Kinderen van vrouw op bezoek in Nederland

Informatie over cultuur en gebruiken.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Kinderen van vrouw op bezoek in Nederland

#1 Bericht door Henk Korat » dinsdag 21 juni 2011, 20:58

Loodvrij meldde in een ander onderwerp dat de zoon en dochter van zijn Thaise vriendin een aantal weken in Nederland bij hem op bezoek zijn geweest.

Mijn vriendin heeft twee dochter en ik denk de laatste jaren veel na hoe ik hen een aantal weken naar Nederland kan krijgen, zonder de rompslomp van het touristenvisum.

In overleg met Loodvrij plaats ik dit als nieuw onderwerp om jullie ervaringen te leren.

Ik laat me graag verrassen. :worshippy: :asian22:
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Kinderen van vrouw op bezoek in Nederland

#2 Bericht door Jim » dinsdag 21 juni 2011, 23:19

er zal vast een vraag in zitten, maar ik kan 'm niet ontdekken.

mocht je willen weten of je zonder visum een (visumplichtige) non EU-er europa kan binnenkrijgen dan gaat dat alleen illegaal, tenzij je een beroep kan doen op het BRAX-arrest.
Laatst gewijzigd door Jim op woensdag 22 juni 2011, 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

jumbo
Expat
Expat

#3 Bericht door jumbo » woensdag 22 juni 2011, 01:50

Jim schreef:er zal vast een vraag in zitten, maar ik kan 'm niet ontdekken.

mocht je willen weten of je zonder visum een non EU-er europa kan binnenkrijgen dan gaat dat alleen illegaal, tenzij je een beroep kan doen op het BRAX-arrest.
Inderdaad is een toeristenvisum de enige mogelijkheid en de rompslomp is niet meer als voldoen aan de eisen waaraan we allemaal moeten voldoen als we vrouw, kinderen etc naar NL willen halen of brengen voor langere of korte periodes.
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Nimnuan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door Nimnuan » woensdag 22 juni 2011, 08:23

Wat is eigenlijk het probleem met het verkrijgen van een toeristenvisa?
Wellicht niet jaren over na denken, maar gewoon door (de bureaucratie heen) gaan.
Johan

-- Happiness is a choice that requires effort at times --

loodvrij
kenner
kenner

#5 Bericht door loodvrij » woensdag 22 juni 2011, 09:03

Inderdaad heb ik Henk het advies gegeven om zijn vragen over het verkrijgen van een (vakantie)visum op het forum te plaatsen in plaats van dat ik via PM antwoorden geef.
Er zullen vast veel meer mensen zijn die het verkrijgen van een visum als een probleem ervaren....

Ik destijds ook !!!

Maar achteraf is het allemaal vrij simpel te doen, maar wel tijdsintensief.....

In ieder geval moet je er voor zorgen dat de kinderen een juist reisdocument hebben (Thais paspoort)
Daarnaast zul je alle benodigde formulieren naar Thailand moeten sturen (voor elk kind weer een kopie)

formulieren die jij als nederlander die de kin(eren) uitnodigt in ieder geval nodig hebt :

Garantstelling ( te halen bij het gemeentehuis) tegenwoordig kunnen meerdere kinderen op 1 formulier....
http://www.buitenlandsepartner.nl/forum ... 326554.pdf
Werkgeversverklaring (i.v.m. de hoogte van je loon)
Laatste 3 loonstroken/kopie bankafschrift met de loonstorting er op.
(hoeft niet als je een werkgeversverklaring hebt, maar ik heb het wel gedaan....)
link waarop de bedragen staan die je als inkomen moet hebben.....
http://www.ind.nl/Leges/tabel-normbedra ... -geld.aspx
kopie van je paspoort

De kinderen hebben het volgende nodig :

1. Paspoort (minimaal 3 maande geldig tot na de terugkomst)
2. 2 paspoort foto's per kind met een witte achtergrond
3. Compleet en ingevuld visa schengenformulier ( onze kinderen hebben ze daarmee geholpen op de ambasade)
4. ziektenkostenverzekering ter waarde van 30.000 Euro of het bedrag in Thai bath
(lijst met verzekeringsmaatschapijen op deze link http://thailand.nlembassy.org/dsresourc ... 5&type=org)
5. vluchtreservering
(geen geboekte en betaalde vlucht, je kunt deze later gewoon weer annuleren en een vliegmaatschapij naar wens zoeken)
6. Formulier Garantstelling/Logiesverstrekking (teken op het gemeentehuis !!)
7. copieen van alle stukken hierboven (beter iets te veel dan te weinig..)

