waar kunnen we t beste heengaan in july?

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
ladyshiva
komt net kijken
komt net kijken

waar kunnen we t beste heengaan in july?

#1 Bericht door ladyshiva » dinsdag 24 mei 2011, 09:03

wij zijn vaker in thailand geweest.....zelf helemaal verliefd op t zuiden,maar we zijn altijd jan/febr. geweest en nu vanwege leerplicht van mijn zoontje gaan we in de zomervakantie :shock:
ik heb begrepen dat er bij sommige eilanden niks te doen is ivm met moesson

wie heeft er goeie tips?

liefste ga ik toch naar t zuiden......zand en water.....niks leukers is er voor kinderen

dankje :D

Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: waar kunnen we t beste heengaan in july?

#2 Bericht door Pieter » dinsdag 24 mei 2011, 10:00

ladyshiva schreef:wij zijn vaker in thailand geweest.....zelf helemaal verliefd op t zuiden,maar we zijn altijd jan/febr. geweest en nu vanwege leerplicht van mijn zoontje gaan we in de zomervakantie :shock:
ik heb begrepen dat er bij sommige eilanden niks te doen is ivm met moesson

wie heeft er goeie tips?

liefste ga ik toch naar t zuiden......zand en water.....niks leukers is er voor kinderen

dankje :D
een echte moesson / regen seizoen is er niet in thailand .
Normaal valt in het najaar wat meer regen en kan het wel eens een hele dag regenen.

meestal niet hoor en valt het met de regen (uurtje dan weer droog) wel mee

Pieter [|)
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

robbie
kenner
kenner

#3 Bericht door robbie » dinsdag 24 mei 2011, 11:31

heel veel informatie over alle eilanden http://tezza-thailandbeachesandislands.blogspot.com/

verder lijkt kata beach op phuket mij wel geschikt, mooie beschermde baai, veiliger dan bvb karon of naiharn met sterke stromingen ,ook bij slecht weer is er in phuket wel iets voor de kinderen, nadeel zijn de prijzen. wij waren wel tevreden van http://www.katapoolside.com/, ligging is uitstekend. laagseizoen 1100 bath betaald walk in

als het iets rustiger mag, waren wij zeer tevreden van http://www.lantasand.com/ op koh lanta. de pool access rooms waren heel ruim en je sprong zo van je bed int zwembad. laagseizoen 2000 bath betaald via latestays.com

phiphi is ook in juli bereikbaar; long beach is laagseizoen heel rustig en prima om te zonnen en te snorkelen (100 meter in zee ligt shark point). wij verbleven in een klein guesthouse maar kan de naam niet meer herinneren, het was ook niets speciaals, buiten de locatie. Er is daar een groot hotel met zwembad en kamers tegen de heuvel, zag er prachtig uit.

de regen zal wel meevallen maar houd zeker rekening met de stromingen, laat de kinderen niet onbewaakt in zee.

sjors1984
komt net kijken
komt net kijken

#4 Bericht door sjors1984 » dinsdag 24 mei 2011, 11:54

Zou iemand kunnen vertellen hoe het zit met de levendigheid op Koh Samui (Chaweng/ Lamai) eind juli?
Na enkele weken rondreizen, willen wij onze vakantie namelijk afsluiten op een plek waar ook uitgaan tot de mogelijkheden behoort.

Dit zou kunnen op Samui, maar is er in de maanden juli en augustus eigenlijk wel iets te doen op dat gebied (of erg leeg allemaal)? Of hebben jullie andere tips (buiten pattaya of ko phangan waar we niet heen willen)?

Gr. Sjors

jumbo
Expat
Expat

#5 Bericht door jumbo » donderdag 26 mei 2011, 05:43

sjors1984 schreef:Zou iemand kunnen vertellen hoe het zit met de levendigheid op Koh Samui (Chaweng/ Lamai) eind juli?
Na enkele weken rondreizen, willen wij onze vakantie namelijk afsluiten op een plek waar ook uitgaan tot de mogelijkheden behoort.

Dit zou kunnen op Samui, maar is er in de maanden juli en augustus eigenlijk wel iets te doen op dat gebied (of erg leeg allemaal)? Of hebben jullie andere tips (buiten pattaya of ko phangan waar we niet heen willen)?

Gr. Sjors
Samui is altijd wat te doen
Soms staat het stoplicht op rood, soms op groen :lol:

Maar alle gekheid op een stokje
Chaweng is prima uitgaan, wat nattig in die maand maar nog steeds prima stappen
Op het strand regelmatig dance/trance gedoe....
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

baco101
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door baco101 » donderdag 26 mei 2011, 07:46

sjors1984 schreef: Dit zou kunnen op Samui, maar is er in de maanden juli en augustus eigenlijk wel iets te doen op dat gebied (of erg leeg allemaal)? Of hebben jullie andere tips (buiten pattaya of ko phangan waar we niet heen willen)?

Gr. Sjors
waarom niet koh phangan?
zal de Thaise logica nooit begrijpen.

