Gisteren vroeg mijn vriendin, of ik wist hoe zij tijdens de verkiezingen vanuit Nederland kon stemmen.
Helaas moest ik haar het antwoord schuldig blijven.
Zijn er hier mensen aanwezig, die weten hoe dit in zijn werk gaat?
of haar toch maar met de Thaise ambassade laten bellen?
Stemmen vanuit Nederland.
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
Stemmen vanuit Nederland.
GETROUWD OP 24-08-2011
- joepattaya
- Expat
Re: Stemmen vanuit Nederland.
Goed plan, maar je zou ook eerst hier kunnen kijken: http://www.mfa.go.th/web/13.phpErvee71 schreef:of haar toch maar met de Thaise ambassade laten bellen?
-
- Erelid
Vergeet het maar.
Zij moet zich melden met ID kaart bij haar stem bureau.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was
dat iedereen gelukkig was
- RuudThai
- Expat
Fout Mart! Thai die bij hun ambassade al een bepaalde termijn voor de verkiezingen staan geregistreerd zijn gewoon stemgerechtigd. Mijn vrouw heeft 1 x haar stem in Nederland uitgebracht.Mart schreef:Vergeet het maar.
Ik zou inderdaad maar even de Thaise ambassade bellen en zorgen dat ze daar zo snel mogelijk geregistreerd wordt zodat ze aan die termijn voldoet en kan stemmen. Als de wetgeving tenminste niet veranderd is.
Vermoedelijk zullen de verkiezingen plaatsvinden op 26 juni. Ik weet niet wat de termijn is dat iemand ingeschreven moet staan bij de ambassade, maar als dat bijv. 6 weken is dan is dat dus al op heel korte termijn.
-
- Volwaardig lid
RuudThai schreef:Thai die bij hun ambassade al een bepaalde termijn voor de verkiezingen staan geregistreerd zijn gewoon stemgerechtigd. Mijn vrouw heeft 1 x haar stem in Nederland uitgebracht.
Ik zou inderdaad maar even de Thaise ambassade bellen en zorgen dat ze daar zo snel mogelijk geregistreerd wordt zodat ze aan die termijn voldoet en kan stemmen. Als de wetgeving tenminste niet veranderd is.
Vermoedelijk zullen de verkiezingen plaatsvinden op 26 juni. Ik weet niet wat de termijn is dat iemand ingeschreven moet staan bij de ambassade, maar als dat bijv. 6 weken is dan is dat dus al op heel korte termijn.
Dan gaan we daar maar voor.joepattaya schreef:Goed plan, maar je zou ook eerst hier kunnen kijken: http://www.mfa.go.th/web/13.phpErvee71 schreef:of haar toch maar met de Thaise ambassade laten bellen?
Ik heb alvast een mail gestuurd en zag dat je ook online kan registreren.
Bedankt voor de antwoorden.
GETROUWD OP 24-08-2011
- RuudThai
- Expat
Zie ik nu ook en tevens, wat die termijn betreft, dit:Ervee71 schreef:[Dan gaan we daar maar voor.
Ik heb alvast een mail gestuurd en zag dat je ook online kan registreren.
The registrations can be made at any time. However, voters should keep in mind that the applications must be made before the announcement of the election day to enable voters to vote in that election.
Dus registreren voordat de verkiezingsdag wordt vastgesteld. Ik heb begrepen dat premier Abhisit deze of volgende week het parlement wil ontbinden en tegelijkertijd de verkiezingsdag bekend zal maken. Dus wel snel handelen !