Je maakt de afspraak voor de visumaanvraag op de website van de thaise ambassade.
Denk er om dat je de afspraak op tijd maakt, maar niet eerder dan 3 maanden voor het geplande vertrek.
Link voor de afspraak plannen : http://bangkok.embassytools.com/

Het lijkt ontzettend veel ,maar als je er aan begint dan loopt het vanzelf wel......
als een potvis in een pot pist dan heb je een hele pot vol met potvispis

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door Henk Korat » woensdag 22 juni 2011, 10:07

Bedankt Loodvrij. Dan toch maar door die bureaucratie heen. :cry: :(
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

unforgiven
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door unforgiven » woensdag 22 juni 2011, 11:02

Andere wijze?? enige legale weg toeristen visum, je woont kennelijk in Khorat, geen inkomen in NL?? Geeft niet iemand anders kan eventueel garant staan of de dochters moeten zelf genoeg geld voor het verblijf in bezit hebben..ik meen 34 euro per dag..
There is only one road in life, the hard road.....

loodvrij
kenner
kenner

#8 Bericht door loodvrij » woensdag 22 juni 2011, 14:44

Henk Korat schreef:Bedankt Loodvrij. Dan toch maar door die bureaucratie heen. :cry: :(
Geloof me...achteraf valt het allemaal reuze mee.
Alleen hoe het zit als je zelf niet garant kan staan weet ik niet precies...
inderdaad kan een familielid of goede kennis dit ook voor je doen.
dan nodigen zij gewoon de kinderen uit voor vakantie...maakt voor de ambassade niet uit..zolang iemand maar garant staat...

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door Henk Korat » woensdag 22 juni 2011, 17:46

Maak je geen zorgen, de garantiestelling is wel OK. Maar je laat het woord vakantie vallen. Wat is de routine als een Thai op vakantie naar Nederland wil? Ik heb geen flauw idee, maar heb het vermoeden dat de Thaise reisorganisatie alles regelt. Kent iemand de details ? (en dit is, let op het vraagteken, een vraag) :giggle:

loodvrij
kenner
kenner

#10 Bericht door loodvrij » woensdag 22 juni 2011, 20:38

Henk Korat schreef:Maak je geen zorgen, de garantiestelling is wel OK. Maar je laat het woord vakantie vallen. Wat is de routine als een Thai op vakantie naar Nederland wil? Ik heb geen flauw idee, maar heb het vermoeden dat de Thaise reisorganisatie alles regelt. Kent iemand de details ? (en dit is, let op het vraagteken, een vraag) :giggle:

Mooi dat de garantstelling goed zit...is namelijk ook het belangrijkste gedeelte..... :P

De routine voor vakantie is heel simpel.
Je geeft op het formulier aan dat het voor vakantie is en en zet op het formulier het verblijfsadres.
(dat kan de residentie zijn van de garantsteller of een adres van een hotel...volgens mij is geen reserveringsbewijs nodig)

M.a.w een ander regelt helemaal niets, jullie moeten het zelf doen.....

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#11 Bericht door pong » donderdag 23 juni 2011, 03:45

Henk Korat schreef:.
1. Wat is de routine als een Thai op vakantie naar Nederland wil? heb het vermoeden dat de Thaise reisorganisatie alles regelt. Kent iemand de details ? :
@1-een Thai kan ook zelf-zonder familie een bezoek voor toerisme aan NL doen, al zullen de weinigen die dat doen meest ook andere Schengenlanden er bij pakken. Voor hun is de procedure vrijwel identiek, al hebben ze geen garantie nodig, ze moeten die zelf aantonen. het zijn uiteraard vooral de meer kapitaalkrachtigen. Maar je staat versteld hoeveel Sjinezen bvb tegenwoordig EU aandoen-voor hen geldt een nog strengere procedure. de meeste Thai laten dan het meeste over aan een reisburo, maar naar de embassy zullen ze toch echt zelf moeten.
Maar je vraagt het denk ik voor familiebezoeken: je hoeft enkel een ticket te boeken en dat kan of online (kan ook met AirBerlin via DUS-goedkoop, de Duitsers doen dan de Schengen entree) of in Thaild meestal via een reisburo, dat vaak betere deals heeft. Dat is alles, als verder de gastfamilie voor opvang en toertjes etc. zorgt. Gebeurt vaak zat.

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#12 Bericht door Henk Korat » donderdag 23 juni 2011, 09:22

Pong, dat is dus het onderzoeken waard. :worshippy: Volgende keer als ik in Thailand ben, gooi ik dat visje uit.

Plaats reactie

Terug naar “Cultuur”