rondreis door Thailand, Pattaya omboeken, maar waarheen?
Moderator: Loempia
-
- komt net kijken
Re: rondreis door Thailand, Pattaya omboeken, maar waarheen?
De vele reacties hebben mijn plannen beinvloed.
Aangezien we 5 dagen in Pattaya verblijven, op het einde van de reis, denk ik aan het volgende.
Enkele dagen iets doen in de directe omgeving, wellicht dagje winkelen/strand.
En dan tijdens het verblijf in Pattaya naar Pak Chong voor het Khao national park.
Dit bezoeken met bijvoorbeeld greenleaftour.
Daarna weer terug naar Pattaya.
Op deze manier kunnen we dan ook de rondreis verder voortzetten naar Bangkok.
Het eerder vermelde risico, door het voortijdig afbreken van de reis is dan ook opgelost.
Nu nog uitzoeken hoe je vanuit Pattaya naar Pak Chong kunt komen.
En weer terug uiteraard. Trein?
Overigens is het verblijf in Pattaya niet helemaal zeker, volgens de reisorganisatie.
Dit zou ook Jomtien kunnen zijn.
Dan moeten we van daaruit vertrekken naar Pak Chong.
Aangezien we 5 dagen in Pattaya verblijven, op het einde van de reis, denk ik aan het volgende.
Enkele dagen iets doen in de directe omgeving, wellicht dagje winkelen/strand.
En dan tijdens het verblijf in Pattaya naar Pak Chong voor het Khao national park.
Dit bezoeken met bijvoorbeeld greenleaftour.
Daarna weer terug naar Pattaya.
Op deze manier kunnen we dan ook de rondreis verder voortzetten naar Bangkok.
Het eerder vermelde risico, door het voortijdig afbreken van de reis is dan ook opgelost.
Nu nog uitzoeken hoe je vanuit Pattaya naar Pak Chong kunt komen.
En weer terug uiteraard. Trein?
Overigens is het verblijf in Pattaya niet helemaal zeker, volgens de reisorganisatie.
Dit zou ook Jomtien kunnen zijn.
Dan moeten we van daaruit vertrekken naar Pak Chong.
- Piehans
- Volwaardig lid
Vanuit Pattaya/Jomtien van en naar Pak Chong rijden geen treinen, wel bussen richting Khorat (Nakhon Ratchasima) Het valt het te overwegen voor die trip een auto te huren als je het aan durft zelf te rijden. Ik heb die route al vaker gereden en het is goed te doen. Een relatief rustige en mooie route. Een deel van die route leidt al door het heuvelachtige parkgebied, waar je rechtstreeks naar je resort kunt rijden. Het voordeel is dat je dan ook zelf tripjes met die auto kunt maken.
Er zijn verhuurders die de auto afleveren bij jullie hotel en daar dan ook weer oppikken. Je kan de auto uiteraard ook zelf naar het vliegveld terugrijden.
Via internet goed te doen en zeer waarschijnlijk goedkoper dan dit via het hotel of reisorganisatie te regelen.
Hierbij een link naar een verhuurder waar ik goede ervaringen mee heb.
http://carrentals.thaivisa.com/
Succes.

Er zijn verhuurders die de auto afleveren bij jullie hotel en daar dan ook weer oppikken. Je kan de auto uiteraard ook zelf naar het vliegveld terugrijden.

Via internet goed te doen en zeer waarschijnlijk goedkoper dan dit via het hotel of reisorganisatie te regelen.
Hierbij een link naar een verhuurder waar ik goede ervaringen mee heb.
http://carrentals.thaivisa.com/
Succes.

-
- komt net kijken
Bedant voor alle info.
Er rijden dus geen treinen....
Een auto huren lijkt me geen goed idee.
Bij schade of andere zaken heb je toch een hoop problemen.
De groep is overigens maar klein, 3 personen. (pa,ma en dochter)
Is deze afstand te doen met bijvoorbeeld een taxi?
Wat kost zo iets?
Is het makkelijk om vervoer te regelen?
Weer nieuwe vragen.......
Er rijden dus geen treinen....
Een auto huren lijkt me geen goed idee.
Bij schade of andere zaken heb je toch een hoop problemen.
De groep is overigens maar klein, 3 personen. (pa,ma en dochter)
Is deze afstand te doen met bijvoorbeeld een taxi?
