Rene schreef:Ik had toen de mogelijkheid van BVN. In eerste instantie prima om zo nu en dan het nieuws te zien maar gedurende de tijd ergerde ik me meer en meer aan flauwe soapseries zoals Boven wotter en andere flauwekul.

Het is bij BVN schijnbaar nog niet geheel duidelijk dat mensen in den vreemde gemiddeld gezien niet zitten te wachten op vele herhalingen en flauwe series. Er is heel wat interessantere info uit te zenden dacht ik.
Maar goed het ging in eerste instantie om de beeldkwaliteit en de mogelijkheid om wat meer wereldzicht te geven en dat is gelukt.

Is het nou mode om zo te kankerpitten op BVN? Ik vind het een prima zender met over het algemeen goede programma's voor elck wat wils. Nu, tijdens de zomerprogrammering, is het wat minder (wat ze zelf ook toegeven), maar ik kan het nog steeds met ruim voldoende waarderen.
Normaal zijn er ruim voldoende nieuws- en nieuwsachtergrondprogramma's als Een Vandaag, DWDD, Nieuwsuur, P&W (of K&VDB), Buitenhof, Andere Tijden enz. Voor de liefhebbers is er een enkele soap en toevallig nu een Groningse soap (vorig jaar een Twentse). Er zijn amusementsprogramma's zoals Andre Rieu, Ivo Niehe en wat Tros en Avro gedoe.
De laatste tijd zijn er aardige series als Adam E.V.A en nu elke week een Telefilm.
Natuurlijk zit ik niet de hele dag te kijken dus zie ik niet alles en bijv. de meeste Vlaamse programma's kunnen mij gestolen worden want dat is mijn cultuur niet. Maar leuk voor de Belgjes die geen eigen zender hebben!
En mijn zoontje van 6 zit in de weekends (uitzendtijd is op weekdagen tijdens zijn schooltijd) vaak te kijken naar Sesamstraat en Klokhuis. Aanmerkelijk nuttiger dan de animatie-afvalproducten uit Japan/Korea/China, die de Thaise zenders meestal uitzenden voor de kinderen.
Ik ben in ieder geval blij dat BVN er is en ook blij dat ze alleen materiaal van de Nederlandse publieke zenders uitzenden en niet de populistische pulp van de commercielen.