Reis in Thailand regelen?

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Turtle
komt net kijken
komt net kijken

Reis in Thailand regelen?

#1 Bericht door Turtle » dinsdag 19 juli 2011, 17:11

Volgend jaar maart wil ik samen met mijn man 3 a 4 weken naar Thailand.
Het liefst zou ik na een paar dagen Bangkok een weekje naar het noorden gaan om daarna af te sluiten met relaxen op de eilanden. Mijn vraag is of het inderdaad zo makkelijk is om vanuit Thailand zelf alles (dus hotels, excursies, vervoer) te regelen.
Uit alle verhalen begrijp ik wel dat het land is ingesteld op backpacking, maar ik ben dat niet zo gewend :oops:

Ik zie overal rondreizen, waarbij alles geregeld is. Fijn om te weten waar je slaapt ed, maar die reizen zien er vrij vol (dus druk) uit. Ik zou juist graag in alle rust van het land genieten, samen met mijn man.
Ik vraag me dus af of je in de steden (in die periode, ik hoorde dat het dan "hoogseizoen" is?) zo makkelijk nog alles kan organiseren, zonder dat je er een dagtaak aan hebt.

Wat is jullie ervaring? Kan ik makkelijk ter plaatse mijn reis plannen?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Akang
Expat
Expat

Re: Reis in Thailand regelen?

#2 Bericht door Akang » donderdag 21 juli 2011, 03:07

Ja hoor dat kan, spit dit forum maar eens door dan kom je al een hoop tegen, je zou een of twee nachten Bangkok van te voren kunnen boeken en dan ter plaatsen kijken wat de mogelijkheden zijn voor je volgende stop, allemaal niet zo moeilijk dat merk je wel als je er eenmaal bent!

Goeie reis :thumbsup:
Even the longest journey starts with the first step...

loodvrij
kenner
kenner

#3 Bericht door loodvrij » donderdag 21 juli 2011, 09:30

Absoluut geen probleem...!
Er rijden vanaf bangkok vele bussen naar alle windstreken.
(zowel met airco of met ramen die je kunt opendraaien)

Goede keuze om niet met een overvol programma mee te gaan.
Lekker zelf weten wat je gaat doen, en hoe lang je ergens wilt zijn....
Niets is in mijn ogen vervelender als je ergens bent en je MOET vanwege het programma weer verder.

Ik denk dat je ook iets meer van Thailand zelf zal zien als je zelf wat gaat regelen.
(de olifantenparken, cobrashows, drukke markten en wildwaterafdalingen kun je zelf indien gewenst ook wel regelen op eigen houtje)
als een potvis in een pot pist dan heb je een hele pot vol met potvispis

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door Jim » donderdag 21 juli 2011, 15:46

loodvrij schreef: Ik denk dat je ook iets meer van Thailand zelf zal zien als je zelf wat gaat regelen.
(de olifantenparken, cobrashows, drukke markten en wildwaterafdalingen kun je zelf indien gewenst ook wel regelen op eigen houtje)

pas maar op met die olifanten.
Olifant trapt toerist dood in Thaise jungle
AP − 24/02/11, 14:50

BANGKOK - Een Zwitserse vrouw is dinsdag tijdens een tocht door de jungle in het zuiden van Thailand dood getrapt door een olifant. Dat heeft de Thaise politie donderdag gezegd.
De 63-jarige vrouw maakte met vier andere toeristen in de provincie Surat Thani een ritje per olifant door het oerwoud. Op een gegeven moment begonnen twee olifanten te vechten. De olifant waar de vrouw op zat, steigerde en wierp zijn berijdster op de grond.

Vervolgens stampte de dikhuid meermaals op de vrouw in.
De vier andere toeristen waren in staat van de andere olifant af te springen en te vluchten. Zij hielden aan het voorval lichte verwondingen over.
en het gebeurt nog vaak ook.
http://www.google.nl/search?q=toerist+dood+olifant
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Turtle
komt net kijken
komt net kijken

#5 Bericht door Turtle » donderdag 21 juli 2011, 19:34

Bedankt voor de reacties! Denk dat we er maar gewoon voor moeten gaan.
Ticket en eerste overnachting regelen vanuit Nederland en verder daar maar zien.... Spannend!
Hoe hebben jullie de hotels geboekt? Bij een reisbureau in Thailand, bij het hotel zelf of bv via e-boockers?

Ik begreep al dat het openbaar vervoer goed te doen is (hoewel ik me afvraag hoe leuk een busreis nog is, vanuit het noorden naar de eilanden....). Hoe lang is de treinrit vanuit Bangkok naar t zuiden??
Zijn de gebruikelijke mooie excursies trouwens vanuit de grote steden te boeken, of moet je dan verder het land intrekken? Ik wil nl wel graag een grove planning maken, waar we naar toe willen (Tips voor steden, gave excursies of mooie slaapplaatsen op t strand??)

En die olifanten tocht.... laat maar zitten! Bedankt voor de waarschuwing.

Kan nu al niet wachten.....

Edje
Expat
Expat

#6 Bericht door Edje » vrijdag 22 juli 2011, 11:09

Ticket en eerste overnachting regelen vanuit Nederland en verder daar maar zien.... Spannend!

