Reis boeken? of daar regelen

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Annemaarie
komt net kijken
komt net kijken

Reis boeken? of daar regelen

#1 Bericht door Annemaarie » vrijdag 27 mei 2011, 08:30

zo 5 vertrek naar BK
ma 6 BK - vrije dag (Floating market + Grand Palace )
di 7 BK - Klong tour + Reclining Buddha + Patpong market 's avondsDrankje bij hotel de peninsula + Eten bij Vertigo (teveel?)
woe 8 trein naar Ayutthaya (sightsee) > trein Chiang Mai
Nachttrein (21:01 - 09:45 in CM)
do 9 CM vrije dag (tips voor een super romantisch/mooi/ of bijzonder hotel?)
vrij 10 CM kookles (moet ik dit van te voren boeken? En weet iemand een kookschool waar je ook naar de markt gaat?)
za 11 CM Jungletour (via Greenwoodtravel? Kan ik dat daar ter plaatse boeken?)
zo 12 CM Jungletour
ma 13 CM Jungletour
di 14 Vlucht CM > Samui (12:00 – 13:45) (maenam beach) (of beter meteen door naar Koh Phangan?)
woe 15 Sightsee SMU (b.v. Buddha/snakefarm/marine park)
do 16 Boot Koh Pangan (welk hotel??? Ik zou zo graag in van die huisjes willen......lekker samen (zoiets: http://www.agoda.nl/asia/indonesia/bali ... hotel.html maar hoeft niet te luxe of te duur)
vrij 17 Duiken @ Koh Pangan (dan ga je naar Koh Tao?)za 18 Vrij
zo 19 Vrij
ma 20 Met de boot naar Koh Tao
di 21 Vrij
woe 22 Vlucht naar BK

De vlucht van Chiang Mai naar Koh Samui heb ik op Bangkok airways gevonden voor THB 5000 ongeveer. Ik kon nergens anders een rechstreekse vlucht vinden? (tips???)

En hoe kom ik het beste van Koh Tao naar Bangkok? een vlucht van Koh Samui naar BK??

Veel vragen, maar ik ben er (zoals te merken) nooit geweest.....en wil volop kunnen genieten zonder stress dat dingen niet door gaan..... :oops:

Alvast ontzettend bedankt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

[|)

Annemaarie
komt net kijken
komt net kijken

Re: Reis boeken? of daar regelen

#2 Bericht door Annemaarie » vrijdag 27 mei 2011, 08:32

PS heeft iemand ervaring met die BMair pass? Hoe boek ik dat en hoe werkt het? Ik heb 2 vluchten CM > BK en van een eiland :lol: > BK, mag je het ook alleen op 2 trajecten gebruiken?

jumbo
Expat
Expat

#3 Bericht door jumbo » vrijdag 27 mei 2011, 08:53

Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

unforgiven
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door unforgiven » vrijdag 27 mei 2011, 09:23

Kennelijk zijn er mensen die zelfs hun drankjes en dineetjes al maanden van te voren plannen....het moet niet gekker worden :evil:
There is only one road in life, the hard road.....

Luc
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door Luc » vrijdag 27 mei 2011, 09:41

Ik denk dat je snel gaat ondervinden dat die planning veel te hevig is ...relax
Is het vandaag niet dan mischien wel morgen...of ...of
Denk niet dat je hier veel ga kunnen forceren...in Thailand snel (re-o) is nog altijd voor de westerling traag (schaa schaa).
Geniet, kijk om je heen , observeer, denk, ruik, voel, zie, doe alles rustig aan
en je gaat erzelf - denk ik - meer plezier aan beleven
goede trip gewenst.

Ervee71
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door Ervee71 » vrijdag 27 mei 2011, 09:53

Annemaarie schreef: Veel vragen, maar ik ben er (zoals te merken) nooit geweest.....en wil volop kunnen genieten zonder stress dat dingen niet door gaan..... :oops:

Alvast ontzettend bedankt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

[|)

Als je alles op voorhand gaat plannen en boeken heb je volgens mij juist stress en geniet je minder.
Mijn advies,
Plan in grote lijnen en bekijk ter plaatse wat er te doen is, wat jij(jullie) graag willen.
Zo kun je genieten van het moment, anders kun je net zo goed met een agenda en stopwatch op vakantie gaan.
GETROUWD OP 24-08-2011

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door pong » vrijdag 27 mei 2011, 12:01

