taal is verplaatsen met lokaal vervoer moeilijker. Verwacht geen begrijpelijke teksten aan en in de bus.....en verwacht helemaal geen kennis van Engels.

Borat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#10 Bericht door Borat » zaterdag 20 augustus 2011, 19:56

Die "man"dat is een goeie maat van me. Die ken ik al een jaar of 17 en woont en werkt al iets van 4 jaar in Bkk. Met hem ook 4 maanden door azie getrokken een jaar of 5 geleden. Aangezien we toen een aantal maal in lamai goed hebben gefeest gaan we er nu terug voor een weekje.

Nee ik reis verder alleen, dus gezelschap op doen daar doe ik niet aan mee. Ik vind t prima om een borreltje te doen in de barren maar ik heb geen zin om een gehuurde vriendin 10 dagen op sleeptouw te nemen.

Thuis blijven is altijd een optie unforgiven, maar ik vergeef t mezelf niet als ik niet iets meer van de wereld zie dan alleen t mooie holland. En daarbij heeft thailand veel westerse momenten voor mij dus dat is het probleem niet!

Het is een retourtje samui de eerste week dus de zuidelijke helft bezoeken is qua tijd en kostentechnisch niet zo verstandig. Ik kom dus terug in Bkk en vandaar uit nog 2 weken.

Markbr
kenner
kenner

#11 Bericht door Markbr » zaterdag 20 augustus 2011, 21:44

Dit is echt een luxe probleem :) Er is zo verschrikkelijk veel te zien dat je het onmogelijk allemaal in 1 vakantie kan zien dus ik zo het zo doen. Kies een paar dingen uit die je persee wilt gaan zien en vul de rest van je tijd in met dingen die je tussen die dingen tegenkomt onderweg. Als je bestemmingen ver uit elkaar liggen zoals bijvoorbeeld Mae Hong Son en Trat dan werkt dit echt altijd. Je weet anders echt niet wat je tegen zal gaan komen.

unforgiven
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#12 Bericht door unforgiven » zondag 21 augustus 2011, 09:57

Borat schreef:Die "man"dat is een goeie maat van me. Die ken ik al een jaar of 17 en woont en werkt al iets van 4 jaar in Bkk. Met hem ook 4 maanden door azie getrokken een jaar of 5 geleden. Aangezien we toen een aantal maal in lamai goed hebben gefeest gaan we er nu terug voor een weekje.

Nee ik reis verder alleen, dus gezelschap op doen daar doe ik niet aan mee. Ik vind t prima om een borreltje te doen in de barren maar ik heb geen zin om een gehuurde vriendin 10 dagen op sleeptouw te nemen.

Thuis blijven is altijd een optie unforgiven, maar ik vergeef t mezelf niet als ik niet iets meer van de wereld zie dan alleen t mooie holland. En daarbij heeft thailand veel westerse momenten voor mij dus dat is het probleem niet!

Het is een retourtje samui de eerste week dus de zuidelijke helft bezoeken is qua tijd en kostentechnisch niet zo verstandig. Ik kom dus terug in Bkk en vandaar uit nog 2 weken.
Goed dan terug naar Bangkok, genoeg opties, dus ophouden met teveel nadenken en ga ervoor!
Dat westerse kun je dat nu niet achter je laten voor 3 weekjes, als je daar los van komt geniet je zoveel meer!
Terug naar Lamai omdat daar zo goed "gefeest" werd?? Wat een onzin, wat een redenen mensen niet hebben om ergens naar toe te gaan, zelden de goede redenen, een land echt leren kennen.
Heb het idee dat jij niet iemand op sleeptouw kan nemen, maar dat jij iemand nodig hebt om jou te motiveren!
p.s.
Overigens bestaat holland niet, de laatste keer heette dat landje nog Nederland. :evil: Zo mooi is het helemaal niet...
There is only one road in life, the hard road.....

Borat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#13 Bericht door Borat » zondag 21 augustus 2011, 10:18

Misschien heb je wel gelijk unforgiven. Ik laat mn iphone, ipad en creditcard thuis, pak de eerste bus naar det udon en ga lekker 2 weken tussen de kippen en varkens zitten. Heerlijk puur natuur en tot rust komen. Opstaan wanneer de haan kraait, douchen met regenwater en iedere avond lam gaan op lao kao.

Maar dan moet jij beloven ook je westerse invloeden en gemakken achter je te laten, dus niet meer internetten en naar buiten zodat je wat meer ziet van de wereld en er van kan genieten.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#14 Bericht door Jeanette » zondag 21 augustus 2011, 10:25

unforgiven schreef: ..... zelden de goede redenen, een land echt leren kennen....

Goh, is er dan maar 1 goede reden om naar Thailand te gaan? Wat beperkt. :giggle3:

P.S. Ik woon in holland, Zuid-Holland om precies te zijn en het is er prachtig. ('s zomers :giggle3: )

Borat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#15 Bericht door Borat » zondag 21 augustus 2011, 10:30

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat wel dan wel de goede reden is om ergens naar toe te gaan? Unforgiven bevrijdt mij van mijn westerse houding en gedachtengang en laat me de waarheid van het leven zien. [|)

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”