Is dit een goed reisschema; bangkok, khao sok en eilanden?
Moderator: Loempia
-
- komt net kijken
Is dit een goed reisschema; bangkok, khao sok en eilanden?
Wat denken jullie van dit reisschema +/- 23 dagen:
1 vlucht naar bangkok
2 aankomst bangkok
3 bezienswaardigheden in bangkok
4 erawan waterval
5 river kwai, floating market, helfirepass?
6 vlucht naar surat thani, transfer khao sok
7 in Khao Sok National Park
8 in Khao Sok National Park + naar Phuket
9 op Kata beach op phuket
10 op Kata beach op phuket
11 boot naar koh lanta
12 op koh lanta
13 op koh lanta
14 op koh lanta
15 boot naar koh phi phi
16 op koh phi phi
17 op koh phi phi
18 naar ao nang beach
19 op ao nang beach
20 op ao nang beach
21 naar railey beach
22 op railey beach
23 terug naar phuket
24 Vlucht naar Amsterdam vanaf Phuket
1 vlucht naar bangkok
2 aankomst bangkok
3 bezienswaardigheden in bangkok
4 erawan waterval
5 river kwai, floating market, helfirepass?
6 vlucht naar surat thani, transfer khao sok
7 in Khao Sok National Park
8 in Khao Sok National Park + naar Phuket
9 op Kata beach op phuket
10 op Kata beach op phuket
11 boot naar koh lanta
12 op koh lanta
13 op koh lanta
14 op koh lanta
15 boot naar koh phi phi
16 op koh phi phi
17 op koh phi phi
18 naar ao nang beach
19 op ao nang beach
20 op ao nang beach
21 naar railey beach
22 op railey beach
23 terug naar phuket
24 Vlucht naar Amsterdam vanaf Phuket
-
- Expat
Re: Is dit een goed reisschema; bangkok, khao sok en eilande
Heel leuk zo'n planning plaatsen.
1 dag bezienswaardigheden in Bangkok? Daar moet je minimaal een week of meer voor uitrekken. Bangkok is groter als de provincie Utrecht. kan jij in die provincie in een dag de bezienswaardigheden gaan bekijken?
Voor de rest is het als het liedje: "Opzij, opzij, we hebben maar een paar minuten tijd. Opzij, opzij, we hebben vreselijke haast"?
Een goede raad. Boek twee nachten Bangkok en plan hier je vakantie. Veel goedkoper en wil niet alles in een vakantie zien.
1 dag bezienswaardigheden in Bangkok? Daar moet je minimaal een week of meer voor uitrekken. Bangkok is groter als de provincie Utrecht. kan jij in die provincie in een dag de bezienswaardigheden gaan bekijken?
Voor de rest is het als het liedje: "Opzij, opzij, we hebben maar een paar minuten tijd. Opzij, opzij, we hebben vreselijke haast"?
Een goede raad. Boek twee nachten Bangkok en plan hier je vakantie. Veel goedkoper en wil niet alles in een vakantie zien.
-
- komt net kijken
ja natuurlijk moet je daar een week voor uittrekken, waarschijnlijk nog langer, voor de bezienswaardigheden in Bangkok. Maar moet inderdaad keuzes maken, dus dan alleen diegene bekijken die ons het meest trekken.
Alleen 2 nachten bangkok boeken en vanaf daar verder kijken lijkt me ook heel leuk, het probleem is alleen dat ik bang ben dat de accomodaties waar we dan zouden willen verblijven vol zitten. is die kans groot?
We willen namelijk ongeveer half januari gaan, tot begin februari. Dat is nog wel hoogseizoen.
Alleen 2 nachten bangkok boeken en vanaf daar verder kijken lijkt me ook heel leuk, het probleem is alleen dat ik bang ben dat de accomodaties waar we dan zouden willen verblijven vol zitten. is die kans groot?
We willen namelijk ongeveer half januari gaan, tot begin februari. Dat is nog wel hoogseizoen.
-
- Expat
Het is een bomvol programma en je gaat altijd wel ergens terecht komen waar je of langer of korter wilt blijven dan gepland, mijn ervaring is dat met vooraf boeken je vaker op minder leuke/originele plekken terecht komt, wat 'vol' betreft valt het wel mee hoor, ze zijn bedacht op veul toeristen op de meetsen plekken in jou schema.
Ook heb je al vast liggen op welke strand je gaat zijn op Phuket, hou een open mind, wie weet kom je wel leukere plekken tegen....
Zou er wat losser mee omgaan en eerder het Royal palace bezoeken in Bangkok, dan de bridge over de river kwai....maar dat is persoonlijk, het is best een rit en de meesten tour operators vertrekken heel vroeg en je bent heel laat pas weer terug, ik vond het dat niet waard om eerlijk te zijn, ieder het zijne natuurlijk.
Hou er dus in ieder geval rekening mee dat er onverwachte dingen kunnen gebeuren en dat je je schema los moet [kunnen] laten....fijne reis!
Ook heb je al vast liggen op welke strand je gaat zijn op Phuket, hou een open mind, wie weet kom je wel leukere plekken tegen....
Zou er wat losser mee omgaan en eerder het Royal palace bezoeken in Bangkok, dan de bridge over de river kwai....maar dat is persoonlijk, het is best een rit en de meesten tour operators vertrekken heel vroeg en je bent heel laat pas weer terug, ik vond het dat niet waard om eerlijk te zijn, ieder het zijne natuurlijk.
Hou er dus in ieder geval rekening mee dat er onverwachte dingen kunnen gebeuren en dat je je schema los moet [kunnen] laten....fijne reis!
Laatst gewijzigd door Akang op zaterdag 06 augustus 2011, 10:06, 2 keer totaal gewijzigd.
Even the longest journey starts with the first step...
-
- Volwaardig lid
Florine, wanneer zou je willen gaan en met wie? Overnachten is alleen bijna net zo duur als met z'n 2tjes. Alleen met Kerstmis zou ik de kamers vooruit boeken verder is er altijd wel een lastminutes te vinden. Neem je de nachttrein Bangkok - Trang boek die dan wel vooruit. Was bij ons 1100 baht voor een slaap/zitplaats. Ben je lang vraag dan een beneden bed.
Eenmaal in Trang kun je volop kiezen welk van de eilandjes je wilt bezoeken. Je hebt aardig wat stranden opgeschreven, het zou zonde zijn om na 3 nachten waar je het naar je zin hebt te verkassen naar iets waarvan je denkt; "Waar ben ik nou weer beland"
Er is ook nog een kampeer eiland met een hippyuitstraling. Wel goede douches en WC's.
Heb je een retour ticket Amst - Bangkok / Phuket - Amst. ? Zijn die niet vrij prijzig?
Eenmaal in Trang kun je volop kiezen welk van de eilandjes je wilt bezoeken. Je hebt aardig wat stranden opgeschreven, het zou zonde zijn om na 3 nachten waar je het naar je zin hebt te verkassen naar iets waarvan je denkt; "Waar ben ik nou weer beland"
Er is ook nog een kampeer eiland met een hippyuitstraling. Wel goede douches en WC's.
Heb je een retour ticket Amst - Bangkok / Phuket - Amst. ? Zijn die niet vrij prijzig?
-
- komt net kijken
Ik heb zo'n ticket gevonden voor ongeveer 730 euro, valt me goed mee dus (of heb ik niet genoeg ervaring met de ticketprijzen)?
Ik ga samen met m'n vriend. En ga dus vanaf half januari.
In principe willen we vanaf bangkok naar het zuiden een vlucht nemen, is dat wel verstandig om van te voren te boeken (ivm de ticketprijzen)?
Reden dat ik liever voor een vlucht kies is al de beperkte tijd, ik ben bang dat als we met de nachttrein gaan, ik geen oog dicht doe (slechte slaper) en dan gelijk niets aan m'n volgende dag heb..
Ik ga samen met m'n vriend. En ga dus vanaf half januari.
In principe willen we vanaf bangkok naar het zuiden een vlucht nemen, is dat wel verstandig om van te voren te boeken (ivm de ticketprijzen)?
Reden dat ik liever voor een vlucht kies is al de beperkte tijd, ik ben bang dat als we met de nachttrein gaan, ik geen oog dicht doe (slechte slaper) en dan gelijk niets aan m'n volgende dag heb..
-
- komt net kijken
Als ik alleen bijv eerste twee overnachtingen in Bangkok zou boeken, twijfel ik over het volgende: bij aankomst in Thailand een Thaise simkaart kopen, met internet? ik las dat dat heel goedkoop is, en het lijkt mij handig om dan via mijn telefoon accomodaties te zoeken, dat je niet afhankelijk bent van een internet cafe bijv.? Zijn tegenwoordig van die handige appjes voor 

