1e keer alleen naar thailand

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Hans B
heeft ervaring
heeft ervaring

Re: 1e keer alleen naar thailand

#61 Bericht door Hans B » vrijdag 22 april 2011, 18:00

Ik heb mij net een Insight Guide THAILAND gekocht.
Nederlandse taal.

Sert
Standaard Lid
Standaard Lid

#62 Bericht door Sert » vrijdag 22 april 2011, 21:15

Jeanette schreef:Het is trouwens geen voor de wind of tegen wind wat mede de vliegtijd bepaalt maar de draaing van de aarde. Heen draait de aarde onder het vliegtuig naar achteren en terug moet het vliegtuig eerst de draaisnelheid overbruggen. Een beetje hè, het is maar op 10 km hoogte. Er is ooit het idee geopperd om te proberen buiten de dampkring te komen met vracht of passagiers en dan op de plaats rust te blijven (kost dan minder kerosine) en weer te dalen als het juiste stukje aarde er onder zit.
Precies. Daarom hebben piloten zo'n last van hun rechterschouder als ze van Amsterdam naar Johannesburg vliegen. De hele tijd bijsturen om de draaing van de aarde bij te houden. Boven de evenaar is het effect het sterkst, en dan moet de co-piloot meehelpen. Daarom zitten er altijd 2 piloten op intercontinentale vluchten.
Terug van Johannesburg naar Amsterdam is raak voor de linkerschouder. Eenmaal geland in Amsterdam krijgen de piloten aarom een week vrij. Kunnen ze hun schouders weer tot rust laten komen, eventueel met begeleiding door de fysiotherapeut.

8-)

Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#63 Bericht door Gardensafari » vrijdag 22 april 2011, 21:50

Jeanette schreef:
Het is trouwens geen voor de wind of tegen wind wat mede de vliegtijd bepaalt maar de draaing van de aarde. Heen draait de aarde onder het vliegtuig naar achteren en terug moet het vliegtuig eerst de draaisnelheid overbruggen. Een beetje hè, het is maar op 10 km hoogte. Er is ooit het idee geopperd om te proberen buiten de dampkring te komen met vracht of passagiers en dan op de plaats rust te blijven (kost dan minder kerosine) en weer te dalen als het juiste stukje aarde er onder zit.
Sert schreef:
Precies. Daarom hebben piloten zo'n last van hun rechterschouder als ze van Amsterdam naar Johannesburg vliegen. De hele tijd bijsturen om de draaing van de aarde bij te houden. Boven de evenaar is het effect het sterkst, en dan moet de co-piloot meehelpen. Daarom zitten er altijd 2 piloten op intercontinentale vluchten.
Terug van Johannesburg naar Amsterdam is raak voor de linkerschouder. Eenmaal geland in Amsterdam krijgen de piloten aarom een week vrij. Kunnen ze hun schouders weer tot rust laten komen, eventueel met begeleiding door de fysiotherapeut.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Gardensafari op vrijdag 29 april 2011, 09:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid

#64 Bericht door Borowolf » zaterdag 23 april 2011, 01:40

Het is trouwens geen voor de wind of tegen wind wat mede de vliegtijd bepaalt maar de draaing van de aarde. Heen draait de aarde onder het vliegtuig naar achteren en terug moet het vliegtuig eerst de draaisnelheid overbruggen. Een beetje hè, het is maar op 10 km hoogte. Er is ooit het idee geopperd om te proberen buiten de dampkring te komen met vracht of passagiers en dan op de plaats rust te blijven (kost dan minder kerosine) en weer te dalen als het juiste stukje aarde er onder zit.
Bijna goed. Nou ja, de voorgaande reacties geven al aan hoe goed. :mrgreen:

Vliegtuigen maken gebruik van straalstromen die in de hogere luchtlagen voorkomen.
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.

