met egyptair naar bangkok?

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
raja1971
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: woensdag 27 april 2011, 20:21

met egyptair naar bangkok?

#1 Bericht door raja1971 » vrijdag 29 april 2011, 14:24

Hallo wij gaan met 4 personen naar bangkok ,en we vliegen ditmaal met Egyptair voor het eerst ,ook qua prijs scheelt dit heel veel met de overige vliegmaatschappijen
in 2009 voor het laats erheen gevlogen met china -airlines ,en dat viel ons heel erg tegen .dus dan wou ik graag weten wat ons zo een beetje te wachten staat ,of dat het een klein vliegtuigje is en hoe het op cairo is .
graag hoor ik van jullie
Met Vriendelijke Groet

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: met egyptair naar bangkok?

#2 Bericht door prajak » vrijdag 29 april 2011, 14:35

Waarom kijk je niet even op de website van E Air, daar zie je met welke dingen ze naar/af Bangkok vliegen. Ik ken een paar mensen die de Rome route hebben gedaan en die waren tevreden met alles wat werd geboden doch ze dronken geen alcohol en juist daarin heeft E Air een strenge policy. Dus vraag ook jouw agent.

raja1971
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: woensdag 27 april 2011, 20:21

Re: met egyptair naar bangkok?

#3 Bericht door raja1971 » vrijdag 29 april 2011, 14:53

ik ben zelf niet zo van de alcohol ,(lust het graag :D )maar ik kan er ook goed zonder ,het ging mij om de ervaring erin ,omdat ik me er toch op verheug ,en daarbij dat de e1 dit zegt en de de ander dat ,ook omdat er zo weinig over egyptair te lezen is

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: met egyptair naar bangkok?

#4 Bericht door prajak » vrijdag 29 april 2011, 15:11

Ze zitten niet voor niets in een vliegklub met Thai en Lufthansa en meer. Daar zit kwaliteit. Ik heb je ervaringen gegeven van mensen die de Rome route deden. Maar er zijn forumleden die over E Air hebben geschreven, dus zoek eens in het forum.

Wat is van belang voor iedere vlucht:

Volwassenen of ook kinderen ? Overstappen met kinderen kan lastig zijn.
Hoe lang zijn de overstaptijden.
Kun je een stoel reserveren; gemakkelijk als je van een bijzondere lengte bent.

Succes.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: met egyptair naar bangkok?

#5 Bericht door prajak » vrijdag 29 april 2011, 15:14

Nou, hier is er een, maar dit had je zelf ook op kunnen zoeken:

http://www.thailandforum.nl/viewtopic.php?f=6&t=818907

Hans B
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 30
Lid geworden op: zondag 06 februari 2011, 12:24

Re: met egyptair naar bangkok?

#6 Bericht door Hans B » vrijdag 29 april 2011, 16:32

Ik heb de afgelopen maand ook geboekt en wel bij Egypt Air. Zij waren inderdaad veruit de goedkoopste.
05 Januari heen: AMS-CAI met een Boeing 737-800, deel 2 CAI - BKK met een Boeing 777-200/300. Moderne toestellen.
De terugreis is op 01 februari. Heen is de overstaptijd 2 uur en terug 4 uur.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: met egyptair naar bangkok?

#7 Bericht door joepattaya » zaterdag 30 april 2011, 04:07

Boek gewoon een vlucht en VOORDAT je bij de persoonlijke gegevens uitkomt krijg je keurig te zien met welk vliegtuig, welke tijden, stop-over tijd je te maken krijgt.
Het enige wat ik uit derde hand hoor, is dat het vliegveld van Cairo niet echt bijzonder is, maar de stopover-tijd varieert van 2,5 tot 4 uur, dus da's te doen.

raja1971
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: woensdag 27 april 2011, 20:21

Re: met egyptair naar bangkok?

#8 Bericht door raja1971 » zaterdag 30 april 2011, 08:02

ik heb al geboekt in sept 2010 voor de prijs was nog geen 600euro een vakantie die op 19 july begint en op 9 augustus eindigt dus voor 3 weken op mijn papieren staat dat er wordt gevlogen met airbus 320 ,en airbus 321

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: met egyptair naar bangkok?

#9 Bericht door Ben » zaterdag 30 april 2011, 10:32

raja1971 schreef:ik heb al geboekt in sept 2010 voor de prijs was nog geen 600euro een vakantie die op 19 july begint en op 9 augustus eindigt dus voor 3 weken op mijn papieren staat dat er wordt gevlogen met airbus 320 ,en airbus 321
A 320 en 321 voor vluchten binnen Europa . radius niet groot genoeg om van Cairo Naar Bangkok te vliegen .

Cairo Bangkok Boeing 777 of Airbus A340 zetten ze veelal deze twee toestellen in .
waarvan onde de 777 types een aantal hagelnieuwe toestellen zit .

