1e keer alleen naar thailand

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
fy88
komt net kijken
komt net kijken

Re: 1e keer alleen naar thailand

#121 Bericht door fy88 » dinsdag 10 mei 2011, 11:34

Ik zit er nu aan te denken om bangkok op de terugweg pas te doen en meteen door te reizen. Heb een planning gemaakt, maar weet niet of dat haalbaar is, graag jullie mening!

1 Aankomst in bangkok (rond 10 uur 's ochtends) meteen door naar Kanchanaburi.
2 Kanchanaburi, bezoek naar bridge over river kwai, museum en begraafplaats.
3 Kanchanaburi, Erawan waterfals (met de bus naartoe?)
4 Vanaf Kanchanaburi de tein naar Nam Tok naar de Sai Yok Noi waterval. Vanaf hier door naar River Kwai Jungle Rafts
5 Na een nacht in river kwai jungle rafts door naar Ayutthaya. (terug naar Kanchanaburi vanaf hier de bus pakken en overstappen in Suphanaburi?)
6 Ayutthaya, tempels bezoeken. Rond de middag door naar Lopburi. (met de bus?)
7 Van Lopburi met de trein naar bangkok.

Als deze planning te doen is zou ik op donderdag in bangkok aankomen. Mijn vriendinnen wilde hier tot vrijdag blijven, dus dan blijf ik ook één nachtje en kan ik de volgende dag met hun de nachttrein nemen. Mocht ik alles net iets te strak gepland hebben heb ik dus 1 dag speling, het zou niet erg zijn als ik op vrijdag pas in bangkok aan kom.

Denken jullie dat dit haalbaar is? Ik weet alleen nog niet hoe ik het makkelijkst van het vliegveld naar Kanchanaburi moet komen. Heb iets gelezen over een trein vanaf Bangkok Thonburi Noi. Alleen heb ik het idee dat daar nogal lastig te komen is? Eerst met de taxi, dan met de boot oversteken? Kaartje moest een stukje verderop gehaald worden omdat dat station verbouwd/verplaatst werd? De trein vertrekt om 13.35. Zou ik dat halen?
Een andere optie is de bus vanaf south terminal. Hier kan ik met de taxi heen, of met een bus via het andere station en daar weer overstappen.
Het klinkt allemaal zo lastig. Is dit te doen? En wat is de beste optie? Kan natuurlijk ook met een taxi ofzo meteen naar Kanchanaburi, maar dat zal prijzig zijn.

Verder zit ik nogsteeds met River Kwai Jungle Rafts. Hoe kan ik dit het beste regelen? Zie dat ik het op verschillende site's kan boeken, maar erg duur (zeker omdat de boot er nog niet bij zit en dit er daar dus nog bij komt!) Kan ook via de site van het hotel zelf boeken, maar er staat iets dat ik in thaise baht moet betalen, maar ik zie nergens staan of dit terplaatsen moet, of dat ik het moet overmaken en of dit dan kan ik baht? Weet ook niet of ik dit in Kanchanaburi nog kan regelen? Iemand die hier is geweest? En hoe heb je dit toe gepland? Lees alleem maar positieve verhalen van mensen die er geweest zijn, maar ik vind niks van hoe ze het hebben aangepakt!

Zo weer een hele lijst met verhalen! Hoop dat iemand antwoorden voor me heeft :)

fy88
komt net kijken
komt net kijken

#122 Bericht door fy88 » dinsdag 10 mei 2011, 12:33

Op een ander forum werd gezegt dat dit wel heel veel is in die tijd.
Optie 2:

1 Aankomst in bangkok
2 bangkok
3 bangkok, Naar Kanchanaburi
4 Kanchanaburi, bezoek naar bridge over river kwai, museum en begraafplaats.
5 Kanchanaburi, Erawan waterfals (met de bus naartoe?)
6 Vanaf Kanchanaburi de tein naar Nam Tok naar de Sai Yok Noi waterval. Vanaf hier door naar River Kwai Jungle Rafts
7 Na een nacht in river kwai jungle rafts Terug naar station Nam Tok en van daaraf terug naar Bangkok.
8 Vanaf bangkok met vriendinnen de nachttrein naar het noorden

Het noorde heb ik nog geen precieze planning.

- Van het noorden de trein naar Ayutthaya (dat kan toch ook???)
- Van Ayutthaya naar Lopburi
- Van Lopburi naar bangkok

Heb geen cijfers voor het laatste stukje gezet omdat ik hier dan nog kan kijken hoelang ik blijf en hoeveel tijd ik nog heb.

Is dit een beter idee? Op deze manier kom ik wel 3x in bangkok (begin van de reis, tussendoor één nachtje om mn vriendinnen te ontmoeten en op de terugweg)
Ayutthaya en Lopburi pak ik mee op de terugweg vanaf het noorden. In Kanchanaburi heb ik nogsteeds evenveel tijd gepland als ik eerst had. Is dit voldoende? Of ook te vol gepland?

Wat vinden jullie?

jumbo
Expat
Expat

#123 Bericht door jumbo » woensdag 11 mei 2011, 02:34

Ayutthaya, als mijn primaire woonplaats, is een bezoekje waard als je van ruines houdt en toeristische atracties. Ook zijn er floating markets en wat musea en het Bang-Pa-In zomerpaleis van Rama V
Lopburi?? Heb je een dart in de kaart gegooid om te bepalen waar je heen gaat??
Ik rijd er langs op weg naar het noorden, je kan er goed tanken..
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Mart
Erelid
Erelid

#124 Bericht door Mart » woensdag 11 mei 2011, 05:53

Ayutthaya, prima guest house

http://www.promtong.com/profile.php
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”