3 weken backpacken in Thailand

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: 3 weken backpacken in Thailand

#16 Bericht door pong » dinsdag 12 april 2011, 13:38

Denise:-) schreef:
DirkG schreef::)
Bus doe ik liever niet, het beeld wat ik daar bij heb is dat het onveilig is (tijd is geld bij de chauffeurs vaak toch?).

ticket kost 881 baht, kijk maar even op http://www.seat61.com/Thailand.htm#Bangkok
En ja.. ook ik heb nog nooit echt goed geslapen in de trein, maar oh zo veel lol gehad!! Iedereen is anders, dus als je een goede nacht wilt hebben, niet doen..
:
trein kan 881 kosten-maar hangt af van de trein-er gaan er meer, de klasse, welk bed en AC of niet. Het kan voor/vanaf de 600. Een bus-de betere dan, kost ook rond de 600. En dat van altoos zo gevaarlijke bus klopt ook niet-hangt echt van de company af . Die door reisgids aangeprate overspannen angsten leer je op den duur wel af.
Fly: CMai-PHUket )maar moet je echt daarheen???) kan met THAI en AirAsia-die is de goedkope, en kan heel cheap zijn als je slim boekt lang tevoren en je dus vastlegt, NIet goed-geld kwijt en klachten doen ze niet aan.

Inge
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#17 Bericht door Inge » woensdag 13 april 2011, 12:19

Hoi,

Ik zou ook de nachttrein nemen naar Chaing Mai, heb je dat ook weer meegemaakt!

Vluchten kun je boeken bij Air Asia, kan op iedere hoek in BKK en in heel thailand. en ook op het vliegveld bij de Air Asia balie. Van te voren is wel goedkoper, maar ben je minder flexibel.

Zeker doen: fietsen in Bangkok met Co van Kessel, had je misschien al op het programma staan en is onwijs gaaf!!! Neem de lange rit om 7.00 tot 12.oo uur.

Leuk hotel om de hoek bij Khao Sanroad:
http://www.khaosan-hotels.com/

Phi Phi kun je samen met Ao nang beach doen ( Krabi) Prachtige omgeving met rotsen in het water, Phi Phi is leuk voor een paar dagen, leuke boottrips ect. Ook Phiket is de moeite waard.

Veel succes,

Inge ( ik mag eind vd maart weer voor de 4e keer!!!!)

DirkG
komt net kijken
komt net kijken

#18 Bericht door DirkG » woensdag 13 april 2011, 14:31

Oh Goede suggestie! Ik heb nog geen ideeën of plannen in Bangkok anders dan dat we daar 3 tot 4 dagen zijn en de nodige tempels bezoeken (Wat Pho). Hotel ook nog niet geboekt dus dat linkje is een goeie :)

Net even de site van Co bekeken, is het raadzaam om dit van tevoren al te boeken?

Inge
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#19 Bericht door Inge » woensdag 13 april 2011, 15:43

2 jaar terug hebben wij de fietstocht 2 dagen van te voren geboekt, nu wel al gedaan op de site voor 30 mei. Je kan de tocht ook bij elk boekingskantoortje boeken in BKK. Er gaan verschillende groepjes, wij hadden de laatste keer 8 personen. Zeker doen hoor, was hoogtepunt vonden wij. Ga wel met Co van Kessel, er is ook nog een anderte maar Co gaat dwars door Chinatown, geweldig!

ook leuk Suan Luam night bazaar bij Lumpinipark, grote nachtmarkt, veel leuker ( en anders) dan Patpong.

Voor als je interresse hebt in het boeddhisme of zomaar voor de heb: Monk Bowl Village ( staat ook in de Lonely planet) . Dit zijn een paar straatjes achter het tempeltje Wat Saket ( Golden Mount) op de berg waar ze nog de originele monnikken kommen met de hand maken. Ligt in een leuk wijkje met allemaal houtwerkplaatsjes enzo.

Inge
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#20 Bericht door Inge » woensdag 13 april 2011, 15:46

Dat hotelletje ligt in Soi Rambuttri , 1 straatje achter Koh San Road, zwembad op het dak, veel eettentjes rondom. Op het pleintje voor de ingang zit een klein reisbureautje waar wij erg goed geholpen zijn. Kun je alles boeken wat je wilt.

Neem op het vliegveld op de taxi standplaats een meter taxi ( rekenen 50 bath meer voor bemiddeling) en je zit voor rond de 300-350 bath in BKK centrum.

Mail maar als je nohg meer info wilt, heb genoeg!

Inge

DirkG
komt net kijken
komt net kijken

#21 Bericht door DirkG » dinsdag 19 april 2011, 13:33

Grappig, mijn zwager is ook in Thailand geweest en heeft geslapen in New Siam 2.
Ligt dat nou vlak bij dat Rambuttri? Lijkt iig dezelfde omgeving te zijn.

Verder ben ik aan het twijfelen geslagen of ik wel richting Phuket/Phi Phi wil. Ook weer dankzij mijn zwager, wist hij te vertellen dat Koh Chang mooier (lees; minder toeristisch) schijnt te zijn. Daar hebben ze geslapen bij Bailan Beach (oid).