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: met egyptair naar bangkok?

#10 Bericht door pong » zondag 01 mei 2011, 12:05

het grootste bezwaar dat meestal wordt gehoord is dat ze eigenlijk nooit op tijd zijn, vaak worden ook flights gecanceld als het teveel verlies zou opleveren. Dan wordt je omgeboekt. Voordeel is dan weer dat vooral CAI-BKK vaak nogal leegjes is, maar voor hoogseizoen valt dat nu niet vooruit te zeggen.
Je hebt al geboekt dus, maar voor evt. anderen: lage prijzen ook vaak bij TK=TURKISH airls, dus via Istanbul (zelfde systeem-kleine plane tot daar, 777 of AB340 onward). Ik heb zelf met hun geboekt voor later (Nov-60 days) en dat was net geen 600.
Voor hele snelle beslissers die nog ff weg willen. Duitse kwalitieit met LH, ook retour voor net 600 (vertrek t/m 20-22/6) of SINgapore-499 (voor evt andere landen in de regio of AirAsia naar BKK)

raja1971
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: woensdag 27 april 2011, 20:21

Re: met egyptair naar bangkok?

#11 Bericht door raja1971 » zondag 01 mei 2011, 19:59

ja wij hebben al een tijdje geleden geboekt ,en hoezo vertragingen ?en omboeken ?daar heb ik dus totaal geen ervaring mee kan iemand vertellen hoe dat werkt ?dat is nieuw voor mij en gebeurt dat ook bij egyptair ?

raja1971
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: woensdag 27 april 2011, 20:21

Re: met egyptair naar bangkok?

#12 Bericht door raja1971 » zondag 01 mei 2011, 20:06

truowens weet iemand een leuk hotel voor weinig in de buurt van indra hotel ,wij hebben ook dit keer weer first house hotel op het oog ,maar weten niets van mischien andere hotels die daar ook in de buurt zitten en voor de zelfde prijs iets meer comfort bieden ,zoals een zwembad erbij ,25 de prijs ligt rond de 25 euro denk ik ?

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: met egyptair naar bangkok?

#13 Bericht door joepattaya » donderdag 23 juni 2011, 02:29

Sta op het punt om te boeken bij Egypt Air, maar ik vroeg me af of er een visum nodig was. (voor Cairo dus)
Zoals ik het kan beoordelen op de karige info is er een visum nodig (double entry dus).
Iemand meer info?

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: met egyptair naar bangkok?

#14 Bericht door pong » donderdag 23 juni 2011, 03:36

dit geldt voor elk land ter wereld-met een airline overstap )direct transfer heet dat, of transit) EXCEPT USA.
Als je BINNEN de afgergensde airportzone blijft is nooit een visum nodig-zelfs niet via Rusld of andere landen die notoir moeilijk doen daarover. Wel moet je dus altijd je bagage doorlabelen, een nieuwe boardingpass is niet strikt noodzakelijk (sommige airlines geven je die pas op het transferpunt). Dit geldt net zo voor door NL zo gevreesde nationals uit landen die er wel 12 jaar over doen een visum voor NL/Schengen te krijgen, als ze per KLM reizien en dus op AMS transit doen. (overigens is een visum voor Egypt-als je zou besluiten een stop te maken omdat je toch daar via gaat, easy: gewoon 15 of 20 of zo euries betalen aan een kantoor en dan door de controle).
ELKE airline heeft van tijd tot tijd vertraging of cancelt-alleen sommige doen dat vaker alsa anderen (reactie hier verder boven). Schreeuwen of stampvoeten helpt dan geen zier, dreigen met de Telegraaf of Frits Bom ook al niet. Ben net weer op BKK geland-en met 45 min. te laat met een p"unktliche Duitse airline.
Het probleem met goedkope en vaak als minder geziene airlines doet zich in de pratkijk vooral voor bij dit soort situaties-hun eigen nationals gaan altijd voor, hoe minder je betaalt, hoe lager je op de pikorde komt voor hulp en omboeken. DAT is de prijs die je in feite betaalt. DUS-voor de slechte en paniekmakende lezers: nee, dat gebeurt niet altijd, maar ALS het gebeurt- bereidt je dan voor op ongemak. En train je nette mond en blijf aardig-dat wil ook vaak helpen t.o.v. stampvoetende sreuwers. In principe wordt je omgeboekt op een volgende vlucht of op de concurrentie (in die tijden van politeke chaos in EG werden de meesten uit NL omgeboekt voor hele trip op TK=Turkish, want ook STAR) en als je moet overblijven, wordt er een hotel geregeld binnen de airport.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: met egyptair naar bangkok?

#15 Bericht door joepattaya » donderdag 23 juni 2011, 10:57

Dus, in principe GEEN visum nodig en anders is het daar ter plekke te regelen.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”