1e keer alleen naar thailand

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Akang
Expat
Expat

Re: 1e keer alleen naar thailand

#91 Bericht door Akang » maandag 25 april 2011, 05:39

Zoek een paar adresjes op die bij elkaar in de buurt liggen zodat je een taxi neemt vanaf de airport en er langs kunt rijden, mocht de een geen plaats hebben.....
Vragen zijn altijd welkom maar zelf ontdekken is de helft van de pret, mijn advies: laat sommige zaken ook aan het toeval over en voor de rest je zult zien dat dingen toch anders lopen dan je vooraf plant, sta er voor open en laat het over je heen komen!

Goeie reis.
Even the longest journey starts with the first step...

jumbo
Expat
Expat

#92 Bericht door jumbo » dinsdag 26 april 2011, 08:15

fy88 schreef:Ik heb geboekt!!!!
Het wordt 3,5 week (was voordeliger met ticket dan 3 weken)

Zal nu ik geboekt heb wel weer wat meer specifiekere vragen krijgen:) Ga van de week eerst een LP halen. Engels woordenboek mee en dan kom ik er wel uit.
Als ik die heb gehaald ga ik mn reis wat preciezer uitstippen.

Maar het begin in bangkok dus: Nu al een hostel/guesthouse boeken of daar pas doen? (ik kom 's ochtends aan) En als ik nu al boek, welke en waar??

Riverview guesthouse heb ik goede berichten van gehoord van diverse van mijn maten die daar hadden geboekt.... http://www.riverviewbkk.com/
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

unforgiven
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#93 Bericht door unforgiven » woensdag 27 april 2011, 10:07

fy88 schreef:Owja dat was ook wel handig om te vermelden! Ik ben een vrouw van 22.
Dacht zelf ook al dat noord en zuid te veel was in 3 weken, maar zag een georganiseerde reis die dat wel ging doen in 3 weken, dus ik dacht even navragen;)

In dat geval word het alleen noord en bangkok eo.
Maar welke plaatsen zijn echt aanraders en welke kan ik beter overslaan? Nog tip van wat ik echt moet gaan doen of zien?
Ik zie mezelf nog niet in mn eentje een auto huren en daarmee overal naartoe rijden. Met een groep lijkt me dat wel wat! maar in mn eentje pak ik toch liever bus/trein.
Ik moet nog maar eens gaan kijken naar een lonley planet. Is er ook zo'n soort reisgids maar dan in het nederlands?
GO ISAAN!!
There is only one road in life, the hard road.....

bauke66
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Contacteer:

#94 Bericht door bauke66 » woensdag 27 april 2011, 12:50

Heb in Kanchanaburi de Nederlandse Versie van Rough Guide voor je klaar liggen....
Adrestip in Bangkok zou http://www.newjoeguesthouse.com/Images/header.png kunnen zijn. Het is dichtbij Khaosan Rd en ik heb er goede berichten over gehoord.

Groeten Bauke

unforgiven
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#95 Bericht door unforgiven » woensdag 27 april 2011, 12:56

:evil: Een ding! beste dame blijf ver weg van dat verschrikkelijke Khao san road....vroeger was het nog wel leuk de begin jaren en zo nu vol met wel ..troep...
Pratunam betere start ..... :mrgreen:

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#96 Bericht door Jim » woensdag 27 april 2011, 13:50

jumbo schreef: Riverview guesthouse heb ik goede berichten van gehoord van diverse van mijn maten die daar hadden geboekt.... http://www.riverviewbkk.com/
volgens mij heb ik daar ook een keer gezeten.
is dat in china town met rondom autosloperijtjes?

het hotel was wel goed met mooi uitzicht in het restaurant boven en niet zo duur, maar er waren weinig taxichauffeurs die het konden vinden :)

edit: oh nee, ik zat toen dichter tegen de rivier aan.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#97 Bericht door elst99 » woensdag 27 april 2011, 14:06

Ik ben het niet met eens Unforgiven, ik weet niet hoe vaak je er geweest bent, maar het blijft een leuke wijk voor jongelui, dat door ons bijna iedere maand wel wordt bezocht.
We zijn wel 73 en 68 en genieten van alle nationaliteiten die voorbij schuiven, lekker op een terras zitten en mensen kijken en dan zie je wel wat aan je voorbij gaan! :o
De Isaan is mooi en zeker de moeite waard, maar voor een meid van 22 moet ze toch echt beginnen in Banglamphu. Je vindt daar best wel leuke lui die je verder informeren en leuke adressen hebben waar je kan overnachten.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

fy88
komt net kijken
komt net kijken

#98 Bericht door fy88 » woensdag 27 april 2011, 22:31

Ik had zelf na verschillende dingen gelezen te hebben ook het idee dat ik juist wel naar khao san road moest gaan!
Graag nog meer meningen en onderbouwing hierover!

