Saaie Isaan

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
RuudThai
Expat
Expat

Saaie Isaan

#1 Bericht door RuudThai » woensdag 03 augustus 2011, 16:47

Ruim 2 weken geleden tijdens het extra lange Khaopansaweekend zijn wij naar een vriendin van mijn vrouw in de provincie Khorat gereisd. Zij had wat spullen voor mij uit Nederland meegenomen waar ze in feite woont en gehuwd was met een Nederlandse man die vorig jaar nog erg jong was overleden. Ze was nu voor vakantie in Thailand en ze gaat een dezer dagen samen met haar zoontje terug naar Nederland.

Wij verbleven in haar huis even voorbij Pak Chong, vlak naast het Khao Yai National Park. Een fraai heuvelachtig gebied met veel toerisme want daar is genoeg te doen voor hen.
En dat is iets wat ik in het deel van de Isaan waar wij wonen, Sakon Nakhon, zeer mis. En niet alleen Sakon Nakhon, maar deze hele hoek (en dan bedoel ik zo'n 10 provincies in de noordoosthoek) is uitgesproken saai te noemen, zeker voor kinderen. Geen pretparken, dierentuinen, zwemparadijzen, speeltuinen, kortom, geen attracties.
Tenminste, ik ken ze niet. Maar wie weet, zijn er mensen die wel weten waar vooral voor kinderen interessante bezienswaardigheden en leuke attracties te bezoeken zijn.

Toen wij afreisden naar onze vriendin waren wij van plan om de dierentuin van Khorat en een waterpretparadijs te bezoeken. Dat was omdat ik dacht dat we vlakbij de stad zouden zitten. Maar zoals gewoonlijk bij Thaise afspraken bleek na zo'n 6 telefoontjes onderweg er naar toe dat ze daar zo'n 100 km. vandaan zat en daarom hebben we daar wat vertier gezocht.
We zijn in de Chokchai Farm geweest waar je een aardige rondtour in een treintje kan maken en kunt kijken naar ongeveer 3000 stuks zwartbont Fries stamboekvee, een soort kinderboerderij, een WildWestdorpje en wat ander pretparkachtig gedoe. Ook kun je er een ritje op een quad maken, kleine kinderen ook maar dan samen met een begeleider van het park. En natuurlijk zijn er diverse gelegenheden om te eten, waaronder steaks van eigen huis. Je kunt er een aardig dagje doorbrengen. Website: http://www.farmchokchai.com

De andere dag zijn we naar een activiteitencentrum geweest in het "Life Park" ergens aan een provinciale weg langs Khao Yai. Daar kun je een aantal van de vele beschikbare activiteiten inkopen, zoals karting, hovercrafting, rollen in een grote ballon, mountainbiken, een soort sleetjerijden op een glijbaan enz. Ook een aardig tijdverdrijf maar niet zo goedkoop. Kijk maar eens op http://www.mylifepark.com .

Afijn, het gaat mij erom hier wat tips te verzamelen om te voorkomen dat dit deel van de Isaan echt als saai wordt weggezet. In Sakon Nakhon is er in ieder geval niks, alleen een minispeeltuintje en joggingspeelplaats vlakbij de haven :roll:
Ik hoop dat in de Isaan wonende leden tips uit hun mouw kunnen toveren.... :worshippy: :clap:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Saaie Isaan

#2 Bericht door prajak » woensdag 03 augustus 2011, 16:57

In de stad Nongkhai en omgeving is ook niks voor kinderen. Zelfs de Sala Keew Ku heeft geen voorzieningen voor kinderen behalve dan een karpervijver maar dat verveelt ook snel als het zakje voer leeg is. Er is een "strand" in de rivier maar daar is ook nauwelijks vertier. Nee, je bent in een arm deel van Thailand en geen toeristen betekent geen vertier. Ja, ergens langs de weg Udon -Sakon Nakhon is een "oer Thai" te bewonderen maar meer dan wat botten zie je er ook niet liggen en er is hoogstens een tentje voor nassi en een ijsje......

