waar kunnen we t beste heengaan in july?

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
joepattaya
Expat
Expat

Re: waar kunnen we t beste heengaan in july?

#31 Bericht door joepattaya » maandag 30 mei 2011, 02:40

Je kind is net leerplichtig en dus is het 4 of 6.
Op die leeftijd is alles even leuk omdat het nieuw is.
Is er water in de vorm van zee of een hotel zwembad is de vakantie al voor een groot deel geslaagd voor de kleine, en als de kleine blij is, dan is ook mama blij en als mama blij is dan is papa dat ook.

Ga op een plek zitten waarvandaan je ook nog wat ondernemen kunt, maar waar je ook net zo goed lekker ene paar dagen kunt relaxen. Ga niet allerlei gekke dingen doen onder het mom van 'het kind vindt het leuk', want een kind kan tot op zekere hoogte indrukken opnemen en dan is het genoeg geweest.

Mart
Erelid
Erelid

#32 Bericht door Mart » maandag 30 mei 2011, 03:31

Jeanette schreef: Waarom willen de liefhebbers van de isaan de zon, zee en strand toeristen afraden om bij een warme zee vakantie te vieren?
Als je liefhebber bent, en je woont in de Isaan, ga je toch gewoon met vakantie naar zee, :lol: want watervrees ...... :?: ook in de Isaan zijn er meren, vijvers en ....... zwembaden :?
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#33 Bericht door Jeanette » maandag 30 mei 2011, 08:50

En hoe denken jullie dan over de goedbedoelde adviezen die ik hier in Nederland krijg? b.v. ; "Wat moet je zover weg, Nederland is ook heel mooi, daar heb je vast nog geen fractie van gezien?"

(o, en Sert, je pb aan of stil zijn hè. :mrgreen: )

baco101
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#34 Bericht door baco101 » maandag 30 mei 2011, 08:59

Jeanette schreef:En hoe denken jullie dan over de goedbedoelde adviezen die ik hier in Nederland krijg? b.v. ; "Wat moet je zover weg, Nederland is ook heel mooi, daar heb je vast nog geen fractie van gezien?"

(o, en Sert, je pb aan of stil zijn hè. :mrgreen: )
Ik heb het wel regelmatig gedacht toen ik lang aan het reizen was als ik terug in nederland ben ga ik eerst eens toeristje spelen in nederland want veel dingen heb ik nog niet gezien of lang geleden, maar er is niet van gekomen omdat ik beland ben in Thailand.
zal de Thaise logica nooit begrijpen.

Waarom laten sommige toeristen hun hersens thuis

opinions are like assholes, everybody has one

Mart
Erelid
Erelid

#35 Bericht door Mart » maandag 30 mei 2011, 09:32

Jeanette schreef:En hoe denken jullie dan over de goedbedoelde adviezen die ik hier in Nederland krijg? b.v. ; "Wat moet je zover weg, Nederland is ook heel mooi, daar heb je vast nog geen fractie van gezien?"
Als Nederlanders niet zo reislustig waren geweest dan .......... waren andere ook niet gaan reizen. :?

En als er op dit forum een opmerking komt dat het in ... en .... ook leuk is, breekt er een storm uit.

Bovendien ziet men hier andere apen loslopen dan in NL, hier is de ananas vers, pluk ik een verse banaan zo van de boom enz enz.
Het zeewater is hier niet koud, de regen is - meestal - niet koud.
De nachten zijn veel langer.

Dus landgenoten - in NL - geniet van het mooie weer, het is weer zo voorbij :o
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

elpadrone
komt net kijken
komt net kijken

#36 Bericht door elpadrone » maandag 30 mei 2011, 14:39

Ik ga ieder jaar in de bouwvakperiode naar thailand..... Als je denkt aan het zuiden zou ik je gewoon willen aanraden koh Phi Phi aan te doen, lekker een longtail charteren voor een dag en bamboo island te bekijken, Phi Phi ley, muskito island en een rondje rond Koh Phi Phi.

Phuket vind ik ruk, maar voor de kinderen is er genoeg te doen. De zee is er te ruig in deze periode en er kunnen behoorlijk lange buien vallen. Ga vooral niet naar koh Lanta rond deze tijd.. het is er leeg en met uitzondering van het meest zuidelijke puntje is de zee ook erg ruig in deze tijd.

Koh Samui is altijd een goeie in de vakantieperiode, er zal af en toe wel wat regen vallen maar het is goed te doen. Wel raad ik je aan om naar hat chaweng te gaan dan. Dat is voor mij (30 geen kinderen samen met vrouw) altijd het gezelligste. Koh panang is rond deze tijd ook vrij rustig tenzij er een full/half/ dark moon party is... Hat rin is het mooiste vind ik.

Koh tao is ook erg rustig in deze periode maar wel erg mooi als je van duiken en snorkelen houdt.... voor snorkelen geld echter in deze periode dat je in de golf van thailand last kan hebben van plankton waardoor je minder zicht hebt.

De eilanden similan etc in de andaman zee zijn vrijwel onbereikbaar rond deze tijd.

Tja....en dan pattaya................. Ik kom er ieder jaar om me een paar dagen te laten tattoeeren aan het eind van de vakantie. Het heeft zn charmes maar ook zn rottigheden. Voor kinderen is er genoeg te beleven en je hoeft niet perse alleen maar te denken aan walking street en de soi's met titty bars en boy's town. Het is er erg gezellig maar met kinderen zou ik eerder voor jomtien kiezen. Pattaya is meer dan alleen lady boys, peppermint en ping pong shows.

succes!

Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#37 Bericht door Pieter » maandag 30 mei 2011, 14:52

Daar sluit deze oudere meneer die in thailand woont zich volledig bij aan.

[|) :ugeek: :ugeek:
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

baco101
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#38 Bericht door baco101 » maandag 30 mei 2011, 16:01

elpadrone schreef: Koh panang is rond deze tijd ook vrij rustig tenzij er een full/half/ dark moon party is... Hat rin is het mooiste vind ik.
hat rin is het mooiste om te feesten maar persoonlijk vind ik dat er betere stranden op koh phangan zijn.
je gaat niet naar hat rin voor je rust.
zal de Thaise logica nooit begrijpen.

Waarom laten sommige toeristen hun hersens thuis

opinions are like assholes, everybody has one

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”