1ste keer thailand met kinderen

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
laura84
komt net kijken
komt net kijken

1ste keer thailand met kinderen

#1 Bericht door laura84 » vrijdag 20 mei 2011, 13:15

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en weet zo goed als niks over Thailand.
Mijn ouders gaan bijna elk jaar naar Thailand en omdat mijn vader binnenkort 55 word wil hij de hele familie mee naar Thailand nemen. Dit betekent 6 volwassenen en 3 kinderen waarvan er 2 3 jaar zijn en 1 bijna 2.
Mijn ouders zijn in phuket en Pattaya geweest en op de eilanden ko chang en ko samui Ook hebben ze een nachtje op de river kwai geslapen.We gaan in Januari en ik wil graag zoveel mogelijk cultuur en natuur zien. We gaan voor 4 weken en ik wil niet 4 weken op 1 plaats zitten maar ook niet teveel reizen met de kinderen. Mijn ouders gaan meestal naar een resort en liggen de hele dag op het strand of bij het zwembad dus weten verder ook weinig over de culturele en natuur plaatsen.
Waar zijn de mooie plaatsen die we niet mogen missen en die ook te doen zijn met kinderen?
Alvast bedankt voor de hulp!!!!

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: 1ste keer thailand met kinderen

#2 Bericht door Jeanette » vrijdag 20 mei 2011, 13:38

Wat ik je kan aanraden is om zoveel mogenlijk de reisverhalen te lezen. Dan kun je er, over die stukjes die jou leuk lijken, specifieke vragen stellen.
Leuk zo'n patriarch als vader. Misschien afwisselen met wie in het ressort blijft en wie met wie op stap gaat? Je hoeft niet alles met z'n negenen te plannen.

De slaapplaatsen (2de klas) in de nachttreinen (waarheen dan ook) zijn in ieder geval op die leeftijd groot genoeg voor moeder/vader + kind.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door elst99 » vrijdag 20 mei 2011, 17:30

Google is op "Thailand met kleine kinderen" daar kun je een hoop informatie vinden! Succes!
De jongste van mij is 40, dus ik kan je niet helpen :mrgreen:
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

laura84
komt net kijken
komt net kijken

#4 Bericht door laura84 » zondag 22 mei 2011, 13:14

bedankt voor de reacties!!!!!
Het plan is nu om 1 hotel te nemen voor de hele maand en daarvandaan dagtripjes of tripjes van een paar dagen te doen, en die hoeven niet telkens met z'n alle maar ik wil wel zoveelmogelijk mijn eigen kinderen meenemen. Dat zijn er 2: 1 van net 3 en 1 van bijna 2. Het kan wel voor 1 of 2 tripjes dat mijn ouders op willen passen en dan wil ik graag iets romantisch doen!!! Ik zit een beetje internet af te speuren maar vooral bij de eilanden zijn het er zo veel dat ik niet weet waar ik het moet zoeken en voor tempels e.d hetzelfde. Welke zijn nu echt de moeite waard? En waar zouden jullie de "thuisbasis" doen?

Hans B
heeft ervaring
heeft ervaring

#5 Bericht door Hans B » zondag 22 mei 2011, 14:36

Alles heeft z'n voor en z'n tegen.
Ik zou zelf opteren om meer gespreider te gaan zitten, maar niet te veel te verplaatsen.
10 dagen Bangkok (bezichtiging stad en van daaruit Kanchanaburi, Ayutthaya, Khao Yai NP)
Dan een verplaatsing naar het noorden bv. Chiang Mai, daar 10 dagen ervaringen opdoen in het noorden.
Als laatste 5dg naar Phuket/Krabi en bv. 5dg naar een 1 eiland.
Dan heb je van alles wat en blijven de reizen beperkt.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door elst99 » zondag 22 mei 2011, 14:39

Heb je het "Thailand met kinderen" doorgespit en ben je daar iets tegengekomen? Het is natuurlijk moeilijk voor een buitenstaander je daar in te raden, vooral ook omdat we niet weten waar de "hoofdplaats" is, neem aan ergens aan zee? Phucket, Koh Samui? Dan pas kun je plannen maken voor 1 of 2 dagen trips.
Ik kan wel zeggen Koh Chang als je in Phucket zit, maar dat is geen haalbare kaart.
Dus lieve meid eerst je huiswerk doen en dan je vragen afvuren!
Jullie gaan met de hele familie, dus wie maakt de "hoofdplaats" keuze?

laura84
komt net kijken
komt net kijken

#7 Bericht door laura84 » zondag 22 mei 2011, 15:02

ik ben nu reisverslagen e.d over thailand met kinderen aan het lezen en heb al wat leuke dingen gevonden. Ik was in mijn vorige berichtje vergeten te zetten dat mijn ouders graag Pattaya als thuisbasis willen omdat ze hier al een paar keer zijn geweest en weten welke hotels leuk zijn voor ons. Is dit een goede plaats?