-
- Expat
Da kan....met die simkaart....veel van onze leukste resorts hebben vaak geen website, niet handig in this day and time maar er wordt gedacht dat men wel binnenloopt bij aankomst en warempel....
Wat ik in ander topic ook al zei: Laat een beetje ruimte voor verassing...
Wat ik in ander topic ook al zei: Laat een beetje ruimte voor verassing...
Even the longest journey starts with the first step...
-
- komt net kijken
Dat is ook weer zo, ik ben ook niet zo dat ik alles via internet wil boeken hoor, alleen heb geen zin om uren te sjouwen met koffer op zoek naar accomodatie. Ben dus wel bereid om ergens aan te komen en daar te zoeken, maar als dat niet direct lukt is iets achter de hand altijd fijn! T zal even wennen zijn maar waarschijnlijk wel het fijnste om niets vast te leggen behalve de vluchten
- Piehans
- Volwaardig lid
Een simcard kan, maar het zoeken én boeken gaat makkelijker vanuit een internetcafe. Je kan al voor de volgende dag of zelfs dezelfde dag iets boeken en je met de vouchter bij het hotel melden. En dat kan soms best lekker zijn. Zeker als je met (te) veel bagage sjouwt...
Ik heb goede ervaring met agoda.com maar er zijn ook andere goede aanbieders. Hierover is al veel geschreven op het forum.
Vergeet vooral niet te genieten, neem daar de tijd voor!

