vleespet schreef:jumbo schreef:ca. 9 mio werknemers met het minimumloon, optrekking naar 300 thb per dag voor 1 Januari
2012 is de belofte, stijging per werknemer per dag gemiddeld 45thb? reken de rest zelf maar uit...
Eindelijk wat erbij voor de minima,het effekt zal echter van korte duur zijn .
De ondernemers gaan die loonkosten gelijk door berekenen.
Eindelijk? De afgelopen 2,5 jaar zijn de minimumlonen onder de regering-Abhisit zeker al een keer of 4 verhoogd oftewel aangepast aan de inflatie plus wat extra.
Aan het einde van het thaksintijdperk in 2006 lagen de minimumlonen in deze provincie rond de 100 baht per dag, nu is dat ongeveer 150 baht. Dus het minimumloon verhogen naar de Pheu Thai norm betekent voor Sakon Nakhon een verdubbeling....
Prachtig hoor, ik gun het de mensen van harte, alleen, wie gaat dat betalen? Ik heb al vaker geschreven dat er voor al die mooie PTP-plannen geen enkele dekking is aangegeven. Dus wordt het een sigaar uit eigen doos: BigC verhoogt zowel de lonen voor haar werknemers als de prijzen voor de klanten.
Of geeft Thaksin de rest van zijn kapitaal grootmoedig aan de bevolking van Thailand

. Nee natuurlijk, die moet eerst al die lui betalen die bij hem op de koffie komen in Brunei en/of Hongkong: zowat de hele Pheu Thai fractie inclusief de roodhemdenopruiers, Barnharn Silpa-archa van een kleinere coalitiepartij en wat er zoal meer stiekem daar naar toevliegt. En daarna plotsklaps een vette bankrekening op de Kaaimaneilanden heeft. Is tenminste zo mijn inschatting, want dit is Thaksinland geworden en geen Thailand meer.