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door elst99 » zondag 22 mei 2011, 15:10

Dan zou je evt. naar Koh Chang (romantisch) kunnen gaan! Jeanette is afgelopen winter daar 2 maanden in de buurt geweest, zij zou je daar van die omgeving meer kunnen vertellen. Wij zitten precies aan de andere kant van de zee in Hua Hin.
Met z'n 2en wel even als je kunt, naar Bangkok, niet zo zeer voor te shoppen is ook leuk hoor, maar een paar culturele dingen bezichtigen!
Kan me voorstellen dat je de kids graag meeneemt, maar dat is meer voor jezelf als wel voor de kids, die genieten meer van water en zand als van een tempel of museum bezoek op die leeftijd.

joepattaya
Expat
Expat

#9 Bericht door joepattaya » maandag 23 mei 2011, 05:31

laura84 schreef:bedankt voor de reacties!!!!!
Het plan is nu om 1 hotel te nemen voor de hele maand en daarvandaan dagtripjes of tripjes van een paar dagen te doen, en die hoeven niet telkens met z'n alle maar ik wil wel zoveelmogelijk mijn eigen kinderen meenemen. Dat zijn er 2: 1 van net 3 en 1 van bijna 2. Het kan wel voor 1 of 2 tripjes dat mijn ouders op willen passen en dan wil ik graag iets romantisch doen!!! Ik zit een beetje internet af te speuren maar vooral bij de eilanden zijn het er zo veel dat ik niet weet waar ik het moet zoeken en voor tempels e.d hetzelfde. Welke zijn nu echt de moeite waard? En waar zouden jullie de "thuisbasis" doen?
Op zich best een goed plan om vanuit 1 plaats wat dingen te ondernemen.
Ik raad je wel aan om dan een apartement of vakantiehuis te huren met 2 of 3 slaapkamers.
Dit is misschien een tikkeltje goedkoper dan een hotel, maar je hebt de familie onder 1 "dak".

De thuisbasis zou ik in Hua Hin of Cha-am plaatsen; makkelijk naar het Zuiden, snel in Bangkok, redelijk snel in Kanchanaburi, lekker in de buurt van het strand, en ook dicht bij de bergen van Petchaburi.

Verder zal het reisgezelschap op zijn tijd eens best een dagje lekker thuis will blijven om even op adem te komen (dit zal vaker gebeuren dan je lief is) en dan is een apartement/vakantiehuis wel lekker.

joepattaya
Expat
Expat

#10 Bericht door joepattaya » maandag 23 mei 2011, 05:37

laura84 schreef:ik ben nu reisverslagen e.d over thailand met kinderen aan het lezen en heb al wat leuke dingen gevonden. Ik was in mijn vorige berichtje vergeten te zetten dat mijn ouders graag Pattaya als thuisbasis willen omdat ze hier al een paar keer zijn geweest en weten welke hotels leuk zijn voor ons. Is dit een goede plaats?
Pattaya heb ik express niet genoemd in mijn vorige post, omdat ik weet dat niet iedereen deze plaats leuk vindt.
Uiteraard is Pattaya een leuke thuisbasis, al zou ik kiezen voor Jomtien en dan alsnog voor een vakantiewoning cq. apartement gaan.

Vanuit Pattaya gaan er ook rechtstreekse bussen naar Chiang Mai, de grotere steden in de E-San, je kunt naar Koh Samet en/of Koh Chang, Bangkok is ook hier dichtbij en je bent binnen 3 uur in Kanchanaburi.
De zuidelijke eilanden zijn een beetje onlogisch als je in Pattaya zit, tenzij je gaat vliegen.