Vergeet vooral niet te genieten, neem daar de tijd voor!

- nbreeker
- Standaard Lid
Je moet ook niet de Bridge over de River Kwai met een touroperator bezoeken maar op eigen gelegenheid zodat je de tijd heb om het op je in te laten werken.Het is vele malen indrukwekkender dan een saai paleis. En vergeet vooral niet de Hell Fire pass.Neem de trein van Namtok naar Kanchannaburi,en neem plaats aan de rechterkant in de trein dan zie je het meeste.Maar als je alles wilt zien heb je wel 3 dagen nodig maar het is een prachtige omgeving.Floating market is erg touristisch maar moet je een keer gezien hebben voor de rest heeft het weinig waarde.Akang schreef:Het is een bomvol programma en je gaat altijd wel ergens terecht komen waar je of langer of korter wilt blijven dan gepland, mijn ervaring is dat met vooraf boeken je vaker op minder leuke/originele plekken terecht komt, wat 'vol' betreft valt het wel mee hoor, ze zijn bedacht op veul toeristen op de meetsen plekken in jou schema.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"
Mahatma Gandhi.
Mahatma Gandhi.
- unforgiven
- Volwaardig lid
Een mooi liedje van Herman van Veen...Opzij...we moeten rennen, springen, vliegen, duiken, vallen, opstaan en weer doorgaan...
Beperk toch in ieder geval het aantal stranden zeg...

Beperk toch in ieder geval het aantal stranden zeg...

There is only one road in life, the hard road.....
-
- Volwaardig lid
Met een touroperator is het goedkoper maar je zit vast aan een schema en niet alle onderdelen zijn leuk. Let wel op als je een 3daagse boekt of de terugreis erbij zit.nbreeker schreef:
Je moet ook niet de Bridge over de River Kwai met een touroperator bezoeken maar op eigen gelegenheid zodat je de tijd heb om het op je in te laten werken.Het is vele malen indrukwekkender dan een saai paleis. En vergeet vooral niet de Hell Fire pass.Neem de trein van Namtok naar Kanchannaburi,en neem plaats aan de rechterkant in de trein dan zie je het meeste.Maar als je alles wilt zien heb je wel 3 dagen nodig maar het is een prachtige omgeving.Floating market is erg touristisch maar moet je een keer gezien hebben voor de rest heeft het weinig waarde.
De barakken zijn nagebouwd (en ongeloofwaardig) en de oude foto's van de gevangenen zijn zo schokkend als Bergen Belsen. Veel over huidziekten. Mijn man deed vroeger rondleidingen door de omgeving van Ieper voor Sectie Mil. Geschiedenis en vond het hier getuigen van weinig piëteit.
De treinreis was indrukwekkend en overnachten in de drijvende jungle lodges zonder electriciteit en met olielampen was erg leuk. Ook zwemmen in de rivier, eigenlijk stroomafwaards drijven met zwemvesten aan was een fantastische ervaring.
Ik denk dat jou yin/yang balans niet van toepassing is op jonge mensen.unforgiven schreef:Beperk toch in ieder geval het aantal stranden zeg...

Ik had 2 jaar geleden op 3 eilanden in de andemanzee geboekt, totaal 14 dagen en ieder eiland was anders en het laatste (Koh Sukorn) was het leukst en goedkoopst. Wel een hork van een (ned.) uitbater maar weer fantastische massages.