Waarom laten sommige toeristen hun hersens thuis

opinions are like assholes, everybody has one

unforgiven
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door unforgiven » donderdag 26 mei 2011, 11:11

baco101 schreef:
sjors1984 schreef: Dit zou kunnen op Samui, maar is er in de maanden juli en augustus eigenlijk wel iets te doen op dat gebied (of erg leeg allemaal)? Of hebben jullie andere tips (buiten pattaya of ko phangan waar we niet heen willen)?

Gr. Sjors
waarom niet koh phangan?
Verstandige mensen willen terecht niet naar Pattaya...Koh samui is prima keus als je ervan houdt...misschien Krabi??
There is only one road in life, the hard road.....

Luc
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door Luc » donderdag 26 mei 2011, 11:52

Dat wil eigenlijk zeggen dat je al in Pattaya bent geweest en zet je jezelf bij de onverstandige....
Of dat je er nog nooit bent geweest en dat je over iets praat waar je weinig of niets vanaf weet.... wat dan weer erg onverstandig is.

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door Duiker » donderdag 26 mei 2011, 18:07

Misschien kan unforgiven eens wat uitleg geven, want ik zie niet in waarom het onverstandig is om naar Pattaya te gaan. Overigens, gezien de hoeveelheid toeristen daar, twijfel ik sterk aan het onverstandig zijn om daar naar toe te gaan,
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

vleespet
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#10 Bericht door vleespet » donderdag 26 mei 2011, 19:26

Duiker schreef:Misschien kan unforgiven eens wat uitleg geven, want ik zie niet in waarom het onverstandig is om naar Pattaya te gaan. Overigens, gezien de hoeveelheid toeristen daar, twijfel ik sterk aan het onverstandig zijn om daar naar toe te gaan,
Duiker mischien heb je het niet goed gelezen?
Kinderen vs Pattaya (prostitutie,drugsoverlast,criminaliteit) lijkt me toch vrij duidelijk dat je daar geen gezin met kinderen heen stuurt.
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#11 Bericht door Duiker » donderdag 26 mei 2011, 21:29

Kom eens kijken daar. Je zal je verbazen wat je met een gezin allemaal kunt doen. Er is veel meer dan prostitutie. Natuurlijk blijft het een grote stad met alle dingen die er bij horen.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

jumbo
Expat
Expat

#12 Bericht door jumbo » vrijdag 27 mei 2011, 05:29

Duiker schreef:Kom eens kijken daar. Je zal je verbazen wat je met een gezin allemaal kunt doen. Er is veel meer dan prostitutie. Natuurlijk blijft het een grote stad met alle dingen die er bij horen.
Pattaya is niets voor toeristen, het trekt wellicht toeristen maar een bepaald type en ik weet nagenoeg zeker dat het geen doorsneefamile-met-kinderen toerist is.
Ik zelfs expats die er wonen, maar niet echt de werkende menigte die wonen echt buiten Pattaya; mijn indruk is dat de stranden slecht zijn, de zee smerig, de criminaliteit hoger als ergens anders (met als goede tweede Phuket) en dat het naast de barscene en wat geimplementeerde toeristen attracties niets te bieden heeft.
Een in de sixties door de US mariniers gepromoveerd havenstadje... of denken we allemaal dat de term a-go-go van de thai afkomstig is?? :lol:
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

printen44
Expat
Expat

#13 Bericht door printen44 » vrijdag 27 mei 2011, 06:30

Voor een strandvakantie zijn er mooiere stranden in Thailand te vinden dan Pattaya/Jomtien. Maar Pattaya is net als Amsterdam. Als je zin heb in sex ga je naar de wallen. maar buiten de wallen heeft Amsterdam wel wat meer te bieden. Maar het heeft de naam van "the red-light-district" en daar is moeilijk vanaf te komen. Zo ook Pattaya. Het heeft de naam "De Sodom en Gommora" van Azie te zijn, maar je kunt ook een uitstekende vakantie daar in Jomtien/Pattaya hebben zonder die go-go tenten. Maar voor een strandvakantie moet je elders in Thailand zijn.

En voor een perfect vakantie moet je naar het Noorden van Thailand gaan en naar de Isan. Zeker in de regio Loei is het prachtig, maar ook het Noorden bied alles wat de verwende toerist wilt hebben.

baco101
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#14 Bericht door baco101 » vrijdag 27 mei 2011, 07:46

unforgiven schreef:
baco101 schreef:

Gr. Sjors
waarom niet koh phangan?
Verstandige mensen willen terecht niet naar Pattaya...Koh samui is prima keus als je ervan houdt...misschien Krabi??
ik vroeg waarom niet koh phangan ? pattaya ben ik 1x geweest in 1996 en dat was 2 dgn,dus daar kan ik niets over zeggen
Laatst gewijzigd door baco101 op vrijdag 27 mei 2011, 07:48, 1 keer totaal gewijzigd.

baco101
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#15 Bericht door baco101 » vrijdag 27 mei 2011, 07:47

printen44 schreef: En voor een perfect vakantie moet je naar het Noorden van Thailand gaan en naar de Isan. Zeker in de regio Loei is het prachtig, maar ook het Noorden bied alles wat de verwende toerist wilt hebben.
dus alleen in het noorden en de isan kun je een perfecte vakantie hebben vind ik persoonlijk nogal kortzichtig maar ieder zijn mening.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”