Hotels Thailand

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

Re: Hotels Thailand

#16 Bericht door Gardensafari » zaterdag 04 juni 2011, 08:23

Ook toen ik nog jong was heb ik nooit in een wetboekje gekeken voordat ik een nummertje ging maken.
Nu ben ik te oud en krijg ik toch geen deernen van 15, 16 meer achter me aan.

En oh ja, in Thailand neem je een kamer in een hotel en je betaalt voor die kamer, of er nu 1, 2 of drie personen slapen (soms bij drie een toeslag wegens een extra bed).
De idiote manier van werken in Nederland, namelijk dat je per persoon betaalt, kennen ze eigenlijk niet.
Je betaalt per kamer, niet per persoon.
Dat ze vaak wel willen weten hoeveel personen er dan slapen houdt meestal verband met het ontbijt en de voorschriften omtrent registratie e.d.
Ook in de States boek je altijd een kamer en betaal je per kamer en niet per persoon.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#17 Bericht door Gardensafari » zaterdag 04 juni 2011, 08:56

Pieter schreef:
(en als ik net zo oud was...... ik zou me een paar dagen helemaal suf (&*(_^G Fn vdslbh)

Pieter [|)
Een slecht advies, Pieter.
Helemaal suf (&*(_^G Fn vdslbh) heet in modern Nederlands comazuipen.
Dat is zeker voor een adolescent af te raden.
De hersenen ontwikkelen zich nog (dat doen ze tot zo'n beetje de leeftijd van 25 jaar)
Alcohol heeft daarop een slechte invloed.
Nee, als ik hem was zou ik mij een paar dagen helemaal te pletter +&*(_^NG Fn vdslbh).
Laatst gewijzigd door Gardensafari op zaterdag 04 juni 2011, 09:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#18 Bericht door carpediem » zaterdag 04 juni 2011, 09:12

Gardensafari schreef:Nu ben ik te oud en krijg ik toch geen deernen van 15, 16 meer achter me aan.
Hoe is dat nou mogelijk, of je bent heel arm of je ziet er niet uit :mrgreen:

Hoe dan ook als je geen moeilijkheden wil is het wel belangrijk de leeftijd te weten van je bed partner.

Hier in ons dorp werken heel jonge meisjes in de karaoke bar en die willen niets liever dan het bed met je delen.
Een mooie gsm ligt dan binnen hun bereik.

En voor "onwetende farang" mogelijk een tijd lang gratis hotelverblijf.
pluk de dag (carpediem)

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#19 Bericht door carpediem » zaterdag 04 juni 2011, 09:17

+&*(_^NG Fn vdslbh).
Doe ik nog steeds.
Jij niet???? :D :D :D :D :D
pluk de dag (carpediem)

unforgiven
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#20 Bericht door unforgiven » zaterdag 04 juni 2011, 09:22

carpediem schreef:Weet echt niemand de wettelijke voorschriften omtremt leeftijd en sex????
Willempje je verhaal is bogus....maar inchecken is geen probleem echter als het een nette Thaise vrouw is zal ze dat niet doen...
ben het eens volledig dat bij haar thuis overnachten voor jou een onvergetelijke ervaring is. Bovendien getuigt het van respect naar haar ouders..heel belangrijk.

Wettelijke leeftijd is 15 jaar mits de dame in kwestie geen prostituee is dan is 18 legaal...echter er is een voorstel gedaan meen ik om de algehele leeftijd te verhogen naar 20 jaar. Boete voor het hebben van sex met een minderjarige ligt tussen de 8000-40,000 baht en een maximale gevangenisstraf van 20 jaar....
There is only one road in life, the hard road.....

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#21 Bericht door Jeanette » zaterdag 04 juni 2011, 09:34

carpediem schreef:+&*(_^NG Fn vdslbh).
Doe ik nog steeds.
Nou, liever eerst *&$^&@ en ook nog erna wat ()$@#& dan blijft het een leuk tijdverdrijf. :D

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#22 Bericht door carpediem » zaterdag 04 juni 2011, 10:21

Jeanette schreef:
carpediem schreef:+&*(_^NG Fn vdslbh).
Doe ik nog steeds.
Nou, liever eerst *&$^&@ en ook nog erna wat ()$@#& dan blijft het een leuk tijdverdrijf. :D
Goed idee, zal het uitproberen ;)
pluk de dag (carpediem)

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#23 Bericht door carpediem » zaterdag 04 juni 2011, 10:31

Wat ik begrepen heb is het slapen bij een vriendin als dat toegestaan wordt in traditionele families het toegeven van een verbintenis en verantwoordelijk zijn voor deze soort van verloving.

Dus slapen in het huis van de familie is niet zonder consequenties, moreel dan.

