Weer terug uit attractiepark Thailand

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Piehans
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Weer terug uit attractiepark Thailand

#16 Bericht door Piehans » maandag 27 juni 2011, 06:03

nbreeker schreef:
jvs schreef:
,ik denk dat er maar weinig falangs zijn die hier een bekeuring hebben gehad.
En we rijden hier allemaal te snel. En hoeveel falangs rijden er hier niet met drank op..
Hi Breeker, in een eerder topic is het drinkgeld tbv de tham ruat al eens uitgebreid besproken. Daaruit kwam juist naar voren dat 'bekeuringen' i.v.m. te hard rijden, juist bij falang, redelijk vaak voor komen. Dus ook wat dat aangaat, goed uitkijken! [8)

Ais
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#17 Bericht door Ais » woensdag 20 juli 2011, 23:08

Piehans schreef:
nbreeker schreef:
jvs schreef:
,ik denk dat er maar weinig falangs zijn die hier een bekeuring hebben gehad.
En we rijden hier allemaal te snel. En hoeveel falangs rijden er hier niet met drank op..
Hi Breeker, in een eerder topic is het drinkgeld tbv de tham ruat al eens uitgebreid besproken. Daaruit kwam juist naar voren dat 'bekeuringen' i.v.m. te hard rijden, juist bij falang, redelijk vaak voor komen. Dus ook wat dat aangaat, goed uitkijken! [8)

Toch vallen de bedragen wel mee i.v.m. Holland

Ik was in de auto aan het rijden, beetje vermoeid van de vorige avond drinken en op dat moment 3,5 uur rijden achter elkaar. Had wel in de gaten dat er iets stond te knipperen een stuk verder op maar omdat ik nog 2 uur moest had ik niet zo'n zin om af te remmen.....

Had ik dat maar wel gedaan, reed recht in een politiefuik

Toen begon het natte vingerwerk
Op de weg mocht 90 km/uur gereden worden
Ik reed 120 km/uur
Geschatte snelheid door Meneer Agent 100 km/uur
Dus 10 km/uur te hard

Loopt die knakker weg en door z'n portofoon zegt hij iets met farang.
Mn meisje zei tegen me dat ik best een hoge boete kon verwachten omdat ik een farang ben.
Ik blij natuurlijk, maar niet echt.

Meneer Agent komt terug zegt iets tegen mn meisje,
ik had aangegeven praat maar met haar ik verstaat u niet.

Ze vroeg wat geld, mn portomonnee gegeven, ging ze naar een tafeltje langs de weg waar nog wat meer Meneer Agentjes stonden.
Meneer Agent doorzoektte ondertussen de auto, niks gevonden natuurlijk.

Mn meisje komt weer terug bij de auto,
Ik vroeg en hoeveel kostte de boete?

You drive 10 kilometer to hard, me pay for you 200 Baht

Ik ben weg gaan rijden en heb me kapot gelachen :clap:

5 euro voor 10 km te hard,
in Holland betaal je daar nogeneens de administratie kosten voor
- Wie z'n billen brand, mag blij zijn dat hij niet andersom stond -

joepattaya
Expat
Expat

#18 Bericht door joepattaya » donderdag 21 juli 2011, 03:22

jvs schreef:Wij als Nederlanders hebben vergelijkingsmateriaal,de Thais hebben dat niet en weten gewoon niet beter.Volgens mij zullen langzaam maar zeker ook dingen in Thailand veranderen,of dat beter of slechter is daar kan ik niet over oordelen.
Ja jvs, je hebt gelijk. Maar als wij de Thai proberen uit te leggen hoe het wellicht anders, veiliger, efficienter en misschien dus beter kan, dan hebben ze daar schijt aan, TOTDAT ze met eigen ogen en uit ondervinding meemaken dat je gelijk hebt. Uiteraard zullen ze dat laatste zelden toegeven.

Ik hoorde laatst een Thai zeggen: "Het zou toch wat zijn, als alle Nederlanders naar Thailand zouden komen en alle Thai naar Nederland zouden gaan!"

jvs
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#19 Bericht door jvs » donderdag 21 juli 2011, 03:32

@Joe,
Misschien komt dat wel omdat de Thais nooit een kolonie zijn geweest en erg trots zijn,iets aannemen van een buitenlander zou kunnen betekenen dat iemand anders het beter weet?
Toch zie ik best wel vaak dat ze een goed voorbeeld proberen te volgen als ze zien dat het resultaat heeft.
Een paar jaar geleden zocht ik een parkeerplaats in HuaHin en vond plek ruim genoeg voor twee autos,
nadat ik de deur had vergrendeld vertelde een brommer taxi man dat ik daar niet kon parkeren.Waarom niet?Toen wees hij naar omhoog,sindsdien parkeer ik niet onder een cocosnootpalm.
Wat zijn die Farangs toch dom!

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”