Koh Si Chang of...?? (tips zijn welkom!)

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
RK86
komt net kijken
komt net kijken

Re: Koh Si Chang of...?? (tips zijn welkom!)

#16 Bericht door RK86 » zondag 05 juni 2011, 13:23

Heel erg bedankt voor alle reacties! Super fijn!

Koh Si Chang is als ik hier zo lees inderdaad te rustig voor ons om een hele week te verblijven, al ziet het er op de foto's heel mooi uit daar!

Eilandhoppen is een leuk idee, maar omdat we al druk aan het reizen zijn de eerste 3 weken wilden we het laatste weekje juist een beetje meer vastigheid/zekerheid, dus dat gaat 'm deze keer niet worden. Ook Koh Chang en andere plaatsjes die wat verder in het Zuiden vallen af omdat we niet te ver van Bangkok af willen zitten voor een beetje zon, zee en strand.
Wel allemaal leuke ideeen voor een volgende keer (aangezien ik bang ben dat we sowieso Thailand-verslaafd gaan raken :p)

Pattaya en Bang Lamung klinken interessant, de ligging ziet er goed uit! Ga het meteen even onderzoeken! Nog iemand die hier ervaring mee heeft?

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#17 Bericht door carpediem » zondag 05 juni 2011, 13:42

Voor die paar uur extra reizen zou ik in jullie geval Koh Chang kiezen.
Daar is alles wat jullie wensen; rust en vertier en mooie stranden.
Er zijn directe bus verbindingen met de ferry.
Vliegen is comfortabel maar maakt in tijd niet zoveel uit.
pluk de dag (carpediem)

RK86
komt net kijken
komt net kijken

#18 Bericht door RK86 » zondag 05 juni 2011, 14:15

Ik denk dat Pattaya iets te toeristisch is voor ons als ik zo rondneus op internet. We houden wel van uitgaan, maar absoluut niet van massa-tourisme (ter vergelijking; zo verkiezen we binnen europa Calella boven Lloret de mar of en het buitengebied van Kos boven Kos centrum, etc).
Ik stuitte wel op de badplaats Hua Hin; dat schijnt (nog) gezellig druk te zijn? Iemand die hier ervaring(en) mee heeft?

carpediem schreef:Voor die paar uur extra reizen zou ik in jullie geval Koh Chang kiezen.
Daar is alles wat jullie wensen; rust en vertier en mooie stranden.
Er zijn directe bus verbindingen met de ferry.
Vliegen is comfortabel maar maakt in tijd niet zoveel uit.
Koh Chang klinkt inderdaad wel leuk; niet té toeristisch maar wel genoeg te doen. Ondanks dat het net ietsje verder is, zijn we het ondertussen wel aan het overwegen.
Weet je toevallig of er ook gemakkelijke verbindingen naar Koh Chang zijn vanaf Kanchanaburi?

Akang
Expat
Expat

#19 Bericht door Akang » zondag 05 juni 2011, 15:08

Koh Chang is 310 km van Bangkok, kunt het vliegen vanaf bangkok voor ong. 30 euro pp of neem een minivan dan duurt de rit ongeveer 5 uur [o.a. vanaf de airport], kunt altijd de government bus naar Trat nemen [vanuit Kanchanaburi] en van daaruit naar de pier.
Maar in het guesthouse of hotel waar je blijft in Kanchanaburi kunnen ze je echt ongetwijfeld ook verder helpen.
Even the longest journey starts with the first step...

Mart
Erelid
Erelid

#20 Bericht door Mart » zondag 05 juni 2011, 15:32

RK86 schreef: Ik stuitte wel op de badplaats Hua Hin; dat schijnt (nog) gezellig druk te zijn? Iemand die hier ervaring(en) mee heeft?
Ik heb wel wat ervaring met Hua Hin. Wij hebben nl 15 jaar in Cha-am gewoond. Dat is 25 km voor Hua Hin.
Hua Hin is uitgegroeid van een kleine vissers dorp tot een vol gebouwde stad, waar in het hoogseizoen veel buitenlanders wonen. Er is van alles, goede hotels, restaurants en shopping mogelijkheden, maar is toch wel toeristisch.
Ik zou dus willen adviseren om naar Cha-am te gaan om te overnachten en heerlijk aan het strand te vertoeven. Voor het uitgaansleven kan men voor 30 Tb naar Hua Hin.

Van Kanchanaburi naar Cha-am/Hua Hin kan met de bus, ca 2 uur.

