Nog wel geld om het "vrije woord" aan de rest van de wereld te laten horen,maar radio NEDERLAND wereldomroep is er niet meer om Nederlanders in het buitenland te plezieren.

Moderator: Loempia
Er is toch internet , telefoon,skype waarom dan dit achterhaalde gedoe nog in stand houden ?dutch schreef:http://www.rnw.nl/nederlands/article/we ... -inleveren
Nog wel geld om het "vrije woord" aan de rest van de wereld te laten horen,maar radio NEDERLAND wereldomroep is er niet meer om Nederlanders in het buitenland te plezieren.
driver schreef:Er is toch internet , telefoon,skype waarom dan dit achterhaalde gedoe nog in stand houden ?dutch schreef:http://www.rnw.nl/nederlands/article/we ... -inleveren
Om via de radio wat Nederlandstalig gepraat aan te horen ?
Of zie ik het nu te zwart / wit ?
=====================================================================
De Wereldomroep zal zich in de toekomst beperken tot het verspreiden van het vrije woord in landen waar de vrijheid van meningsuiting onder druk staat, zo is na afloop van het vrijdagse kabinetsberaad bekend gemaakt. Dit betekent dat het informeren van Nederlanders in het buitenland en het verspreiden van een realistisch beeld van Nederland in het buitenland niet langer tot het takenpakket behoren.
======================================================================
mvg driver
Okee, ik dacht te zwart / wit schijnt dus :dutch schreef:driver schreef:Er is toch internet , telefoon,skype waarom dan dit achterhaalde gedoe nog in stand houden ?dutch schreef:http://www.rnw.nl/nederlands/article/we ... -inleveren
Om via de radio wat Nederlandstalig gepraat aan te horen ?
Of zie ik het nu te zwart / wit ?
=====================================================================
De Wereldomroep zal zich in de toekomst beperken tot het verspreiden van het vrije woord in landen waar de vrijheid van meningsuiting onder druk staat, zo is na afloop van het vrijdagse kabinetsberaad bekend gemaakt. Dit betekent dat het informeren van Nederlanders in het buitenland en het verspreiden van een realistisch beeld van Nederland in het buitenland niet langer tot het takenpakket behoren.
======================================================================
mvg driver
Via internet beelden binnenhalen ?? Wel misschien in Pattaya en Bangkok, maar hier in het wat meer platteland en dan ook nog buiten Korat city is het met de beschikbare download speed maar magertjes gesteld.Dus niet!
Ook skypen gaat maar moeizaam.
Niet denken dat de hele wereld op hetzelfde technische nivo van internet staat als in Nederland.(Mijn familie zit zich hier dood te lachen en te ergeren als ze de kneuterigheid van internet aanschouwen.
Toen ik in Indonesie werkte zat ik via de wereldomroep e.e.a. van Nederland via de radio te volgen.
Er zullen nog wel meer redene te bedenken zijn.
Daar zitten in ieder geval meer visueel aantrekkelijke elementen in dan in de Nederlandse televisie...duikertje schreef:kijk liever naar een lekkere Thaise soap
Je hebt gelijk.Ik had er een uitroepteken en een vraagteken bij moeten zetten.duikertje schreef:Dat is duidelijk er wordt alleen gemeld dat er radio uitzendingen verdwijnen, Dutch opende de topic alsof bvn zou verdwijnen maar dat is (nog) niet zo.
Ik heb eens geinformeerd bij een verkoper van sateliet schotels of het mogelijk was om CNN, Al-jazeera, BBC e.d te ontvangen maar volgens hem ging dat niet.
Het lijkt mij toch dat op een bepaalde schotel afstelling deze internationale nieuwszenders te ontvangen moeten zijn.
Of dat hij bedoelde dat het niet mogelijk is om bij de afstelling voor BVN dan ook die nieuws zenders te ontvangen of dat die helemaal niet te krijgen zijn was mij niet duidelijk.
Mischien moet er dan een tweede schotel bij.
Wie heeft daar ervaring mee.
Mischien moet er een nieuwe topic gestart worden hierover
BVN......het beste van Vlaanderen ......eeeeen......Nederland; althans volgens Tommy van Sesamstraat.papillon schreef:Ik had BVN in een resort op Koh Tao, waar ik een dag of 3 heb gezeten. Het Beste van Nederland, daar staat die afkorting toch voor? Ik vond het een verzameling van alle programma's die ik in Nederland ook nooit keek. Dus dat Beste geldt in elk geval niet voor mij.