reisplan juli

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Ivoo
komt net kijken
komt net kijken

reisplan juli

#1 Bericht door Ivoo » vrijdag 29 april 2011, 15:39

Dag allemaal,

Mijn vriendin en ik (beide 26) gaan deze zomer voor een eerste keer naar Thailand. In Januari boekten we reeds onze zeer goedkope vliegtickets en sindsdien ben ik me overal wat aan het bevragen en aan het lezen.

Niet alleen om wat te weten te komen over de cultuur en natuur maar ook zeker om geheel als europeanen daar toch niet onvoorbereid aan te beginnen. We willen een 'los' schema, daar zien van dag tot dag wat we ongeveer gaan doen maar toch om een beetje een leidraad te hebben.

Ik weet het, nog maar eens een reisschema om te bekijken, nog maar eens dezelfde highlights in veel te korte tijd maar toch zou ik eens willen weten of het een haalbare kaart is, of het de meest logische route is, of er dingen zijn die we zeker niet mogen overslaan of goeie adresjes en activiteiten om te doen...

We vertrekken 4 juli en komen terug 29 juli. De eerste twee nachten in bangkok waren een beetje obligatoir in het vliegticket inbegrepen maar het was de goedkoopste oplossing (530 euro pp met Qantas)

Dus alsvolgt:

4 juli: vertrek
5 juli: bangkok landen
6 juli: bangkok
7 juli: vertrek Chiang Mai (nachttrein of vliegen maakt niet zoveel uit)
8 juli: Chiang Mai
9 juli: Chiang Mai
10 – 16 juli (ruwweg): rondhangen in de Mae Hong Son loop, Pai, event jungle trekking. Had ook iets gelezen van een raft-tocht op de rivier pai van Pai naar Mae Hong Son in 2 dagen, dat leek ons heel tof. Iemand hier ervaring mee?
17 juli: Chiang Mai nachttrein naar Ayutthaya
18 juli: bus ofzo richting Kanchanaburi
19 juli: Kanchanaburi
20 juli: Kanchanaburi
21 juli: trein richting Chumphon en boot naar Ko Tao
22 – 27 juli: Ko Tao: snorkelen en wat strand hangen.
28 juli: richting Bangkok → vlucht terug om 00.00 uur.
29 juli: aankomst

Het idee is dus om na geland te zijn in bangkok naar het noorden te reizen, daar wat rond te hangen en af te zakken naar het zuiden.

Vwala, tips zijn steeds welkom!

Ps: fijn forum! Al veel nuttige informatie op gevonden!

groeten

printen44
Expat
Expat

Re: reisplan juli

#2 Bericht door printen44 » vrijdag 29 april 2011, 15:52

Ik weet niet of je tijdens jullie verblijf in het Noorden al de nodige boekingen gemaakt heeft. Kijk toch maar even even de site van Hans Deckers. Zijn kantoor is in Chiang Mai.

http://www.thailandtreks.com/Nederlands.html

Daar vind je alles over het Noorden van Thailand. En alles in het Nederlands.

Ben
Expat
Expat

#3 Bericht door Ben » vrijdag 29 april 2011, 19:19

Ivoo schreef:Dag allemaal,

Mijn vriendin en ik (beide 26) gaan deze zomer voor een eerste keer naar Thailand. In Januari boekten we reeds onze zeer goedkope vliegtickets en sindsdien ben ik me overal wat aan het bevragen en aan het lezen.

Niet alleen om wat te weten te komen over de cultuur en natuur maar ook zeker om geheel als europeanen daar toch niet onvoorbereid aan te beginnen. We willen een 'los' schema, daar zien van dag tot dag wat we ongeveer gaan doen maar toch om een beetje een leidraad te hebben.

Ik weet het, nog maar eens een reisschema om te bekijken, nog maar eens dezelfde highlights in veel te korte tijd maar toch zou ik eens willen weten of het een haalbare kaart is, of het de meest logische route is, of er dingen zijn die we zeker niet mogen overslaan of goeie adresjes en activiteiten om te doen...