Wat kost zo iets?
Is het makkelijk om vervoer te regelen?
Weer nieuwe vragen.......
- joepattaya
- Expat
Taxi naar Pak Chong is te doen, reken op circa THB 3500 enkele reis. (ca. 4 uur)
Bus kan ook: er gaan VIP coaches naar Korat en rijden soms via Pak Chong, circa THB 600 p.p./enkele reis (ca. 5-6 uur)
Trein rijdt alleen vanuit Bangkok, da's niet echt logisch.
Je kunt ook overwegen om in Pattaya of Jomtien, een stukje vervoer te regelen voor 3 dagen.
Je hebt dan een auto met chauffeur.
Zal rond de THB 2000 per dag kosten, excl. brandstof, tolwegen, accommodatie chauffeur en voeding chauffeur.
Voordeel is dan, dat je dus 3 dagen een auto tot je beschikking hebt en dat kan in Khao Yai nodig zijn.
Zit je in een 3*+ hotel, dan kan er veel geregeld worden bij de receptie en anders zijn er altijd reisburootjes in de Soi die van alles aanbieden.
Bus kan ook: er gaan VIP coaches naar Korat en rijden soms via Pak Chong, circa THB 600 p.p./enkele reis (ca. 5-6 uur)
Trein rijdt alleen vanuit Bangkok, da's niet echt logisch.
Je kunt ook overwegen om in Pattaya of Jomtien, een stukje vervoer te regelen voor 3 dagen.
Je hebt dan een auto met chauffeur.
Zal rond de THB 2000 per dag kosten, excl. brandstof, tolwegen, accommodatie chauffeur en voeding chauffeur.
Voordeel is dan, dat je dus 3 dagen een auto tot je beschikking hebt en dat kan in Khao Yai nodig zijn.
Zit je in een 3*+ hotel, dan kan er veel geregeld worden bij de receptie en anders zijn er altijd reisburootjes in de Soi die van alles aanbieden.
-
- komt net kijken
Bus of taxi is een optie.
Echter met 3 personen de bus nemen is dan ongeveer even duur als de taxi.
Dus dan is de taxi een betere optie, sneller.
Er worden ook jungle tours in Pak Chong georganiseerd door TonTanTravel.
Dit zijn Nederlanders.
Wellicht ook een goede optie.
Iemand ervaring hiermee?
Echter met 3 personen de bus nemen is dan ongeveer even duur als de taxi.
Dus dan is de taxi een betere optie, sneller.
Er worden ook jungle tours in Pak Chong georganiseerd door TonTanTravel.
Dit zijn Nederlanders.
Wellicht ook een goede optie.
Iemand ervaring hiermee?
-
- komt net kijken
Inmiddels al heel veel informatie gelezen en dus veel wijzer geworden.
Daarbij is ook de keuze duidelijker.... maar ook moeilijker....
Vanuit Pattaya zouden we graag naar Mae Sot / Umphang willen, vanwege de jungle tocht en ongerepte natuur.
Echter hoe kom je daar?
Ik heb de site van de treinmaatschappij bekeken, hoewel deze ook in Engels wordt weergegeven, staat alle belangrijke info alleen in het Thais.
Vanuit Mae Sot moeten we terug naar Bangkok, hoe komen we daar?
Verder zien we deze jungletochten op internet tegen hoge prijzen, zeer zeker voor Thaise begrippen.
Kan dit niet goedkoper vanuit thailand geboekt worden?
Wie heeft ervaring of informatie en kan ons helpen?
Daarbij is ook de keuze duidelijker.... maar ook moeilijker....
Vanuit Pattaya zouden we graag naar Mae Sot / Umphang willen, vanwege de jungle tocht en ongerepte natuur.
Echter hoe kom je daar?
Ik heb de site van de treinmaatschappij bekeken, hoewel deze ook in Engels wordt weergegeven, staat alle belangrijke info alleen in het Thais.
Vanuit Mae Sot moeten we terug naar Bangkok, hoe komen we daar?
Verder zien we deze jungletochten op internet tegen hoge prijzen, zeer zeker voor Thaise begrippen.
Kan dit niet goedkoper vanuit thailand geboekt worden?
Wie heeft ervaring of informatie en kan ons helpen?
-
- Expat
Naar Mae Sot?
