1e keer alleen naar thailand

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Mart
Erelid
Erelid

Re: 1e keer alleen naar thailand

#106 Bericht door Mart » donderdag 28 april 2011, 11:54

Beslist niet alleen voor jonge toeristen, elk wat wils.

Wat doet een toerist in Amsterdam :?:
Inderdaad.... even over de Wallen, is het daar gevaarlijk ?

Ja het is er erg gevaarlijk als je daar iets doet waar je later mogelijk spijt van kan krijgen :mrgreen: :mrgreen:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid

#107 Bericht door Borowolf » donderdag 28 april 2011, 11:56

Beetje flauw unforgiven...the place to be voor backpackers, op zn minst om eens overheen te lopen, ben je als jonge reiziger in Bangkok dan is dat zeker een aanrader zoals je ook in elke reisgids zult tegenkomen.
Ik zie niet in waarom dat flauw is. Ik ben het helemaal met unforgiven eens. Dat jij daar anders over denkt, is je goed recht. Maar onze mening telt net zo goed als die van jou. En het is goed dat ie gegeven wordt. Want misschien zijn de mensen die om advies vragen wel net als wij en dus niet als jij. :mrgreen:

Ik vind het besteden van tijd op dat straatje ook wel leuk maar het is zo'n straatje dat je in Amsterdam, Den Haag, Utrecht, Groningen, Benidorm, Cairo enz, enz ook kan vinden. Ik zou daar mijn tijd niet aan spenderen als ik hier maar drie weken ben! Er is zoveel ander moois te zien dat zoveel anders en beter is dan weer een groot aantal mensen op een hoopje.

Maar dat is mijn mening en ik besef heel goed dat er mensen zijn die daarvoor of voor het strand naar hier komen. Ok, dat is prima maar niet mijn ding. Als ze zijn zoals unforgiven en ik, dan hebben wij voorkomen dat zij een dag slecht besteden hier. Niks flauw, maar hulpvaardig. Net zoals jouw mening andere mensen helpt. :mrgreen:
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.

Mart
Erelid
Erelid

#108 Bericht door Mart » donderdag 28 april 2011, 12:02

Dan kunnen we ook een lijst samenstellen van plaatsen die jij en ik niet zullen bezoeken, maar die hij en zij wel willen bezoeken.

Ik zal er 1 noemen:

Full moon party. :? :lol:

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#109 Bericht door elst99 » donderdag 28 april 2011, 12:30

Natuurlijk mag je die mening hebben, maar om het nu gelijk crimineel te noemen dat gaat me te ver! Komen er zeker als ouwe knarren 1 x per maand, natuurlijk niet voor een week maar een lang weekend Bangkok en dan zijn we ook een avond op een terras in Banglamphu te vinden, dat hoeft niet persé Khaosanroad te zijn, maar in het buurtje Rambutriroad, daar hebben we het altijd naar ons zin.
Kan me voorstellen als je in Changmai woont er niet zo vaak komt en het dan waarschijnlijk ook niet goed kent.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#110 Bericht door Jim » donderdag 28 april 2011, 12:38

hoe kan je nou als 22 jarige westerling(e) naar bangkok gaan en dan niet 's avonds even over kaosan lopen.

dat is idd hetzelfde als op volle maan naar koh phagnan gaan en dan niet ff de full moon party mee pakken :P
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid

#111 Bericht door Borowolf » donderdag 28 april 2011, 13:21

Kan me voorstellen als je in Changmai woont er niet zo vaak komt en het dan waarschijnlijk ook niet goed kent.
Ik vind het wel leuk. Laat daar geen misverstand over bestaan. Maar ik woon in Thailand en kom er niet 3 weekjes op bezoek. Ik vind een pilsje langs de grachten van Utrecht ook hardstikke leuk. En dat geldt ook voor Amsterdam. Maar om daar nu waardevolle dagen van mijn vakantie door te brengen. Nee!

Als het nu om de full moon party ging dan lag het allemaal anders natuurlijk. :mrgreen: :mrgreen:
Alhoewel, nu ik weet dat Mart daar ook niet naar toegaat, moet ik dat dan misschien ook maar overslaan. ;)

Mart
Erelid
Erelid

#112 Bericht door Mart » donderdag 28 april 2011, 15:18

Borowolf schreef: Als het nu om de full moon party ging dan lag het allemaal anders natuurlijk. :mrgreen: :mrgreen:
Alhoewel, nu ik weet dat Mart daar ook niet naar toegaat, moet ik dat dan misschien ook maar overslaan. ;)
SOLLY, correctie, niet meer naar toe gaat, tenzij we een keer samen gaan :? :lol:

Akang
Expat
Expat

#113 Bericht door Akang » vrijdag 29 april 2011, 06:55

Borowolf het gaat er niet om wat IK wel of niet leuk vind maar vind het een beetje flauw om een persoon die voor het eerst naar bangkok gaat af te raden naar een trekpleister als Kaosarn te gaan omdat het er te toeristisch of gevaarlijk is, vind je zelf ook niet??
Met name als je andere reizigers wilt treffen is het juist een plek om te bezoeken en dat is niet alleen mijn mening dat is een feit.
Dat het er 20 jaar geleden leuker en beter was zoals een van de heren fijntjes bemerkte daar heeft ze weinig aan....
Even the longest journey starts with the first step...

baco101
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#114 Bericht door baco101 » vrijdag 29 april 2011, 07:48

Jim schreef:dat is idd hetzelfde als op volle maan naar koh phagnan gaan en dan niet ff de full moon party mee pakken :P
nou doe dat toch wel altijd :mrgreen:
zal de Thaise logica nooit begrijpen.