De reistijd van Hua Hin/Cha-am naar de luchthaven BKK is ca 2 uur, mogelijk met een minibus.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#21 Bericht door serpay » zondag 05 juni 2011, 17:36

Mart schreef:
RK86 schreef: Ik stuitte wel op de badplaats Hua Hin; dat schijnt (nog) gezellig druk te zijn? Iemand die hier ervaring(en) mee heeft?
Ik heb wel wat ervaring met Hua Hin. Wij hebben nl 15 jaar in Cha-am gewoond. Dat is 25 km voor Hua Hin.
Hua Hin is uitgegroeid van een kleine vissers dorp tot een vol gebouwde stad, waar in het hoogseizoen veel buitenlanders wonen. Er is van alles, goede hotels, restaurants en shopping mogelijkheden, maar is toch wel toeristisch.
Ik zou dus willen adviseren om naar Cha-am te gaan om te overnachten en heerlijk aan het strand te vertoeven. Voor het uitgaansleven kan men voor 30 Tb naar Hua Hin.

Van Kanchanaburi naar Cha-am/Hua Hin kan met de bus, ca 2 uur.

De reistijd van Hua Hin/Cha-am naar de luchthaven BKK is ca 2 uur, mogelijk met een minibus.
helemaal mee eens mart.
maar tegenwoordig zijn er ook diverse barretjes in cha-am en zeer goed te vertoeven
het eten is perfect vooral als je van vis houd en schaal en schelpdieren.
kortom gewoon in cha-am blijven en een hotelletjes zijn er meer dan genoeg.
Alfisti rebeli

Mart
Erelid
Erelid

#22 Bericht door Mart » zondag 05 juni 2011, 18:41

serpay schreef: helemaal mee eens mart.
maar tegenwoordig zijn er ook diverse barretjes in cha-am en zeer goed te vertoeven
het eten is perfect vooral als je van vis houd en schaal en schelpdieren.
kortom gewoon in cha-am blijven en een hotelletjes zijn er meer dan genoeg.
Wanneer kom je weer een keer met Hollandse Nieuwe :?: :lol:

Vijf weken geleden was ik er weer een aantal dagen. Barretjes en restaurants zijn er altijd al geweest. Helaas krijg ik geen provisie, maar ik kan wel een aantal aanbevelingen geven inzake
hotels en/of guesthouses, restaurants en ........ roept U maar :?

serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#23 Bericht door serpay » zondag 05 juni 2011, 20:43

mart ik kom 15 juli weer naar thailand dus......
maak je verlanglijstje. kom toch vlak bij je in de buurt dus geen probleem om iets voor je mee te brengen.
lijkt me leuk om je weer te zien naar 5 jaar. :D :D :D
Alfisti rebeli

Theo
komt net kijken
komt net kijken

#24 Bericht door Theo » zondag 05 juni 2011, 22:04

Hou bij het plannen er wel rekening mee, dat Chiang Mai - Umphang nogal veel tijd in beslag zal nemen, en vanaf Umphang kan men niet rechtstreeks naar Kanchanaburi maar zal men terug via Tak en dan Kamphaeng Phet of Phitsanolok verder moeten reizen. Vliegen vanaf Tak kan natuurlijk ook.

Voor afsluitende strandvakantie zou ik kiezen voor Cha-am.

RK86
komt net kijken
komt net kijken

#25 Bericht door RK86 » dinsdag 07 juni 2011, 16:24

Bedankt voor de reacties!

Het gaat waarschijnlijk Cha-am worden, aangezien het niet te ver van Bangkok is en niet te toeristisch is. Als we dan een avondje (of meer) willen stappen kunnen we zo te lezen gemakkelijk naar Hua Hin (en terug :p), dus dat klinkt ideaal!

@Theo
We willen naar Umphang het national park (met de Thee Lor Sue waterval) en waarschijnlijk een jungle trek, maar hebben het reizen naar Umphang wellicht onderschat. We gaan even wat beter onderzoeken hoe we er exact gaan komen en wellicht dat we een andere (ietsje handigere) uitvalsbasis gaan kiezen voor deze activiteiten. Bedankt voor de tip dus!!

jumbo
Expat
Expat

#26 Bericht door jumbo » woensdag 08 juni 2011, 02:18

RK86 schreef:Bedankt voor de reacties!

Het gaat waarschijnlijk Cha-am worden, aangezien het niet te ver van Bangkok is en niet te toeristisch is. Als we dan een avondje (of meer) willen stappen kunnen we zo te lezen gemakkelijk naar Hua Hin (en terug :p), dus dat klinkt ideaal!