Het is niet anders. Daar waar mijn dame vandaan komt is nog minder dan niks.......

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door Jim » woensdag 03 augustus 2011, 17:09

de isaan is net als almelo, want er is altijd wat te doen, soms staat het licht op rood en soms..... :mrgreen:
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

duikertje
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door duikertje » woensdag 03 augustus 2011, 19:41

In Khorat hebje ook nog de Mall met twee grote zwembaden met glijbanen,watervallen een soort wild water parcourtje, entree is gratis als je een mall pas hebt die ook gratis te krijgen is.
Heb je geen pasje dan 50 bht entree.
Boven in de mall een aantal bioscopen, grote fitness,etc,

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door Jim » woensdag 03 augustus 2011, 23:53

korat is dan ook maar net isaan.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

vleespet
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door vleespet » donderdag 04 augustus 2011, 00:54

RuudThai schreef:Ruim 2 weken geleden tijdens het extra lange Khaopansaweekend zijn wij naar een vriendin van mijn vrouw in de provincie Khorat gereisd. Zij had wat spullen voor mij uit Nederland meegenomen waar ze in feite woont en gehuwd was met een Nederlandse man die vorig jaar nog erg jong was overleden. Ze was nu voor vakantie in Thailand en ze gaat een dezer dagen samen met haar zoontje terug naar Nederland.

Wij verbleven in haar huis even voorbij Pak Chong, vlak naast het Khao Yai National Park. Een fraai heuvelachtig gebied met veel toerisme want daar is genoeg te doen voor hen.
En dat is iets wat ik in het deel van de Isaan waar wij wonen, Sakon Nakhon, zeer mis. En niet alleen Sakon Nakhon, maar deze hele hoek (en dan bedoel ik zo'n 10 provincies in de noordoosthoek) is uitgesproken saai te noemen, zeker voor kinderen. Geen pretparken, dierentuinen, zwemparadijzen, speeltuinen, kortom, geen attracties.
Tenminste, ik ken ze niet. Maar wie weet, zijn er mensen die wel weten waar vooral voor kinderen interessante bezienswaardigheden en leuke attracties te bezoeken zijn.

Toen wij afreisden naar onze vriendin waren wij van plan om de dierentuin van Khorat en een waterpretparadijs te bezoeken. Dat was omdat ik dacht dat we vlakbij de stad zouden zitten. Maar zoals gewoonlijk bij Thaise afspraken bleek na zo'n 6 telefoontjes onderweg er naar toe dat ze daar zo'n 100 km. vandaan zat en daarom hebben we daar wat vertier gezocht.
We zijn in de Chokchai Farm geweest waar je een aardige rondtour in een treintje kan maken en kunt kijken naar ongeveer 3000 stuks zwartbont Fries stamboekvee, een soort kinderboerderij, een WildWestdorpje en wat ander pretparkachtig gedoe. Ook kun je er een ritje op een quad maken, kleine kinderen ook maar dan samen met een begeleider van het park. En natuurlijk zijn er diverse gelegenheden om te eten, waaronder steaks van eigen huis. Je kunt er een aardig dagje doorbrengen. Website: http://www.farmchokchai.com

De andere dag zijn we naar een activiteitencentrum geweest in het "Life Park" ergens aan een provinciale weg langs Khao Yai. Daar kun je een aantal van de vele beschikbare activiteiten inkopen, zoals karting, hovercrafting, rollen in een grote ballon, mountainbiken, een soort sleetjerijden op een glijbaan enz. Ook een aardig tijdverdrijf maar niet zo goedkoop. Kijk maar eens op http://www.mylifepark.com .