Denise:-)
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#22 Bericht door Denise:-) » dinsdag 19 april 2011, 13:57

DirkG schreef:Grappig, mijn zwager is ook in Thailand geweest en heeft geslapen in New Siam 2.
Ligt dat nou vlak bij dat Rambuttri? Lijkt iig dezelfde omgeving te zijn.

Verder ben ik aan het twijfelen geslagen of ik wel richting Phuket/Phi Phi wil. Ook weer dankzij mijn zwager, wist hij te vertellen dat Koh Chang mooier (lees; minder toeristisch) schijnt te zijn. Daar hebben ze geslapen bij Bailan Beach (oid).
Haha... Nu maak je mij ook aan het twijfelen.. Ben al meerdere keren in Thailand geweest, dus wil nu eigenlijk wel wat andere plekken zien.. Ben van plan om richting Chanthaburi te reizen (nooit eerder geweest), om met de dolfijnen te zwemmen, en tja.. Dan ben ik toch heel dichtbij Koh Chang... Dus misschien 1 a 2 nachtjes? Maar ja, wat valt er dan van me lijstje af, jammer genoeg blijven het maar 24 dgn vakantie snik snik... Ziet er by the way super uit, Bailan Beach!!!
staat bij me favorieten :D
Groetjes Denise
Love Thailand !!!

DirkG
komt net kijken
komt net kijken

#23 Bericht door DirkG » woensdag 20 april 2011, 07:00

Daarnaast zijn de overnachtingen ook niet eens duur.. Voor een Sea View Deluxe hutje betaal je (volgens mij) 900 baht.. Dat men het daar voor doet :shock:

Wel gaaf hoor :mrgreen:

Inge
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#24 Bericht door Inge » woensdag 20 april 2011, 08:39

Koh Phi Phi en de hele omgeving van Krabi vonden wij geweldig!!! Vooral Ao nang beach, Railey beach en Koh Lanta. Over 1 week gaan wij naar Koh Chang, nooit geweest maar wel veel goede verhalen over gehoord. Iig dichtbij Bangkok, Phuket is toch een stuk verder reizen.

We hebben Orchid resort geboekt voor de 1e 3 nachten.

http://www.kohchangorchid.com/

New Siam 2 , weet niet precies waar dat ligt maar zou best daar in de buurt kunnen zijn.

DirkG
komt net kijken
komt net kijken

#25 Bericht door DirkG » woensdag 27 april 2011, 10:43

Blijkt zo ongeveer naast elkaar te liggen.. Grappig zeg :)

Hoe zit het eigenlijk met vaccinaties?

is Hepatitis A en DTP (zoals eigenlijk elk land) voldoende?

Inge
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#26 Bericht door Inge » woensdag 27 april 2011, 11:51

Volgens mij wel, verder nooit wat anders gehaald!

Elke dag een glas cola doet ook wonderen voor de bacterieen!

Morgen in het vliegtuig richting BKK!!!!

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#27 Bericht door Jeanette » woensdag 27 april 2011, 11:53

Veel plezier meisje.

8-) 8-) 8-)

Volwaardig lid
Volwaardig lid

#28 Bericht door Denise:-) » woensdag 27 april 2011, 11:54

DirkG schreef:Blijkt zo ongeveer naast elkaar te liggen.. Grappig zeg :)

Hoe zit het eigenlijk met vaccinaties?

is Hepatitis A en DTP (zoals eigenlijk elk land) voldoende?

Ja dat is voldoende! Hepatitis B kan je ook halen, dat is voor ziekenhuis ziektes, maar die hebben wij niet gehaald.
Maar dat is je eiegn keus...
Groetjes Denise
Love Thailand !!!

Volwaardig lid
Volwaardig lid

#29 Bericht door Denise:-) » woensdag 27 april 2011, 11:55

Inge schreef:Volgens mij wel, verder nooit wat anders gehaald!

Elke dag een glas cola doet ook wonderen voor de bacterieen!

Morgen in het vliegtuig richting BKK!!!!
ik ben jaloers... Ik moet nog 4 weken en 4 dagen wachten hahaha...

Enjoy and have fun!!
Groetjes Denise
Love Thailand !!!

Borat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#30 Bericht door Borat » woensdag 27 april 2011, 16:12

Denise:-) schreef:
Ja dat is voldoende! Hepatitis B kan je ook halen, dat is voor ziekenhuis ziektes, maar die hebben wij niet gehaald.
Maar dat is je eiegn keus...
Wat zijn ziekenhuis ziektes???

Het hepatitis B-virus kan worden overgedragen:

door onveilig seksueel contact;
via bloed-bloedcontact;
van moeder op kind tijdens de geboorte, als de moeder drager is van het hepatitis B-virus;
door het gebruik van niet-steriele naalden, bij piercings, tatoeages en acupunctuur;
door gezamenlijk gebruik van tandenborstels en scheermesjes.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”