Van Bangkok naar Tak, Zeven uur rijden met de auto, met twee stops. Van Tak naar Mae Sot twee uur rijden met de auto op een weg dat door de bergen slingert, twee uur rijden. Dus twee dagen reizen heen en terug. Met de trein gaat niet. Met de bus meer dan twee dagen, heen en terug.
Een jungletocht in de regentijd? Zie een andere topic hierover. Een jungletocht moet je heel goed voorbereiden. Zeker in de jungle in het Noorden. Geschikte kleding, goede gidsen, want anders val je zo in een ravijn. Goed getraind, want het is uitputtend. En dat na een groepsreis. Niet voor niets zijn de laatste drie dagen voor het bijkomen aan het strand van die groepsreis gepland.
Als je dan toch naar de jungle wilt gaan. boek dan een trip naar de Kwai-rivier. Vanuit Pattaya zijn er 2 en 3-daagse trips daar naartoe. Maar ook zo'n trip kan vermoeiend zijn.
Ach, zoals Prajak in een andere topic al melde, ik heb heel wat wrakken hier in Chiang Mai gezien, die onvoorbereid zo'n jungle-trekking deden. En verplegend personeel van het Ram-ziekenhuis hier in Chiang Mai kunnen wel twee boeken vullen met verhalen over "farangs" die zo nodig in de regentijd een "jungle-trekking" wilde doen.
"Jungle-trekking" is geen wandelingetje door de Veluwe.
Van Bangkok naar Tak, Zeven uur rijden met de auto, met twee stops. Van Tak naar Mae Sot twee uur rijden met de auto op een weg dat door de bergen slingert, twee uur rijden. Dus twee dagen reizen heen en terug. Met de trein gaat niet. Met de bus meer dan twee dagen, heen en terug.
Een jungletocht in de regentijd? Zie een andere topic hierover. Een jungletocht moet je heel goed voorbereiden. Zeker in de jungle in het Noorden. Geschikte kleding, goede gidsen, want anders val je zo in een ravijn. Goed getraind, want het is uitputtend. En dat na een groepsreis. Niet voor niets zijn de laatste drie dagen voor het bijkomen aan het strand van die groepsreis gepland.
Als je dan toch naar de jungle wilt gaan. boek dan een trip naar de Kwai-rivier. Vanuit Pattaya zijn er 2 en 3-daagse trips daar naartoe. Maar ook zo'n trip kan vermoeiend zijn.
Ach, zoals Prajak in een andere topic al melde, ik heb heel wat wrakken hier in Chiang Mai gezien, die onvoorbereid zo'n jungle-trekking deden. En verplegend personeel van het Ram-ziekenhuis hier in Chiang Mai kunnen wel twee boeken vullen met verhalen over "farangs" die zo nodig in de regentijd een "jungle-trekking" wilde doen.
"Jungle-trekking" is geen wandelingetje door de Veluwe.

-
- komt net kijken
Als ik dit lees.... is het inderdaad geen verstandig idee.
De risico's én de reistijd zijn te groot.
Ondertussen heb ik het volgende gevonden dat wellicht ook bij onze wensen aansluit.
Bobbys apartment and jungle tours bied een 2 1/2 dag safari bij Khao Yai aan.
Ze hebben een pick-up service vanuit Pattaya en een breng service naar het vliegveld in Bangkok.
Dus dit sluit perfect aan op onze reis.
Is dit een goede optie, of spelen hier dezelfde gevaren?
De reistijd zal veel korter zijn, als ik de landkaart bekijk.
Ik ken echter niet de infrastructuur...
De risico's én de reistijd zijn te groot.
Ondertussen heb ik het volgende gevonden dat wellicht ook bij onze wensen aansluit.
Bobbys apartment and jungle tours bied een 2 1/2 dag safari bij Khao Yai aan.
Ze hebben een pick-up service vanuit Pattaya en een breng service naar het vliegveld in Bangkok.
Dus dit sluit perfect aan op onze reis.
Is dit een goede optie, of spelen hier dezelfde gevaren?
De reistijd zal veel korter zijn, als ik de landkaart bekijk.
Ik ken echter niet de infrastructuur...
-
- Expat
De Khao Yai is een van de bekenste Nationale Parken in Thailand. Ik denk dat leden die in de Isan wonen er meer over kunnen vertellen. Ik ben er nog nooit geweest. Van de verhalen die ik gehoord heb, is het een prachtig natuurpark.