Heb vandaag toch maar de lonely planet gehaald. Heb er in zitten lezen en denk dat mn engels er toch wel goed genoeg voor is. En de woorden die ik niet snap zoek ik gewoon op:) (er gaat ook een engels woordenboek mee dus..)
Ik heb de versie uit augustus 2009. Is dit goed of is er al een nieuwere? (kreeg dit via google niet gevonden.. En de verkoper kwam niet over alsof hij er verstand van had)

Ik heb tot nu toe op de planning:
- Bangkok
- Kanchanaburi
- Ayutthaya
- Chiang Mai
- Chiang Rai
En twijfel nog over Pai.

Is dit te doen in 3,5 week? Of kan er nog wel wat meer bij?

Ik wil ook heel graag naar het River Kwai Jungle Raft resort! Is het handig als ik dit wel van te voren boek? Of is dit niet nodig? Ik lees namelijk op verschillende sites dat er rond de tijd dat ik er wil zijn nog maar weinig kamers zijn. En er naartoe gaan en horen dat het vol zit lijkt me ook niet handig aangezien er dus geen rij met andere hotels/gueasthouses naast ligt. Graag jullie mening!

Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid

#99 Bericht door Borowolf » donderdag 28 april 2011, 02:30

Ik wil ook heel graag naar het River Kwai Jungle Raft resort! Is het handig als ik dit wel van te voren boek? Of is dit niet nodig? Ik lees namelijk op verschillende sites dat er rond de tijd dat ik er wil zijn nog maar weinig kamers zijn. En er naartoe gaan en horen dat het vol zit lijkt me ook niet handig aangezien er dus geen rij met andere hotels/gueasthouses naast ligt. Graag jullie mening!
De ervaring die ik heb is dat vanuit Nederland boeken erg veel duurder is. Vaak meer dan twee keer zoveel.
Wat je wel kunt doen is via een reisbureau hier boeken. Maar ja, de websites zijn wel meestal in het Thais.
Oh, en als je hier boekt, afdingen. Dat gaat vaak heel simpel.

Zo kreeg ik via e-mail voor 3 dagen excursie (inclusief reis heen en terug Kanchanaburi, slapen op een boot en alle diners en lunches, wel vreselijk basis trouwens) een prijs van 3500 aangeboden. Toen ik terugschreefd dat het voor 2500 ook wel moest kunnen kreeg ik per omgaande antwoord dat zij ook vonden dat dat moest kunnen. :-)
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.

travelalone
kenner
kenner

#100 Bericht door travelalone » donderdag 28 april 2011, 03:42

fy88 schreef:Ik had zelf na verschillende dingen gelezen te hebben ook het idee dat ik juist wel naar khao san road moest gaan!
Graag nog meer meningen en onderbouwing hierover!
Natuurlijk moet je de eerste dagen op de Khao San Road verblijven.
Voor de eerste keer alleen buiten Europa op vakantie. Alles is vreemd en niet zo georganiseerd als een vakantie in Europa.
Daar sta je dan op het vliegveld, ineens komen er mensen op je af die allemaal vragen aan je gaan stellen, "where you go", "what you do". Dan denk je bij je zelf waar ben ik nu in terecht gekomen. Gelukkig heb je je goed voorbereid en weet je waar je een taxi kan vinden naar de Khao San Road, voor een normale prijs.
Je bent moe van de reis dus eerst maar even uitrusten van de reis. Na dat je wat gerust hebt ga je naar buiten de buurt verkennen. He dat is leuk hier, een gezellige drukte. Eerst wat drinken op een terras waar je vele verschillende mensen voorbij ziet lopen. Meteen maar wat eten besteld en gelukkig de serveerster spreekt Engels, kan ik haar uitleggen dat ik in mijn eten niet teveel spaanse pepers wil.
Na het eten raak je in gesprek met twee andere reizigers. Zij zijn al in het noorden geweest en vertellen jou wat leuk is om te doen en wat niet leuk was om te doen. Je gaat ook nog met je nieuwe kennissen naar een andere kroeg waar het vol zit met andere backpackers.
aan het einde van de avond denk je naar aanleiding van deze avond 'Thailand is fantastisch'. Dat je in een zeer touristisch maar leuk gedeelte van Bangkok zit dat weet je op dat moment nog niet. Daar kom je nog wel achter in het verdere verloop van je vakantie.

Khao San Road voor de eerste dagen in Thailand, zeker doen. Je kan hier rustig op een prettige manier aan Thailand wennen.
Je kan een praatje maken met leeftijdsgenoten en hun eventueel naar ervaringen vragen over het reizen in Thailand. Zij kunnen je vertellen hoe je het beste kunt reizen en bij welke guesthouses je kunt overnachten. Tickets en excursies kan je in een van de vele reisburo's regelen. Nog iets vergeten vanuit Nederland mee te nemen dan loop je straat op en zoekt wat je nodig hebt.

