Een roep om hulp!

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Renske
heeft ervaring
heeft ervaring

Re: Een roep om hulp!

#31 Bericht door Renske » woensdag 22 juni 2011, 23:26

Mensen bedankt voor jullie steun en tips!

Ik heb nu nog niet alles gelezen, omdat ik erg moe ben. Maar wou even de laatste update doorgeven:

Had zijn broer nog 1x gebeld en met succes.
Kreeg iemand anders aan de lijn die beter engels sprak en me dus wat meer kon vertellen.
Nu blijkt dat de manager, of een leidinggevende met een goede bankrekening er boven op zit.
Eens in de 3 dagen gaat hij er heen om ze te voorzien van eten, drinken en geld.
Verder heb ik begrepen dat hij ook bezig is met smeer geld.
Een zus is inmiddels ook die kant op gekomen.
De man aan de telefoon, verzekerde me dat hij in 3 a 4 dagen wel weer terug zou zijn.
Dit durfde hij met behoorlijke zekerheid te zeggen, of ik hem geloof is een tweede.
Eerst zien dan geloven.

In ieder geval heeft het nu geen zin om me druk te maken verder.
Ik laat het die paar dagen even rusten, om zelf weer op te laden en alles hier te regelen,
dat ik eventueel alsnog die kant uit kan.
Mocht hij na 4 dagen nog niet terug zijn en zekere duidelijkheid op tafel, ga ik zeker weer bellen en rond vragen,
want blijkbaar weten zij inmiddels wel waar hij zit, al konden ze me dat nu nog niet vertellen, in ENG.

Al met al gaat het miss nog goed komen, meerdere wegen leiden naar Rome, ook die via de zuidpool ;)

Truste en nogmaals heel erg bedankt voor jullie hulp en steun,

Renske
Maybe truth, maybe lies, made me want you.
Maybe dumb, maybe wise, I don't know...

Akang
Expat
Expat

#32 Bericht door Akang » donderdag 23 juni 2011, 00:57

Rens succes! PB me als ik iets voor je kan betekenen !
Even the longest journey starts with the first step...

unforgiven
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#33 Bericht door unforgiven » donderdag 23 juni 2011, 10:12

Akang schreef:Rens succes! PB me als ik iets voor je kan betekenen !

Als het kalf verdronken is dempt men de put.........
Wat madam Renske betreft, een storm in een glas water dunkt mij zo..broertje lief wist waar de "prins"zich bevond, kennelijk geen goed contact geweest, vnl een taal probleem, veel onduidelijkheid en paniek om niks. 8-)
There is only one road in life, the hard road.....

joepattaya
Expat
Expat

#34 Bericht door joepattaya » donderdag 23 juni 2011, 10:52

unforgiven schreef:vnl een taal probleem, veel onduidelijkheid en paniek om niks. 8-)
Dat is de basis van de meeste problemen tussen Thai en farangs, maar dat hoef je hier niet nog eens te benadrukken.
Iemand die tot aan de oren (en daarover) verliefd is en ineens haar vlam in de bak ziet verdwijnen is in alle staten.
DAT snap ik wel.........maar ik blijf erbij dat beide 'echtelieden-in-spé' iets willen wat realistisch gezien bijna onmogelijk is.

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#35 Bericht door carpediem » donderdag 23 juni 2011, 13:28

verwijderd
Laatst gewijzigd door carpediem op zondag 26 juni 2011, 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.
pluk de dag (carpediem)

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#36 Bericht door Jim » donderdag 23 juni 2011, 16:33

de eikel is niet ver van de bo.. ehh.. eikel gevallen :mrgreen:
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#37 Bericht door Gardensafari » donderdag 23 juni 2011, 17:27

Renske: niet te snel wanhopen.
Dingen gaan in Thailand anders en de gang van zaken is veelal onbegrijpelijk.
De Thai liggen er niet zo gauw wakker van.

Ik hoop voor jou en met jou dat hij gauw wordt uitgezet.
En dan eens goed verder denken over de toekomst.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Akang
Expat
Expat

#38 Bericht door Akang » vrijdag 24 juni 2011, 02:30

Jeetje Unforgiven, wat is jou probleem?
Als het je geen bal interesseerd dan hou je toch zeker op met het topic te volgen? :?

Ik las het onderwerp gisteren pas, ben op Koh Chang, kennen de lokale politie en misschien hebben Renske en haar vriendje hier wat aan maar dat hoor ik dan wel van Renske. :thumbsup:

jumbo
Expat
Expat

#39 Bericht door jumbo » vrijdag 24 juni 2011, 03:34

Unforgiven heeft een beetje last van het anonimiteitssyndroom. Dat is iets wat voorkomt bij individuen die hun zelf gecreerde leven absoluut niks, noppes, nada vinden en dan vanachter een 'stoere' bijnaam (western met clint eastwood) proberen hun nutteloze leven van zich af te schrijven, als bevestiging; zie het loge waarvan hij zich bediend.
De bedoeling is dat we allemaal 'bevreesd' zijn, hij denkt cool over te komen en op het eerstvolgende biertje is hij het kleine, kale, bebrilde mannetje wat achter in de bar alleen aan een tafeltje zit en de boel met klamme handjes aanziet, let wel dat het alleen zijn niet een keuze is maar een opgedrongen iets vanwege zijn nutteloosheid... :P :P
Laatst gewijzigd door jumbo op vrijdag 24 juni 2011, 03:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

stevenl
Expat
Expat
Contacteer:

#40 Bericht door stevenl » vrijdag 24 juni 2011, 03:43

Dit soort zaken: bemoei je er als westerling niet mee, je maakt het veel ingewikkelder dan nodig is.

het is heel eenvoudig: zijn groep is betrapt op illegale houtkap. Betekent dat ze met een kleine boete vrijkomen normaalgesproken, maar: hij is hier illegaal en heeft geen werkvergunning. Dus hij is de pineut en wordt het land uitgezet. Maar het zou me niets verbazen als dat zonder verdere aantekeningen gebeurt, en dit dus geen gevolgen heeft voor zijn komst naar Nederland.

Akang
Expat
Expat

#41 Bericht door Akang » vrijdag 24 juni 2011, 05:04

Tja Steven daar heb je een punt maar het wordt een ander verhaal als het je geliefde is natuurlijk!

Ik begreep uit eerdere posts van Renske dat ze niet eens weet waar hij zit, daar is natuurlijk achter te komen net als hem een hart onder de riem steken of evt een boodschap overbrengen.
Gelukkig heeft de broer nu wat info verstrekt er is dus al wat meer duidelijk!

stevenl
Expat
Expat
Contacteer:

#42 Bericht door stevenl » vrijdag 24 juni 2011, 05:17

Akang schreef:Tja Steven daar heb je een punt maar het wordt een ander verhaal als het je geliefde is natuurlijk!

Ik begreep uit eerdere posts van Renske dat ze niet eens weet waar hij zit, daar is natuurlijk achter te komen net als hem een hart onder de riem steken of evt een boodschap overbrengen.
Gelukkig heeft de broer nu wat info verstrekt er is dus al wat meer duidelijk!
Ben ik helemaal met je eens. Als ik Renske was zou ik inderdaad proberen contact met hem te krijgen om te steunen, maar bemiddeling/hulp bij het afhandelingsproces gaat alleen maar ellende geven.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#43 Bericht door driver » vrijdag 24 juni 2011, 05:47

jumbo schreef:Unforgiven heeft een beetje last van het anonimiteitssyndroom. Dat is iets wat voorkomt bij individuen die hun zelf gecreerde leven absoluut niks, noppes, nada vinden en dan vanachter een 'stoere' bijnaam (western met clint eastwood) proberen hun nutteloze leven van zich af te schrijven, als bevestiging; zie het loge waarvan hij zich bediend.
De bedoeling is dat we allemaal 'bevreesd' zijn, hij denkt cool over te komen en op het eerstvolgende biertje is hij het kleine, kale, bebrilde mannetje wat achter in de bar alleen aan een tafeltje zit en de boel met klamme handjes aanziet, let wel dat het alleen zijn niet een keuze is maar een opgedrongen iets vanwege zijn nutteloosheid... :P :P
Ik ben het lang niet altijd met je eens Jumbo maar wat je nu neerpent zo zie ik het ook ongeveer.
Of de beschrijving over U. idd klopt weet ik niet maar ik vindt deze persoon weinig positiefs bijdragen aan dit forum als ik eerlijk ben met z,n bijdehante en denigrende opmerkingen met enige regelmaat.Kritiek en een duidelijke eigen mening prima dat heb ik ook maar een stukje respect naar anderen toe is ook niet verkeerd lijkt me.

mvg driver

Renske
heeft ervaring
heeft ervaring

#44 Bericht door Renske » vrijdag 24 juni 2011, 16:09

mensen mensen, met dat gekibbel over en weer bereikt uiteindelijk niemand wat.
irrelevante info zal ik verder maar naast me neerleggen.

Stevenl verwoord aardig goed mijn voorgevoel.
Verder niet mee bemoeien, omdat het de situatie alleen maar zal verergeren.
Neemt niet weg, dat ik eerst moest horen dat er iemand was, die voor hem zorgde.
ik zou hem graag een persoonlijk teken van leven van mijn kant willen geven, maar weet nog niet wat en hoe.
Zodat hij iets heeft om aan vast te houden.

Verder goed nieuws, tewerkstellingsvergunning aanvraag vandaag aangetekend op de post gedaan.
Misschien zinloos, maar wie niet waagt wie niet wint. Als hij uitgezet word zonder aantekening kan het nog gewoon doorgaan.
Aanvraag verloopt namelijk via Cambodja. :Whistle:

Ik geloof in een goede afloop, al verteld mijn migraine dat we op het scherpst van de snede balanceren.
Ook hou ik rekening met een slechte afloop, ik ga nu voorzieningen treffen mocht de uitkomst negatief zijn.
Komen we iig beslagen ten ijs.

gr R
Maybe truth, maybe lies, made me want you.
Maybe dumb, maybe wise, I don't know...

Mart
Erelid
Erelid

#45 Bericht door Mart » vrijdag 24 juni 2011, 17:15

Renske schreef: Verder niet mee bemoeien,
Succes
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”