Je kan, als je anders te angstig bent, tevoren boeken, via een NL-geleid reisburo ter plekke, zoals vbb greenwood of andere.Het is echter nergens voor nodig-als je eenmaal ter plekke bent zul je versteld staan van wat een Thai binnen 5 minuten kan regelen en wat er verder nog in de aanbieding is. En met die angsten bedoel ik die inmiddels tot wel ziekelijke proporties uitgegroeide ''anders is het vol''. Onzin. (heel toevallig las ik dit citaat net in een boek van een NL-reisleider-maar uit een heel ander eiland).
Een uitzondering kan eventueel gemaakt worden als je nou echt meent dat enkel en alleen DAT speciale HTL voor jullie is voorbestemd. maar ook al weer-ter plekke zul je merken dat er 10tallen zeflde soort HTLs rondom staan.
Het voordeel zou de toch om hun spaarzaamheid toch zo bekend staande NLer moeten aanspreken: goedkoper en veel meer keus. En je geld niet kwijt als je je schema omgooit of natuurgeweld dat event. doet. Echt, Thailand is gemaakt om te bonnefooien-een Thai zou niet anders weten te doen.
En oh ja-treintijden zijn altijd hooguit leuk bedoelde intentie-is altijd te laat-soms vele uren.
ELKE kookschool heeft het standaardritueel van eerst samen inkopen op de talad=marruk.
1 tip; vanaf die eilanden (vanaf Tao enkel boot-niks vliegen) ga je beter 1-2 dagies eerder terug naar BKK-plan juist dat niet te krap-orkanen, stormen, etc. willen in de wet season nog wel eens het hele schema stilleggen. Bovendien hoef je dan pas die inkopen te doen en niet alles steeds weer mee te zeulen. Goedkope tickets voor die dure vlucht back home: niet goed=gemist, geld kwijt!

printen44
Expat
Expat

#8 Bericht door printen44 » vrijdag 27 mei 2011, 16:45

"Veel vragen, maar ik ben er (zoals te merken) nooit geweest.....en wil volop kunnen genieten zonder stress dat dingen niet door gaan..... :oops:"

Een ding kan ik je verzekeren. Met die planning kom je als een gestresde kip terug in Nederland.

Ik wordt al moe als ik de planning zie, laat staan lees.

Thailand is een tropisch land. De inwoners en ook diegene die hier al een tijdje wonen doen het kalm aan en niet zonder reden.

De planning lijkt wel op dat lied van "opzij, opzij, we hebben haast."

Maar als je twee weken in Nederland wilt gaan uithijgen na je vakantie, dan is de planning perfect. Plus een paar kalmeringspillen om de stress tegen te gaan. [8) [8)

Maak je eigen met de gevleugelde uitdrukking hier: "mai pen rai". Maak je niet druk is de ruime vertaling.

En nog wat. Er zijn twee tijden hier: "normale tijd" en "Thaise tijd". "Thaise tijd" wil zeggen dat we niet op een uurtje later kijken. [8) En als iets niet goed loopt of gewoon niet doorgaat dan is het "Mai pen rai".

papillon
komt net kijken
komt net kijken

#9 Bericht door papillon » zaterdag 28 mei 2011, 04:29

Annemaarie schreef:vrij 17 Duiken @ Koh Pangan (dan ga je naar Koh Tao?)
Heb gisteren even onder water gekeken bij Koh Phangan. Sail Rock is echt een prachtige divesite. Het zicht onder water is op dit moment prima!
Morgen door naar Tao om daar te duiken. Voordeel daar is dat je binnen een half uur op een divesite bent, dus als je gaat om te duiken kun je misschien beter meteen naar Koh Tao (mij is verteld dat daar onder water meer te doen is dan boven water, ik ben nieuwsgierig).

robbie
kenner
kenner

#10 Bericht door robbie » maandag 30 mei 2011, 02:22

Royal palace en reclining buddha liggen naast mekaar. Om hier ten volle van te genieten mag u toch een voormidagje uittrekken. Bvb de reclining buddha zelf heeft u op 15 minuten gezien maar het bijhorende (prachtige) tempelcomplex houdt u makkelijk 2 uurtjes bezig. Er is daar een dresscrode; schoenen, lange broek voor de mannen, bedekte enkels (mag een riempje zijn) en bedekte schouders voor de vrouwen, uiteraard geen mini-rok.

floating market, u bedoelt wss damnoen saduak; de meningen zijn verdeeld, vindt het persoonlijk prachtig maar ben er wel op eigen kracht geweest. Was daar om 6 uur en zag de bootjes arriveren, de monniken op ronde en nog geen toeristen. Een trip uit bangkok arriveert rond 9u of later en dan lijkt het mooiste mij gepasseerd. Maar het blijft een kleurrijke bedoening. Een boottripje kost 300 bath en men wil u dan zoveel mogelijk laten kopen. U kan altijd vriendelijk nee zeggen. Ik zou dit de eerste dag niet aanraden, u moet vroeg uit uw bed. Indien u het op eigen kracht organiseert (taxi), bezoek dan ook maeklong station, de markt op de spoorweg, 20 minuutjes van Damnoen saduak.