@Theo
We willen naar Umphang het national park (met de Thee Lor Sue waterval) en waarschijnlijk een jungle trek, maar hebben het reizen naar Umphang wellicht onderschat. We gaan even wat beter onderzoeken hoe we er exact gaan komen en wellicht dat we een andere (ietsje handigere) uitvalsbasis gaan kiezen voor deze activiteiten. Bedankt voor de tip dus!!
Terugkeren naar Cha-am in de nachtelijke uren of vroege morgen voor de vermeende 30thb is een nagenoeg onrealiseerbare optie.
Mart is alwat ouder dus die moet voor 22.00 weer thuis zijn anders valt hij in slaap :lol: en de song taews rijden dan nog af en aan.

Als je niets/niemand kan vinden dan wandel je naar de Burger King, aan de overkant staan pick-ups die je voor ik dacht 300 thb naar Cha-am brengen
Of je regelt het in je hotel/guesthouse, vice versa voor 400-500 thb.
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Mart
Erelid
Erelid

#27 Bericht door Mart » woensdag 08 juni 2011, 02:48

jumbo schreef: Terugkeren naar Cha-am in de nachtelijke uren of vroege morgen voor de vermeende 30thb is een nagenoeg onrealiseerbare optie.
Mart is alwat ouder dus die moet voor 22.00 weer thuis zijn anders valt hij in slaap :lol: en de song taews rijden dan nog af en aan.

Als je niets/niemand kan vinden dan wandel je naar de Burger King, aan de overkant staan pick-ups die je voor ik dacht 300 thb naar Cha-am brengen
Of je regelt het in je hotel/guesthouse, vice versa voor 400-500 thb.
Sommige mensen worden kwaad als Jumbo in zijn/haar tuintje komt, maar ik stel het op prijs, want hij kan goed de boel plat trappen :roll:
Kijk,..... wat hij nu weer beweert moet men maar met een flinke zak zout nemen.
Hij heeft gelijk, ik ben van voor oorlogse makelij, derhalve ben ik ook iets beter getraind en kan heel goed functioneren na 22.00 uur, aangezien ik een dutje vooraf doe.
Helaas is het mij bekend dat Jumbo omstreeks 22.00 uur zonder begeleiding van een mahout snel de weg kwijt raakt. :lol:

Het is hem kennelijk niet bekend dat omstreeks 01.00 uur de rode lampjes uitgaan. :o

Zowel bussen als mini vans vertrekken tot omstreeks 02.00 uur richting BKK

jumbo
Expat
Expat

#28 Bericht door jumbo » woensdag 08 juni 2011, 07:17

Aangezien Bangkok's en andere wegen voornamelijk voortzettingen zijn van olifanten paden en routes betwijfel ik of de mahout het beter weet of een beter geheugen heeft over de correcte weg als de olifant hemzelve....
Lichtjes uit?? 01.00??? Dan begin ik net warm te draaien... de mahout begint tegenwoordig om 3.30 als te gapen....hahaha....was het maar van overwerktheid...

Ik praat over 03.00 of later naar huis gaan, geen songtaew meer te bekennen anders dan
gasten die je voor 300-400 thb wel naar Cha-am willen brengen....
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

bauke66
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Contacteer:

#29 Bericht door bauke66 » woensdag 08 juni 2011, 11:21

Umphang is een mooie plek, maar reistechisch nog al lastig. Er zijn rechtstreekse bussen Bangkok-Mae Sot v.v.
kijk eens op http://www.umphanghill.com/go of www.cherdchaitour.com voor meer info.

Kanchanaburi-Cha Am/Hua Hin is inderdaad geen enkele probleem. Met minibus ben je er in 3 uur, gewone Thaise bus met overstap in Petchaburi duurt 1,5 uur langer.

Ook Pattaya en Koh Chang zijn eenvoudig te bereiken vanaf Kanchanaburi. Pattaya kan zelfs rechtstreeks, Koh Chang met overstap in Bangkok (indien gewenst combi-ticket in Kanchanaburi boeken).

Groeten Bauke

RK86
komt net kijken
komt net kijken

#30 Bericht door RK86 » donderdag 09 juni 2011, 18:16

Komt goed, we kijken wel even of we in Cha-am of Hua Hin belanden (of ergens anders, Thailand heeft genoeg opties voor een relax-weekje).

@ Bauke; Bedankt voor de info (en linkjes)!

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”