Luc
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#11 Bericht door Luc » maandag 23 mei 2011, 09:34

maak je basis in Pattaya of Jomtien.
Vandaar 1 dagje strandrelaxen, de volgende dag nong nouch garden, grote tropische plantentuin met dieren en wat speelgelegenheid voor de kinderen, ook eten en drinken te verkrijgen aan goede prijs.
Dagje relaxen, volgende dag minisiam ,
dagje relaxen - overzet pakken en een dagje coral eiland, rond 4 uur (denk ik) overzet terug.
Dagje luieren, wat shoppen , volgende dag chinese tempel + gouden boedha berg.
Weer een dagje kalm aan, volgende dag Siracha tigerzoo.
Dagje niets doen, volgende krokodillen farm+million year stone park (is hetzelfde).
enz..enz...
Je kunt ook een dagje Bangkok ,
Voor een dag minibus huren
Wat Arun, Wat pra keo, royal palace, de klongs afvaren , s'avonds eten op een boot terwijl hij de Chaoprao river op en afvaart(moet je wel plaatsen op voorhand bestellen)
en laatavond terug naar huis.
Je moet , denk ik, niet kris kras door het land krossen om iets te hebben gezien.
Op Jomtienstrand ga je - als het je wat bevalt - naar dezelfde strandstoeltjes (elke uitbater heeft een andere kleur van stoel) ze zullen je snel herkennen en je welkom heten.
enz...enz...
underwater world, sanctuary of the thruth, angakan, floating market (juist buiten Pattaya voor de toeristen) ,ook wel leuk.
en nog zoveel meer... surf eerst eens goed rond naar Pattaya en omstreken.

Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#12 Bericht door Pieter » maandag 23 mei 2011, 09:56

Kleine kinderen kan heel goed in Thailand

alleen ze zullen anders en opener behandelt worden dan je gewend bent.

een Thai kan rustig een kind uit de wagen halen een er mee rond gaan lopen.

Wij waren ooit onze 1 jarige dochter (bijna) kwijt in een winkel centrum die was uit haar wagen gehaald
een moest even geshowd worden aan het halve personeel.
(dat ging zelfs mijn Thaise vrouw te ver)

het enige is let zelf op de veiligheid.
ze zijn in de onderzoeks fase dus willen alles pakken.
in Thailand moet je drie dubbel dan opletten op open elekro kabels in restaurants (20% kans dat er stroom op staat)
hekjes waar je zo tussendoor naar beneden of in het water kan donderen enz.

Thais hebben echt geen sensor, gevoel, anticipatie voor gevaarlijke situaties.
Je kunt je daar als toerist wel eens aan ergeren en terecht maar als je hier woont erger je
je er op een gegeven moment maar niet meer aan maar wennen doet het nooit.

Een Thaise moeder zou in 40 a 50 % van de gevallen gewoon een klein kind aan de hand hebben
met dat kind aan de gevaarlijke kant van de weg.
Auto gordels voor kinderen ???
met z'n 4 ren op een brommert kinderen mee zelf een helm je kind per definitie niet
dus als je je kind uitbesteed in de vakantie aan creches bij hotels tjek zelf heel goed.

Pieter [|)
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

unforgiven
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#13 Bericht door unforgiven » maandag 23 mei 2011, 10:50

Slecht idee 1 basis Thailand is te groot je beperkt jezelf enorm als je het zo aanpakt.
In ieder geval raad ik Pattaya als basis af ben het eens met een ander forum lid om je "basis" te verspreiden tussen centraal en Noord...
There is only one road in life, the hard road.....

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#14 Bericht door elst99 » maandag 23 mei 2011, 12:35

Unforgiven ze heeft rekening te houden met de keuze van degene die de familie uitnodigt, ze reist met 2 kleine kinderen op uitnodiging van, dus als je nog andere dingen wil zien ben je ook afhankelijk van en kun je in mijn opinie geen grote eisen stellen en het met de dingen doen die mogelijk zijn.
Kan me voorstellen en zeker in Thailand, dat je een goede prijs krijgt wanneer je een maand huurt en zeker als je meerdere kamers huurt, dus veranderen van plaats lijk mij geen optie.

laura84
komt net kijken
komt net kijken

#15 Bericht door laura84 » donderdag 26 mei 2011, 17:49

bedankt voor alle reacties!!! Ik ga alle plaatsen en bezienswaardigheden die jullie noemen eens bekijken en daarna met mijn familie een goed plan maken en dat weer aan jullie voorleggen om te kijken of dat te doen is.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”