Eerst keer Thailand
Moderator: Loempia
-
- komt net kijken
Eerst keer Thailand
Ik wil volgende maand naar Thailand op vakantie. Is het verstandig om een complete reis te boeken of een losse ticket en daar op verschillende plekken te logeren.
En in europa tel ik altijd € 100,- p.p. per dag. Waar moet ik in Thailand op rekenen? Ik wil niet zuinig doen maar ook niet overdreven...
En misschien iemand nog andere tips?
En in europa tel ik altijd € 100,- p.p. per dag. Waar moet ik in Thailand op rekenen? Ik wil niet zuinig doen maar ook niet overdreven...
En misschien iemand nog andere tips?
- jumbo
- Expat
Re: Eerst keer Thailand
Ik heb maar een tip voor je, gebruik de zoekfunctie van het forum en kom dan terug met specifiekere vragen
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum
- Jim
- Volwaardig lid
't is ook handig te vermelden wat je leeftijd, sekse, algemene gezondheidsstatus en interesses zijn.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”
-
- Volwaardig lid
Mijn 1ste keer naar Thailand heb ik alleen mijn vliegtickets van en naar Thailand geboekt, als ook mijn vliegticket naar Phuket en mijn eerste hotelovernachting. Verder heb ik alles aan het lot overgelaten.Macz schreef:Ik wil volgende maand naar Thailand op vakantie. Is het verstandig om een complete reis te boeken of een losse ticket en daar op verschillende plekken te logeren.
Dat kunnen wij niet zeggen, dit is afhankelijk wat jij wilt gaan doen, bijv. waar wil je gaan slapen, waar wil je gaan eten, blijf je op 1 plaats of ga je rondreizen en hoe wil je dan reizen enz.Macz schreef:En in europa tel ik altijd € 100,- p.p. per dag. Waar moet ik in Thailand op rekenen? Ik wil niet zuinig doen maar ook niet overdreven...
Zorg er voor, dat je voldoende tijd neemt om te genieten van dit prachtige land.Macz schreef:En misschien iemand nog andere tips?
GETROUWD OP 24-08-2011
-
- Volwaardig lid
De vraagsteller beseft, denk ik niet het grote aantal mogelijkheden van Thailand. Dan vraag ik me wel af, waarom kies je Thailand als bestemming? Om kort te gaan, je kunt kiezen voor stukjes historie, voor strand, voor Bangkok of je gaat door naar het noorden.
Ben je een uitgaanstype? Dan kun je beter Pataya, Phuket, Bangkok doen.
Maar ja, zonder een duidelijke omschrijving van wie je bent en wat je wilt, dan houd je een vage antwoorden.
Ben je een uitgaanstype? Dan kun je beter Pataya, Phuket, Bangkok doen.
Maar ja, zonder een duidelijke omschrijving van wie je bent en wat je wilt, dan houd je een vage antwoorden.
- -
-
- komt net kijken
Sorry dat ik niet specifieker ben...
Ik wilde gewoon naar een land waar ik nog nooit geweest ben en wil gewoon lekker een paar weken weg hier...
Ik ga dan ook alleen zodat ik even tot rust kan komen na een paar zware jaren waarin ik veel heb meegemaakt.
Het liefst wil ik gewoon in het vliegtuig stappen en dan als ik daar ben kijken wat te doen.
Ik denk dat het toch bangkok of pattaya gaat worden. Vanuit daar ga ik sowieso nog naar Jakarta om een vriend te bezoeken.
Ik wilde gewoon naar een land waar ik nog nooit geweest ben en wil gewoon lekker een paar weken weg hier...
Ik ga dan ook alleen zodat ik even tot rust kan komen na een paar zware jaren waarin ik veel heb meegemaakt.
Het liefst wil ik gewoon in het vliegtuig stappen en dan als ik daar ben kijken wat te doen.
Ik denk dat het toch bangkok of pattaya gaat worden. Vanuit daar ga ik sowieso nog naar Jakarta om een vriend te bezoeken.
- jumbo
- Expat
Altijd doen wat je hart je ingeeftMacz schreef:Sorry dat ik niet specifieker ben...
Op iedere hoek van elke straat is er wel logies en eten te verkrijgen...
Rust is een magisch woord voor een metropool als Bangkok, je moet effe doorrijden in elke richting voor echte rust..
-
- Erelid
Bredero schreef : " 't kan verkeren "Ervee71 schreef:
Mijn 1ste keer naar Thailand heb ik alleen mijn vliegtickets van en naar Thailand geboekt, als ook mijn vliegticket naar Phuket en mijn eerste hotelovernachting. Verder heb ik alles aan het lot overgelaten.

Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was
dat iedereen gelukkig was
- Pieter
- Volwaardig lid
nou ik woonde een tijdje in Sukhumvit soi 51 in een huis en 's morgens voor 7 uur als je dan buiten zat zag je dejumbo schreef:Altijd doen wat je hart je ingeeftMacz schreef:Sorry dat ik niet specifieker ben...
Rust is een magisch woord voor een metropool als Bangkok, je moet effe doorrijden in elke richting voor echte rust..
eekhoorntjes langs komen.
Ook diverse Tempels in Bangkok stralen wel degelijk rust uit.
Pieter

Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.
-
- Volwaardig lid
Mart schreef:Bredero schreef : " 't kan verkeren "Ervee71 schreef:
Mijn 1ste keer naar Thailand heb ik alleen mijn vliegtickets van en naar Thailand geboekt, als ook mijn vliegticket naar Phuket en mijn eerste hotelovernachting. Verder heb ik alles aan het lot overgelaten.
Hihi, inderdaad, daarom schreef ik ook specifiek "Mijn 1ste keer naar Thailand"

GETROUWD OP 24-08-2011
- jumbo
- Expat
je hebt het over een huis in Bangkok, pakweg 6 mio huizen/woningen/apt/condo'sPieter schreef:nou ik woonde een tijdje in Sukhumvit soi 51 in een huis en 's morgens voor 7 uur als je dan buiten zat zag je dejumbo schreef: Altijd doen wat je hart je ingeeft
eekhoorntjes langs komen.
Ook diverse Tempels in Bangkok stralen wel degelijk rust uit.
Pieter
Dat moet wel die spreekwoordelijke uitzondering zijn..
En die moo baan waar je nu in woont, buiten de metropool is niet rustiger??
Het zout is nog niet op??

- Pieter
- Volwaardig lid
Nee hoor en er zit ook nog rek in m'n neusjumbo schreef:
Het zout is nog niet op??![]()

Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.