Toekomstplan voor een Thaïlandreis
Moderator: Loempia
- Chantalle
- komt net kijken
Toekomstplan voor een Thaïlandreis
In februari 2013 willen mijn echtgenoot en ik graag een reis doen naar Thaïland. Het lijkt nog een eeuwigheid maar in het voorjaar van volgend jaar zal ik al moeten uitkijken voor vliegtuigtickets. Ik heb nog veel tijd om een planning te maken voor deze reis. Omdat mijn echtgenoot geen georganiseerde reis wil maken met een grote groep zal ik proberen om iets individueler in elkaar te steken. Ik heb destijds al reizen gemaakt naar Azië maar Thaïland heb ik nog nooit bezocht. Bovendien waren deze reizen altijd groepsreizen en moest ik dus niets organiseren. Aan de Thaïlandkenners van dit forum zou ik graag eens willen vragen wat ze vinden van mijn voorlopige planning. Ik zou er maximum 21 dagen voor willen uittrekken.
*starten met 2 nachten Bangkok
*dan vertrekken naar Kanchanaburi om er ook twee nachten te verblijven om de River Kwai en het nationaal park met de Erawan watervallen te bezoeken
*van Kanchanaburi naar Ayutthaya vertrekken indien mogelijk vroeg in de morgen en in Ayutthaya één nacht verblijven. De tweede dag zouden we ook volledig hebben om te bezoeken om dan 's avonds de nachttrein te nemen naar Chiang Mai.
*In Chiang Mai willen we één week logeren in een BBB bij een Belgische dame die er woont, dat is Villa Anneloi. Daar willen we het weekpakket nemen met haar echtgenoot als gids.
*na de week Chiang Mai nog een vier-tal nachten aan het strand en ik twijfel tussen Krabi en Koh Chang.
*als afsluiter nog één nacht Bangkok om dan nog tijd te hebben om wat souvenirs te kopen.
*Terugvlucht naar België
Wat denken jullie van deze planning ?
Ik had ook wat informatie willen hebben over de transfers tussen de verschillende plaatsen.
Wat de strandbestemming betreft, geraak ik gemakkelijk vanuit Chiang Mai naar Krabi of Koh Chang ?
Naar Phuket zouden wij liever niet willen gaan.
*starten met 2 nachten Bangkok
*dan vertrekken naar Kanchanaburi om er ook twee nachten te verblijven om de River Kwai en het nationaal park met de Erawan watervallen te bezoeken
*van Kanchanaburi naar Ayutthaya vertrekken indien mogelijk vroeg in de morgen en in Ayutthaya één nacht verblijven. De tweede dag zouden we ook volledig hebben om te bezoeken om dan 's avonds de nachttrein te nemen naar Chiang Mai.
*In Chiang Mai willen we één week logeren in een BBB bij een Belgische dame die er woont, dat is Villa Anneloi. Daar willen we het weekpakket nemen met haar echtgenoot als gids.
*na de week Chiang Mai nog een vier-tal nachten aan het strand en ik twijfel tussen Krabi en Koh Chang.
*als afsluiter nog één nacht Bangkok om dan nog tijd te hebben om wat souvenirs te kopen.
*Terugvlucht naar België
Wat denken jullie van deze planning ?
Ik had ook wat informatie willen hebben over de transfers tussen de verschillende plaatsen.
Wat de strandbestemming betreft, geraak ik gemakkelijk vanuit Chiang Mai naar Krabi of Koh Chang ?
Naar Phuket zouden wij liever niet willen gaan.
-
- Volwaardig lid
Re: Toekomstplan voor een Thaïlandreis
Het rondje BKK, K-buri, Ayu, C-mai, en dan een eiland hoort wel tot de standaard routes die we hier te zien krijgen. Niks mis mee, zo ben ik ook begonnen. Ik wens je veel plezier bij de voorbereiding en de reis zelf al is het nog ver weg...... Adviezen zullen anderen wel geven, ik woon buiten die route......
- Pieter
- Volwaardig lid
Ik zou naar krabi gaanprajak schreef:Het rondje BKK, K-buri, Ayu, C-mai, en dan een eiland hoort wel tot de standaard routes die we hier te zien krijgen. Niks mis mee, zo ben ik ook begonnen. Ik wens je veel plezier bij de voorbereiding en de reis zelf al is het nog ver weg...... Adviezen zullen anderen wel geven, ik woon buiten die route......
Pieter

