FLOATING Markets-Overzicht

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid

FLOATING Markets-Overzicht

#1 Bericht door pong » vrijdag 17 juni 2011, 12:01

Omdat hier vrij vaak naar gevraagd wordt-meestal met een toon van ''wat is de beste''- stuitte ik pas op een overzicht waar er met hulp van google-maps wel bijna 20 in de direkte omgeving van BKK staan. Met beschrijving van dagen waarop ze opengaan (heel veel enkel weekends of heel vroeg sochtends) en soms zelfs hoe er te geraken.
Opgelet-dit levert vaak misverstand op; in het Thai heet het ''talad nam''= markt (aan het) water, en dat betekent dus heel precies, niet dat het altijd met verkopende dames in varende bootjes is-vrij veel zijn in antieke houten gebouwen/steigers langsheen een sloot/vaart, al kan je vrijwel altijd wel bootjevaren gaan door er een te huren.
Het overzicht is samengesteld door de bekende Richard Barrow van de Paknamforums, zoals ook bangkok-daytrips.
de sites heetten (opgelet voor de trouwe volgers van het thldblog.nl-is net ff anders!-hebben ze weer een topic om snel te kapen): www.thaitravelblogs.com of www.thai-blogs.com. Hij vraagt om verdere informatie en aanvullingen van degenen die er echt meer van weten. Er staan er flink wat bij waar ik zelf ook nog nooit van had gehoord, dus je bent tenminste vrijwel gegarandeerd van een echt Thaise en ontouristische belevenis!

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: FLOATING Markets-Overzicht

#2 Bericht door Henk Korat » vrijdag 17 juni 2011, 19:18

Pong, bedankt voor deze inbreng. Ik raakte zelf al knap in de war van al dat drijvend gedoe. Nu kan ik gewoon kiezen.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”