De Khao San Road is een echte packpackers buurt.
Een nadeel van backpackers is dat de gesprekken vaak over geld gaan. Men mag graag opscheppen dat zij zelf zeer scherp weten te onderhandelen en dat iedere Thai je wil oplichten. Trek je niet teveel van dit soort verhalen aan want vaak kloppen dit soort verhalen niet.
Wanneer je op een markt iets wilt kopen bedenk dan voor dat je gaat onderhandelen wat de maximale prijs is die je wilt betalen. Ga niet boven deze prijs bieden en denk bij je zelf alles wat je onder deze prijs betaald is meegenomen.

Een hotel kan je het beste uitzoeken via internet. Gebruik hiervoor niet de LP. Vaak ietwat verouderde informatie in de LP. De service die twee jaar geleden nog uitstekend was kan inmiddels zeer slecht zijn door dat het hotel bv. een andere eigenaar heeft.
Gebruik daarom websites als www.tripadvisor.com , www.agoda.com en www.booking.com om de meest recente recensies te lezen.

Het voorbereiden van een reis is leuk en geeft al veel voorpret. De tip die ik je echter wil meegeven is maak niet te veel een planning en probeer niet overal de beste keuze voor te maken door van te voren alles uit te pluizen. Hou ruimte voor mislukkingen. Het leuke van reizen door exotische landen is juist het gene wat niet van tevoren is geplanned. Bv. een transport probleem, een bus die uitvalt ergens op het platte land. Ineens zit je dan achter in pick-up of achter op een brommer die je naar een klein dorp verderop brengt waar je moet overnachten. Dit zijn de reisverhalen die je je over tien jaar nog weet te herinneren.

Akang
Expat
Expat

#101 Bericht door Akang » donderdag 28 april 2011, 05:46

Ik sluit me bij de bovenstaande post aan.
Natuurlijk wil je voorbereid op reis gaan maar een dag tot dag planning zorgt vaak voor meer stress en is bijna niet haalbaar er loopt altijd wel ergens iets anders dan gepland, zorg dat je een taximeter neemt vanaf de airport en boek evt een hotel in Bangkok voor je gemoedsrust, zeker Kaosarn bezoeken en wellicht in die buurt verblijven is leuke plek!
Globaal weten wat je wilt zien en een reis uitstippelen is goed plan maar maak er geen te strak schema van is mijn advies, je zult dit ook wel merken als je er eenmaal bent....Laat het op je afkomen en je kunt helaas neit alles zien in drie weken, des te meer redenen om het nog eens over te doen ;)

Fijne reis.

baco101
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#102 Bericht door baco101 » donderdag 28 april 2011, 08:18

en als iemand je benaderd om je iets te verkopen bedenk altijd als iets te goed is om waar te zijn dan is dat het ook meestal.

maar kao san,ondanks dat het super toeristisch is, is leuk om te verblijven ik zit er ook altijd als ik in bkk zit.
zal de Thaise logica nooit begrijpen.

Waarom laten sommige toeristen hun hersens thuis

opinions are like assholes, everybody has one

unforgiven
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#103 Bericht door unforgiven » donderdag 28 april 2011, 10:00

Tegenwoordig is Khao San waardeloos de drukte , super toeristisch , misdaad, drugs etc maar als je dan toch in de buurt wilt verblijven ga dan naar de intersection Ayutthaya road- Phitsanuloke Road nabij de National library.
Daar heb je een paar goede guest houses waarvan vooral TAVEE GUEST HOUSE
83 Sriayutthaya Road Tel: (02) 2801447,2825983 zeer goed is! (ook te vinden op facebook)
Dit is op loopafstand van Khao San road en op 100 meter van de Chao Praya rivier waar je de boottaxi kunt nemen en zo is Bangkok heel bereikbaar. Een aanrader lekker rustig ook.
Vergeet dat Khao San tenzij je tot de massa wilt behoren. :mrgreen:

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#104 Bericht door elst99 » donderdag 28 april 2011, 11:18

Waarom nu toch zo negatief! Je hoeft er niet naar toe, maar voor een jonge meid die alleen reist is het toch hartstikke leuk lijkt mij! Zo crimineel kom op zeg! misdaad, drugs zal er "misschien" wel zijn, maar wij hebben er nooit iets van gemerkt. En ik denk dat de meesten die Thailand bezoeken en daar rondlopen de sankties en straffen die daar op staan wel uit de weggaan. Je kunt ook overdrijven!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Akang
Expat
Expat

#105 Bericht door Akang » donderdag 28 april 2011, 11:27

Beetje flauw unforgiven...the place to be voor backpackers, op zn minst om eens overheen te lopen, ben je als jonge reiziger in Bangkok dan is dat zeker een aanrader zoals je ook in elke reisgids zult tegenkomen.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”