Kijk eens bij www.333travel.nl krijg je soms 1 a 2 overnachtingen gratis bij boeking van een ticket.
Groetjes; Edje

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door pong » vrijdag 22 juli 2011, 11:33

beetje uptodaten:
1.die bussen met open ramen zijn er vrijwel niet meer op de lange afstand. Vrijwel alles heeft AC-al is er wel 2e en 1e klas. Je angsten bezorgen over ''geen plek'' is totale onzin: ga gewoon wat vroeger naar dat enorme busstation en je vindt binnen een paar min. een buslijn (er zijn er meest 10tallen) met vrije plaatsen. je bent allang de 1e niet die dat zo doet-ze zijn er aan gewend.
2.hotels en slaapplaatsen: ZEG wat voor soort/peil van accomm je wilt. De echt heel goedkope (ala bekpekkers) huizen doen niet aan reserveren, hebben geen www-net (voor velen enorm moeilijk voor te stellen) zoals hier zo'n 10-20- jr terug: gewoon langslopen en keuren. In alle toeristenoorden zijn er 10tallen, zo niet meer. Als je denkt echt alles te moeten vastlegen: kijk heel precies naar locatie-veel van de stunthuizen liggen op moeilijk bereikbare plekken, wat elk voordeel door afzetterstaxikosten te niet doet.
3.verder hangt het er vanaf of je al een beetje reiservaring ''opjeeige'' hebt en niet meteen gaat hiperventileren en panikeren als ergens iets vol is-2 stappen verder is er vast nog wel plek.
4.verder zijn er nog steeds reisgidsen-zoals Lonely Planet &co. ook een oudere uit de bieb geeft al de gewenste info-al zullen de prijzen niet meer kloppen (reistijden zo ong=ca wel).
5.aangezien jullie net als 100.000en voor je de standaard 1e keer route hebt uitgeplozen: dat lange stuk CMai-kust zuid (Phuket of Surat): de meeste mensen vliegen dat, check AirAsia=direkt CMai-PHuket (of TG=THAI-kost wat meer en betere service), anders via BKK en change the plane-of doe 1 stuk per bus of trein.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door Jeanette » vrijdag 22 juli 2011, 11:54

Bij vliegtickets bij Greenwoodtravel krijg je 2 nachten in Prince Palace. Dat is een enorm gebouw waarbij de onderste 5 of 6 verdiepingen een winkelcentrum en parkeergerage vormen waarna het lijkt of er een nieuw straatniveau is gemaakt met zwembad, bar en restaurant en 2 torens met hotelkamers. Voor de deur is er markt, linksaf om de hoek is een 7/11 en rechtsaf de steiger van een soort goedkope (en snelle) bootverbinding door Bangkok.

In dat zelfde gebouw zit Greentravel en kun je de losse endjes van je vakantie eventueel boeken in het Nederlands als je dat prettig vind.

Voor de eerste jaren dat wij in Thailand kwamen was dat ideaal voor ons.

Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door Pieter » vrijdag 22 juli 2011, 15:33

Als je een ticket boekt met 1 of 2 dagen hotel heb je als voordeel dat je je geld
terug krijgt van het ANVR (als ze daar bij zijn aan gesloten) mocht het reisburo failliet gaan
als je alleen een ticket regelt krijg je niks.

verder kun je b.v. bij Diethelm travel wat regelen als je hier bent (www.diethelmtravel.com)

Het beste is gewoon van hotel naar hotel gewoon via internet boeken
en als het bevalt blijf je gewoon een paar dagen langer

en als je rust wilt en weinig buitenlanders ga eens naar Suphan Buri ofzo

Buiten bangkok is het heel relaxed dat thailand

Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

Mart
Erelid
Erelid

#10 Bericht door Mart » zaterdag 23 juli 2011, 11:29

Turtle schreef: Hoe lang is de treinrit vanuit Bangkok naar t zuiden??
Pakweg ..... 12 uur :roll: :roll:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#11 Bericht door prajak » zondag 24 juli 2011, 15:17

Ik heb wat cijfers....uit 2004 maar ze zijn echt niet sneller gaan rijden....

Bangkok - C-mai rond 14 uur
Bangkok - Nongkhai 11 tot 13 uur
Bangkok - Ubon 11 tot 12 uur
Bangkok - Yala 19 uur
Bangkok - Surat Thani 9 tot 12 uur
Bangkok - Butterworth Malaysia 21 uur
Bangkok - Regio Rayong 4 uur
Bangkok - Aranyaprathet 5 tot 6 uur

Inge
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#12 Bericht door Inge » maandag 05 september 2011, 13:39

Hoi!

Leuk, trip Thailand!!

Ook wij hadden onze twijfels, zijn in 2005 eerst met een groepsreis meegegaan ( fox, erg goed bevallen, heel erg veel gezien , wel druk programma) Daarna zijn we alweer 3x terug geweest, op de bonnefooi! Erg goed te doen, denk er niet te moeilijk over. Op elke hoek kun je alles boeken wat je wilt. Maak eerst voor jezelf een route, wat wil je zien en hoe lang wil je ong. ergens blijven. Je kunt altijd ervanaf wijken.

Boek je ticket met evt. gratis overnachting( BM Air. bevalt ons erg goed, laten nu alleen de gratis overnachting zitten en boeken een goedkoper hotel voor 3 of 4 nachten)

Ga dan bijv richting ayyuthata en dan met de nachttrein naar Chang Mai ( nachttrein de 1e dag bij reisbureautje boeken, of vlucht met Air asia) blijf een aantal dagen daar, hierkun je alle kanten op, er is veel te zien. Als je nog aan het strand wilt, Koh samet en Koh chandg zijn erg leuk en niet te ver van Bangkok.

Je kunt er ook voor kiezen met de nachhtrein naar Surrathani ( zuiden) en dan richting Krabi,Phi Phi , Koh lanta of de andere kant Koh Samui, Koh Phangan)

Ik zou de 1e keer niet noord en zuid doen, de afstanden zijn erg groot en je komt zeker vaker terug!

Inge

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”