Om deze reden heb ik nooit in het ouderlijk huis van mijn vriendinnen geslapen.
pluk de dag (carpediem)

willem456
komt net kijken
komt net kijken

#24 Bericht door willem456 » zaterdag 04 juni 2011, 12:14

Ik denk dat jullie mij verkeerd begrijpen.
Normaal ga ik met mijn familie op vakantie maar die blijven deze zomer thuis. Mijn vrienden zijn allemaal student en hebben geen geld om te reizen en ik vind het ongezellig om alleen te gaan.
Ik zie deze meid gewoon als een reisvriendin.

Mart
Erelid
Erelid

#25 Bericht door Mart » zaterdag 04 juni 2011, 12:52

willem456 schreef:Ik denk dat jullie mij verkeerd begrijpen.

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Waar woont deze jonge vrouw, waar wonen haar ouders, waar werkt ze, studeert ze, waar heb je ze ontmoet :?:

Vrijwel zeker zal het hotel "even" naar haar ID kaart vragen, dit om jou te beschermen tegen .... wat er allemaal op een hotelkamer kan plaatsvinden :?
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#26 Bericht door driver » zaterdag 04 juni 2011, 13:54

willem456 schreef:Ik denk dat jullie mij verkeerd begrijpen.
Normaal ga ik met mijn familie op vakantie maar die blijven deze zomer thuis. Mijn vrienden zijn allemaal student en hebben geen geld om te reizen en ik vind het ongezellig om alleen te gaan.
Met alles respect voor jou Willem maar 21 jaar en met een meisje van 17 op pad en dan er vanuit gaan dat er niks gebeurt vindt zelfs ik vreemd en ik ben nooit zo,n vrouwenjager geweest in mijn jonge en ook nu wat oudere jaren maar jouw voorbeeld had zelfs bij mij de hormoontjes ietswat laten opgloeien denk ik .
Het Thaise meisje zal jou toch ook zien als iemand die met haar optrekt en wslijk ook voor haar betaalt dus zal bij haar niet de gedachte opkomen dat jij misschien wel wat meer wil dan alleen maar met haar op reis ?
Of...zal ze zelf ook denken dat zij misschien wel een leuke farang heeft ontmoet waar ze meer mee wil dan alleen wat reizen ?

Kortom....hou ons hier wat mij betreft op de hoogte van datgene wat er gaat gebeuren tzt zou ik zeggen .

mvg driver

Nimnuan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#27 Bericht door Nimnuan » zaterdag 04 juni 2011, 14:38

Willem, in tegenstelling tot sommige anderen geef ik je het voordeel van de twijfel [$)

Ik zou, als je toch niets van plan ben, alleen verblijven in het hotel. Ook bij haar thuis slapen zou ik niet doen, zeker als het gewoon "een vriendin" is. Als je samen gaat overnachten zal iedereen er meer van denken, dus ook haar familie. Daar kunnen alleen maar problemen van komen zeker met haar leeftijd :roll:

Afspreken bij het ontbijt en je hebt nog de hele dag om te +&*(_^NG Fn vdslbh). en het eiland te verkennen ;) :D
Johan

-- Happiness is a choice that requires effort at times --

vleespet
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#28 Bericht door vleespet » zaterdag 04 juni 2011, 17:30

[quote][/quote][quote="Gardensafari"]Ook toen ik nog jong was heb ik nooit in een wetboekje gekeken voordat ik een nummertje ging maken.
Nu ben ik te oud en krijg ik toch geen deernen van 15, 16 meer achter me aan.

Beschouw dat maar als een geluk bij een ongeluk,je zult de eerste niet zijn die `smorgens wakker wordt zonder "happymaker" :D :D
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau

nicod
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#29 Bericht door nicod » zaterdag 04 juni 2011, 17:32

Je krijgt maar 1 kans voor een eerste indruk!

Weet je zeker dat jouw reisvriendin je bedoelingen hetzelfde inschat? Ik ken mijn Thaise vrouw nu al wat jaartjes maar wordt nog steeds (soms onprettig) verrast door de verschillen in gebruiken. Daar zal ik je niet mee vervelen. wel wil ik je graag vervelen met onze ontmoeting destijds. :P

Toen wij op een goede dag besloten dat ik graag haar familie en zoons wilde ontmoeten was ik een stuk naiever dan nu. Ik dacht jij hebt een auto laten we instappen en de reis van Krabi naar mukdahan aanvaarden. Tussentijds veel stoppen en 's avonds een leuk hotelletje zoeken. Echter de eerste dag was een lange dag met enkel autorijden en weinig stoppen. Wat bleek we moesten 's avonds in Bankok zijn omdat ze daar had afgesproken met 2 vriendinnen die vanuit Mukdahan afgereisd waren om vervolgens met ons in de auto terug te rijden. Inderdaad we reisden vanaf dat moment met 2 chaperones terug naar het dorp. Dit zou later mijn ontvangst in de familie en de waardigheid van mijn vriendin goed doen.