Afijn, het gaat mij erom hier wat tips te verzamelen om te voorkomen dat dit deel van de Isaan echt als saai wordt weggezet. In Sakon Nakhon is er in ieder geval niks, alleen een minispeeltuintje en joggingspeelplaats vlakbij de haven :roll:
Ik hoop dat in de Isaan wonende leden tips uit hun mouw kunnen toveren.... :worshippy: :clap:
Ik ben bang dat verhuizen de enige optie is,de kans dat er touristische atracties komen in jullie regio lijkt mij niet zo heel erg groot.
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau

DeDe
Erelid
Erelid

#7 Bericht door DeDe » donderdag 04 augustus 2011, 05:46

Of terug gaan naar Nederland, daar hebben ze een pretpa :crazy: rk overschot.

RuudThai
Expat
Expat

#8 Bericht door RuudThai » donderdag 04 augustus 2011, 11:19

Ik wilde het eigenlijk wat algemeen houden, dus dat er tips worden gegeven die nog niet in een reisgids vermeld zijn en die toch een leuke dag kunnen opleveren.
Dat ik (plus gezin) daar dan van meeprofiteer is een tweede, maar ik hoef geen persoonlijke begeleiding in dezen..... :happyno: :thumbsup:

Henk T
Expat
Expat

#9 Bericht door Henk T » vrijdag 05 augustus 2011, 04:52

Ik ben eens een keer naar Pattaya song geweest. Dat is bij de Ubolratana Dam ten noorden van de stad Khon Kaen.
Het halve dorp wilde mee maar met zo'n 22 man in mijn pick-up was de maat letterlijk vol.

Je hebt daar allemaal pieren d.w.z. vlonders die een eind in het stuwmeer uitsteken waar je dan kunt eten (wordt gebracht op bestelling), drinken en voor de jeugd vooral zwemmen. Het is er niet diep en je kunt autobinnenbanden huren. Ook kun je er op zo'n banaan achter een speedboot gaan zitten.

Misschien voor onze begrippen niet spectaculair maar de kinderen uit ons dorp hebben de dag van hun leven gehad.
En de falang?............ wel, hij kon alles betalen en is weer een stukje in aanzien gestegen :roll:

Raffy
komt net kijken
komt net kijken

#10 Bericht door Raffy » zaterdag 20 augustus 2011, 18:29

Nou ruud,das inderdaad voor een volgende vakantie!! :thumbsup:

Markbr
kenner
kenner

#11 Bericht door Markbr » maandag 22 augustus 2011, 21:22

Bang Saen 2 is ook wel leuk. Buitenlanders???? Ben er op dat moment niet 1 tegen gekomen maar je kan wel lekker met je gezin zwemmen. Bang Saen 2 ligt bij de Ubolratana Dam.

Zijn er ook mensen wel eens in Ubon geweest? Bij Saam Phan Bohk?
Salueng Beach??? Je KON eerst ook naar de grens van Cambodia maar das nou vaak gesloten vanwege die problemen met Khao Phra Wihan. Jammer want das ook de moeite waard en half toeristisch Nederland dat naar Thailand gaat weet niet eens waar ze het moeten gaan zoeken :)

Of in Sisaket bij de Beer Bottle Temple???

In Khon Kaen kan je bij Phu Pha Man om een uur of 6 a 7 's Avonds miljoenen vleermuizen gaan bekijken. Er is een Schildpadden tempel vlak bij de stad.

In Roi-et kan je de grootste staande Buddha van Thailand gaan zien.
Als je m naast onze kerktoren zet hier kan hij de haan aankijken :D
Buiten dat kan je in Nong Phok nog een HELE mooie tempel zien. Zo nieuw dat ie nog maar half af is. Maar wat er klaar is is heel mooi.

In Nong Khai kan je bij Phu Thok een hele mooie tempel zien. Moet vooral geen hoogte vrees hebben en goed ter been zijn.

Er is best veel te bekijken in Isan, als je maar moeite wil doen om alles op te zoeken.
We hebben nog een hele waslijst met leuke plaatsen die we willen gaan zien dit jaar.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”