Waarom laten sommige toeristen hun hersens thuis

opinions are like assholes, everybody has one

unforgiven
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#115 Bericht door unforgiven » vrijdag 29 april 2011, 08:31

Natuurlijk moet de dame gaan interesseert mij geen bal geef slechts mijn mening omdat Khao San wel erg positief word weergegeven wat het natuurlijk niet is! Gaan ! maar beter om er niet te logeren ...Tavee Guest House of dat gebied is veel beter zeker juist voor iemand die voor het eerst alleen gaat.
There is only one road in life, the hard road.....

mooatje
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#116 Bericht door mooatje » vrijdag 29 april 2011, 09:21

Nog een kleinigheid.Als je op een openbare pc werkt,en je moet inloggen,bv dit forum hier,niet vergeten uit te loggen.
Meestal voel ik me goed in mijn vel......

Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid

#117 Bericht door Borowolf » vrijdag 29 april 2011, 09:37

maar vind het een beetje flauw om een persoon die voor het eerst naar bangkok gaat af te raden naar een trekpleister als Kaosarn te gaan omdat het er te toeristisch of gevaarlijk is, vind je zelf ook niet??
Sorry Akang. Maar nee, dat vind ik niet flauw. Wat toerisme betreft zeker niet.
Of het er gevaarlijk is dat weet ik niet maar zelfs dan...... als die persoon dat nu vindt dan is het toch niet flauw als hij dat zegt? Hooguit onjuist.

Maar laten we niet teveel in herhaling vallen.
Voor mij is het geen halszaak en ik denk voor jou ook niet. Dus blijven we gewoon vriend(innet)jes, toch? :mrgreen:

fy88
komt net kijken
komt net kijken

#118 Bericht door fy88 » zondag 08 mei 2011, 12:20

En nog een vraagje over mn reisplanning!

Donderdag vertrek ik voor 3,5 week naar thailand. Ik weet wel waar ik allemaal heen wil, maar heb nog niks vast gelegd. Ook omdat ik het lastig vind om in te schatten hoeveel tijd ik overal nodig heb.

De plaatsen waar ik heen wil:
-Bangkok
-Kanchanaburi
-Ayutthaya
-Chiang Mai
-Chiang Rai
-Pai

Nu is het zo dat ik op 13 mei aan het eind van de ochtend aankom en 2 vriendinnen van mij van 17 t/m 20 mei in bangkok zijn en daarna doorgaan naar het noorden.
Ik vind het natuurlijk hardstikke leuk om hun te zien en samen met ze de trein naar het noorden te pakken.
Maar hoe ga ik dit plannen?! Een week in bangkok wachten vind ik te lang. Kan ik Kanchanaburi en Ayutthaya in die tijd gezien hebben? Moet ik voor de nachttrein naar chiang mai terug naar bangkok of reis ik dan een stuk om?

Opzoek naar tips dus! En hoelang denken jullie dat ik in al die plaatsen nodig heb? Lukt dit allemaal in 3,5 week? Of heb ik nog tijd over om andere plaatsen er bij te plannen?

unforgiven
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#119 Bericht door unforgiven » zondag 08 mei 2011, 12:51

Een week is ruim de tijd voor die plaatsen. Ayuthaya eventueel als dagtrip, Kanchanaburi 2 -3 dagen bezoekje...of combineren..daarna kun je terug naar BKK je vriendinnen ontmoeten en de trein nemen naar Chiang Mai...
There is only one road in life, the hard road.....

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#120 Bericht door elst99 » zondag 08 mei 2011, 12:57

Je zou Bangkok, Ayutthaya, Kanchanaburi in de eerste week makkelijk kunnen doen vanuit Bangkok, wel een van de eerste dagen in Bangkok een treinkaart bestellen voor de nachttrein. Changmai en Pai in de 2e week, Changrai ben er geweest, maar vind het niet de moeite om er nog is naar terug te gaan, maar dat is 10 jaar geleden, dus misschien niet helemaal korrekt om te zeggen, hoeft niet meer! Evt.terug naar Bangkok en een paar dagen naar Koh Chang? Of misschien vond je het wel zo gezellig in Bangkok dat je teruggaat en de fietstocht gaat maken. Maar leg je planning niet zo vast, dat je niet meer kan switchen, kan maar zo dat je leuke lui ontmoet en met hun verder gaat reizen, zou niet de eerste keer zijn dat dat gebeurd.
Hel veel plezier en een goede reis!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”