Naief als ik was maakte ik bij aankomst de ene beleefdheids fout na de andere klopte kinderen op hun hoofd zat met mijn voeten naar de dorpsoudste die voor de gelegenheid ook aan was geschoven, noemde ik schoonmoeder hond in plaats van Meh en bedenk ze zelf maar, ik deed het fout. na het eten werd ik door een aantal dorpsbewoners zo goed als ze konden aan een interview onderworpen over de bedoelingen van mijn bezoek en omgang met de Thaise dame in kwestie. Pas het jaar erop (de familie vond het tijd dat we voor budha gingen trouwen) werd mij duidelijk dat wat wij als een normale, gezellige reisgenoot zien. voor een traditionele thai veel meer kan inhouden. Onderschat dat niet.
Hoe het verhaal afliep? Mijn vrouw betaalde zelf haar bruidschat, organiseerde de ceremonie, ik was er en op tijd en vanaf dat moment was ik officieel de partner van mijn vriendin; geniet ik respect als ik het ook teruggeef en wordt ik geacht voor de familie te zorgen.

Gelukkig werd ik in dezelfde tijd ook verliefd op haar en doe ik dat graag. Maar als een lolletje iemand meenemen naar een hotel omdat je studentenvrienden geen geld hebben en jij niet alleen wilt reizen?....... Nee zo moet je het toch niet zien :P
Laatst gewijzigd door nicod op zaterdag 04 juni 2011, 17:56, 4 keer totaal gewijzigd.

vleespet
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#30 Bericht door vleespet » zaterdag 04 juni 2011, 17:41

nicod schreef:Je krijgt maar 1 kans voor een eerste indruk!

Weet je zeker dat jouw reisvriendin je bedoelingen hetzelfde inschat? Ik ken mijn Thaise vrouw nu al wat jaartjes maar wordt nog steeds (soms onprettig) verrast door de verschillen in gebruiken. Daar zal ik je niet mee vervelen. wel wil ik je graag vervelen met onze ontmoeting destijds. :P

Toen wij op een goede dag besloten dat ik graag haar familie en zoons wilde ontmoeten was ik een stuk naiever dan nu. Ik dacht jij hebt een auto laten we instappen en de reis van Krabi naar mukdahan aanvaarden. Tussentijds veel stoppen en 's avonds een leuk hotelletje zoeken. Echter de eerste dag was een lange dag met enkel autorijden en weinig stoppen. Wat bleek we moesten 's avonds in Bankok zijn omdat ze daar had afgesproken met 2 vriendinnen die vanuit Mukdahan afgereisd waren om vervolgens met ons in de auto terug te rijden. Inderdaad we reisden vanaf dat moment met 2 chaperones terug naar het dorp. Dit zou later mijn ontvangst in de familie en de waardigheid van mijn vriendin goed doen.

Naief als ik was maakte ik de ene beleefdheids fout naar de andere klopte kinderen op hun hoofd zat met mijn voeten naar de dorpsoudste die voor de gelegenheid ook aan was geschoven en bedenk ze maar, ik deed het fout. na het eten werd ik door een aantal dorpsbewoners zo goed als ze konden aan een interview onderworpen over de bedoelingen van mijn bezoek en omgang met de Thaise dame in kwestie. Pas het jaar erop (de familie vond het tijd dat we voor budha gingen trouwen) werd mij duidelijk dat wat wij als een normale, gezellige reisgenoot zien. voor een traditionele thai veel meer kan inhouden. Onderschat dat niet.
Hoe het verhaal afliep? Mijn vrouw betaalde zelf haar bruidschat, organiseerde de ceremonie, ik was er en op tijd en vanaf dat moment was ik officieel de partner van mijn vriendin; geniet ik respect als ik het ook teruggeef en wordt ik geacht voor de familie te zorgen.

Gelukkig werd ik in dezelfde tijd ook verliefd op haar en doe ik dat graag. Maar als een lolletje iemand meenemen naar een hotel omdat je studentenvrienden geen geld hebben en jij niet alleen wilt reizen?....... Nee zo moet je het toch niet zien :P
Met alle respect maar er is een heel groot verschil tussen een family uit Mukdahan en een uit Koh samui.
De mensen van Samui zijn zo verwesterd door de touristen industrie waar iedere bewoner in werkzaam is dat er van traditie nog weinig over is.
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”