Vertigo, U gaat wss voor het uitzicht en niet voor het eten. Ze hebben daar een uitstekende cocktailbar. Mss interessanter van te aperitieven in vertigo, met een drankje in de loungezetels of wat rondwandelen en genieten vd zonsondergang. Daarna een restaurantje in de buurt van Patpong, keuze zat.
Er is ook een rooftopbar bij Lebua state tower; drukker, duurder en mooier uitzicht, vertigo is relaxter.

Een half dagje fietsen vind ik leuker dan een klongtour met de luidruchtige longtails.

Chinatown en siam paragon (alleen al voor de airco) zijn zeker een bezoekje waard.

joepattaya
Expat
Expat

#11 Bericht door joepattaya » maandag 30 mei 2011, 02:31

Annemaarie, Printen heeft in zekere zin wel gelijk.....de planning ziet er zeer strak uit en volgepropt met reismomenten en het zijn juist die reismomenten die stress opleveren, alhoewel treinen en bussen hier redelijk op tijd rijden.

Je zit nu in Nederland bij een lekker temperatuurtje; een temperatuurtje waarbij je het gevoel hebt eens lekker actief te gaan worden.
Ik raad je aan om je vlucht te boeken en de eerste 2 nachten in Bangkok door te brengen (hotel ook boeken).

Thuis maak je een lijst met dingen die je mogelijk kunt en wilt gaan doen, maar het daadwerkelijke planning en boekingen maak je pas in Bangkok op het terras van het hotel of bij het zwembad.
De temperatuur, de omgeving en de vriendelijke mensen zorgen er voor dat je planning er heel anders uit komt te zien en een stuk trager gaat dan dat je in Nederland had gedacht.

Je noemt in je post, Greenwood Travel; deze zijn goed en behulpzaam, maar er zijn talloze agentjes die je willen helpen en natuurlijk kun je online ook veel regelen.

Wat je ook kunt doen, is het hotel in Bangkok vragen om de boeking te doen voor het volgende hotel, etc. etc.

Als het hotel in Bangkok je bevalt, dan boek je daar ook de laatste avond.

unforgiven
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#12 Bericht door unforgiven » maandag 30 mei 2011, 10:43

Van Annemaarie geen spoor meer zeker van streek met alle antwoorden en haar gestreste planning uit het raam... :mrgreen:
There is only one road in life, the hard road.....

papillon
komt net kijken
komt net kijken

#13 Bericht door papillon » maandag 30 mei 2011, 12:10

Stress heb ik achtergelaten in Nederland, want dat heb ik hier toch niet nodig. Bestaat er een Thais woord voor stress?

Mart
Erelid
Erelid

#14 Bericht door Mart » maandag 30 mei 2011, 12:38

unforgiven schreef:Van Annemaarie geen spoor meer zeker van streek met alle antwoorden en haar gestreste planning uit het raam... :mrgreen:
Mogelijk is ze het spoor bijster, of een nieuw plan aan het opzetten.
Annemarie, ga er voor :?
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Markbr
kenner
kenner

#15 Bericht door Markbr » dinsdag 31 mei 2011, 22:50

joepattaya schreef:Thuis maak je een lijst met dingen die je mogelijk kunt en wilt gaan doen, maar het daadwerkelijke planning en boekingen maak je pas in Bangkok op het terras van het hotel of bij het zwembad.
De temperatuur, de omgeving en de vriendelijke mensen zorgen er voor dat je planning er heel anders uit komt te zien en een stuk trager gaat dan dat je in Nederland had gedacht.
Zo gaan mijn vrouw en ik ook te werk. We hebben echt enorm veel dingen die we dan zouden willen doen maar uiteindelijk gaan er veel ideeën niet door omdat je weer wat ziet wat je niet bedacht had. Dus plannen is eigenlijk zonde.

Dus, de wensen zou ik dan opschrijven maar echt daadwerkelijk alles vastleggen niet.
Je komt hoe dan ook tijd te kort om het allemaal waar te kunnen maken. Thailand is een land waar je je hele leven zowat kan doorbrengen en er steeds wat nieuws zien.
Wat je ook gaat doen, heb er vooral plezier in en heb VOORAL geen stress :)

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”