- Chantalle
- komt net kijken
Hoe geraak je vlot vanuit Chiang Mai naar Krabi ?
- Pieter
- Volwaardig lid
vliegtuigChantalle schreef:Hoe geraak je vlot vanuit Chiang Mai naar Krabi ?
ik vlieg meestal airasia (zie website www.airasia.com)
zou dan een vlucht worden Changmai -- Bangkok en Bangkok Krabi
Pieter

Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.
- Edje
- Expat
Chiang Mai- Phuket (rechtstreeks) verder met OV naar Krabi.
Groetjes; Edje
- unforgiven
- Volwaardig lid
2013?? Niet helemaal lekker zeker of gewoon onzeker.....hmm ik had ook nog iets gepland in 2020 maar wat was dat nu ook alweer??? 

There is only one road in life, the hard road.....
- Chantalle
- komt net kijken
tja... het lijkt een eeuwigheid maar de tijd gaat zo snel... en hoe ouder een mens wordt hoe sneller de tijd gaat
en ik ben altijd snel met het plannen van mijn vakantie... in juni vertrekken we voor 16 dagen naar Italië en ik had het huurflatje vorig jaar... in juni al vastgelegd. Ik heb graag iets om lang naar uit te kijken 

-
- Volwaardig lid
Van CNX naar Krabi: staat er al.
Naar Chang kan je, als je dat leuk vindt en luxe prefereert (in de reisbranche wordt altijd gezegd dat belgen dat willen), met BKK-air vliegen, al ligt hun private airport niet op Chang, maar vastewal, dus er is minibus+boot nodig. Die planes zijn nou niet zo luxe, maar iedereen mag van hun de lounge in-voor dat bisnisclass gevoel.
Bedenk wel dat vanaf Krabi terug naar BKK vliegen betekent, vanaf Chang kan je net zo goed per bus (met alle tijd naar en vanaf airport en wachttijden duurt dat amper meer tijd).
Hoe rekening met wanneer Chinees Nw Jaar valt (makkelijk te googlen)dan is er rond Krabi en PHuket vaak een flinke aanloop van Singaporezen e.d.-als je toch zo graag ver vooruit plant!
Naar Chang kan je, als je dat leuk vindt en luxe prefereert (in de reisbranche wordt altijd gezegd dat belgen dat willen), met BKK-air vliegen, al ligt hun private airport niet op Chang, maar vastewal, dus er is minibus+boot nodig. Die planes zijn nou niet zo luxe, maar iedereen mag van hun de lounge in-voor dat bisnisclass gevoel.
Bedenk wel dat vanaf Krabi terug naar BKK vliegen betekent, vanaf Chang kan je net zo goed per bus (met alle tijd naar en vanaf airport en wachttijden duurt dat amper meer tijd).
Hoe rekening met wanneer Chinees Nw Jaar valt (makkelijk te googlen)dan is er rond Krabi en PHuket vaak een flinke aanloop van Singaporezen e.d.-als je toch zo graag ver vooruit plant!
- unforgiven
- Volwaardig lid
Ook als je niets regelt heb je iets om naar uit te kijken want je gaat toch nietwaar.Chantalle schreef:tja... het lijkt een eeuwigheid maar de tijd gaat zo snel... en hoe ouder een mens wordt hoe sneller de tijd gaaten ik ben altijd snel met het plannen van mijn vakantie... in juni vertrekken we voor 16 dagen naar Italië en ik had het huurflatje vorig jaar... in juni al vastgelegd. Ik heb graag iets om lang naar uit te kijken
Waarom Krabi?/ erg mooi maar ver natuurlijk in ieder geval als je daar bent vergeet niet een bezoekje aan de Tiger Cave temple......
je kunt overwegen om b.v. naar Pranburi te gaan...
There is only one road in life, the hard road.....
-
- Volwaardig lid
Vonden wij super, wel een hele klim, zeker met mijn brakke lijf maar de moeite waard.de Tiger Cave temple......
Je hebt in ieder geval tijd genoeg om voor een goede conditie te zorgen

Verder is het Oriental kwai resort ook een aanrader.