We vertrekken 4 juli en komen terug 29 juli. De eerste twee nachten in bangkok waren een beetje obligatoir in het vliegticket inbegrepen maar het was de goedkoopste oplossing (530 euro pp met Qantas)

Dus alsvolgt:

4 juli: vertrek
5 juli: bangkok landen
6 juli: bangkok
7 juli: vertrek Chiang Mai (nachttrein of vliegen maakt niet zoveel uit)
8 juli: Chiang Mai
9 juli: Chiang Mai
10 – 16 juli (ruwweg): rondhangen in de Mae Hong Son loop, Pai, event jungle trekking. Had ook iets gelezen van een raft-tocht op de rivier pai van Pai naar Mae Hong Son in 2 dagen, dat leek ons heel tof. Iemand hier ervaring mee?
17 juli: Chiang Mai nachttrein naar Ayutthaya
18 juli: bus ofzo richting Kanchanaburi
19 juli: Kanchanaburi
20 juli: Kanchanaburi
21 juli: trein richting Chumphon en boot naar Ko Tao
22 – 27 juli: Ko Tao: snorkelen en wat strand hangen.
29 juli: aankomst

Het idee is dus om na geland te zijn in bangkok naar het noorden te reizen, daar wat rond te hangen en af te zakken naar het zuiden.

Vwala, tips zijn steeds welkom!

Ps: fijn forum! Al veel nuttige informatie op gevonden!

groeten
Dat zou ik maar goed plannen, Vertragingen komen nogal eens voor .Je zal niet de eerste zijn die toch nog zijn vlucht mist .

Ivoo
komt net kijken
komt net kijken

#4 Bericht door Ivoo » vrijdag 29 april 2011, 20:17

Ja als ik het zo las ;)

best een dag op voorhand vertrekken dan...

ook nog: Kanchanaburi - Chumpon is normaal gezien goed te doen met de trein of bus? Het is overstappen op een plek waar me de naam van ontglipt maar die we sowieso wel gaan vinden :)

Het leek me in ieder geval fijner om van boven te vertrekken en dan naar onder af te zakken ipv eerst kanchanaburi te doen en dan te racen van Chiang mai naar Ko Tao in één ruk.

Inge62
Veel ervaring
Veel ervaring

#5 Bericht door Inge62 » vrijdag 29 april 2011, 22:19

Je kan de bus nemen in Kanchanaburi vanaf het busstation naar nakhon pathom.
Daar loop dan de trappen op naar de Chedi, erlangs en weer de trappen af. Dan alsmaar rechtuit lopen en kom je aan bij het station.
Hier de trein pakken naar Chumpon.

bauke66
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Contacteer:

#6 Bericht door bauke66 » zaterdag 30 april 2011, 09:00

Kanchanaburi-Chumphon kan inderdaad prima met bus en trein. Fervente busreizigers kiezen voor de combi Kanchanaburi-Bangkok Khao San Rd-Chumphon en ferry naar Koh Tao. Met de trein is relaxter, maar kost een paar bahtjes meer.
Kanchanaburi-Nakhon Pathom (treinstation) kan met de bus (zie verhaal Inge) maar gezien de stijgende tuk tuk prijzen is het ook een idee om met de mini-van Kanchanaburi naar Nakhon Pathom te gaan.

Een alternatief voor de route zou een tussenstop in Cha Am of Hua Hin kunnen zijn.

Groeten Bauke

unforgiven
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door unforgiven » zaterdag 30 april 2011, 10:31

Vergeet dat idee van terug naar Bangkok sommige schijnen een Khao san road fetish te hebben :mrgreen: ...als je dan toch de "lange weg" wilt nemen dan op naar Southern busstation en vandaar naar Chumpon...
Kanchanaburi Nakhom Pathom en verder is te doen.....
dan snelle boot (2x per dag) naar Ko tao..
There is only one road in life, the hard road.....

Sert
Standaard Lid
Standaard Lid

#8 Bericht door Sert » zaterdag 30 april 2011, 12:30

Van Koh Tao naar Suvarnabhumi:
10.15 Boot van Koh Tao naar Chumphon
13.00 Bus Chumphon naar Bangkok (joint ticket boot+bus THB1000 pp)
20.30 Aankomst Bangkok (kan een uur vroeger of een uur later zijn!)

Hier neem je een taxi (op de meter) naar het vliegveld, geen highway, kosten pakweg 230 baht, duur ca. 30 minuten. Dan ben je op tijd om meteen in te checken voor je vlucht.

Mart
Erelid
Erelid

#9 Bericht door Mart » zaterdag 30 april 2011, 12:39

De vraag was :Kanchanaburi - Chumpon

Neem de bus naar Petchaburi, daar de bus naar Chumpon.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Ivoo
komt net kijken
komt net kijken

#10 Bericht door Ivoo » dinsdag 03 mei 2011, 10:21

nuttige informatie merci!

Het zal inderdaad wel goed te doen zijn. We zijn beide nogal fan van de trein maar kunnen daar nog altijd zien.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”