Geert S
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#65 Bericht door Geert S » zaterdag 23 april 2011, 01:55

Sert schreef: Precies. Daarom hebben piloten zo'n last van hun rechterschouder als ze van Amsterdam naar Johannesburg vliegen. De hele tijd bijsturen om de draaing van de aarde bij te houden. Boven de evenaar is het effect het sterkst, en dan moet de co-piloot meehelpen. Daarom zitten er altijd 2 piloten op intercontinentale vluchten.
En dan praat je nog alleen maar over de draaing van de aarde..
Vliegtuig vliegt ruwweg 900 km/u, op de evenaar is de rotatie-snelheid van de aarde ongeveer 1674 km/u dus inderdaad, dan moeten ze echt even vol gas geven met beide piloten hangende aan het stuur.. Maar grootste probleem is de beweging van de aarde rondom de zon, we suizen met 107200 km/u rondom de zon. Hoe dat zich precies vertaald in een bewegings-vector is seizoensgebonden, daarom duren vluchten in de winter vaak langer dan in de zomer en daarom zijn al die lange vluchten altijd 's nachts, overdag is het gewoon niet te doen, levenslink!
Denk niet dat zo'n piloten-baantje simpel is, die gasten daar voorin de cockpit zitten zich de hele tijd wild te rekenen om al die afwijkingen goed te corrigeren, minste geringste foutje en je eindigd ergens op de maan in plaats van in Bangkok!
Op sommige plaatsen op aarde en op sommige tijden combineren al die effecten, en kan het gebeuren dat een heel vliegtuig regelrecht naar Pluto wordt gecatapulterd, de Bermuda Triangle is beroemd om dat effect, vliegtuigmaatschappijen proberen dat altijd te verdoezelen natuurlijk, maar vliegen blijft erg gevaarlijk!

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#66 Bericht door elst99 » zaterdag 23 april 2011, 07:34

Jij bent wel een lekkere jongen hè?
Nou hebben we al de nodige vlieguren achter ons, maar het wordt nooit mijn hobby en zeker niet de lange vluchten.
Nou ga ik wel met een dagvlucht terug over 12 dagen, zal ik wel instappen?
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

greenthaiway
Expat
Expat
Contacteer:

#67 Bericht door greenthaiway » zaterdag 23 april 2011, 07:51

Dat wordt voor de dame een enkeltje Pluto :mrgreen: 8-)
Maar serieuzer; Geert heb je een link over een en ander voor meer inside info?

Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#68 Bericht door Gardensafari » zaterdag 23 april 2011, 09:36

Geert S schreef:Maar grootste probleem is de beweging van de aarde rondom de zon, we suizen met 107200 km/u rondom de zon. Hoe dat zich precies vertaald in een bewegings-vector is seizoensgebonden, daarom duren vluchten in de winter vaak langer dan in de zomer en daarom zijn al die lange vluchten altijd 's nachts, overdag is het gewoon niet te doen, levenslink!
En een bijkomend probleem is de steeds snellere uitdijing van het heelal.
Dat betekent dat de piloot niet alleen de draaiing van de aarde moet corrigeren en de draaiing van de aarde om de zon, maar ook dat uitdijende heelal.
Dat trekt als het ware het vliegtuig van de aarde af.
Daarom moet de piloot om de zoveel minuten de neus van het vliegtuig naar beneden doen en een stukje zakken.
Anders zit 'ie in no time rond de maan...
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

greenthaiway
Expat
Expat
Contacteer:

#69 Bericht door greenthaiway » zaterdag 23 april 2011, 10:07

Wel goed dat de naar het heelal afbuigende vliegtuigen tregenwoordig worden opgevangen door vriendelijke UFO bemanningen.
Vroeger hoorde je daat wel andere geluiden over.
Soms werden vliegtuigen teruggebracht, zonder passagiers, naar een verlaten woestijn waar ze jaren later, half bedolven onder het zand werden teruggevonden...

greenthaiway
Expat
Expat
Contacteer:

#70 Bericht door greenthaiway » zaterdag 23 april 2011, 10:13

Gardensafari schreef:
Geert S schreef:Maar grootste probleem is de beweging van de aarde rondom de zon, we suizen met 107200 km/u rondom de zon. Hoe dat zich precies vertaald in een bewegings-vector is seizoensgebonden, daarom duren vluchten in de winter vaak langer dan in de zomer en daarom zijn al die lange vluchten altijd 's nachts, overdag is het gewoon niet te doen, levenslink!
Dat betekent dat de piloot niet alleen de draaiing van de aarde moet corrigeren en de draaiing van de aarde om de zon, maar ook dat uitdijende heelal.
Daarom moet de piloot om de zoveel minuten de neus van het vliegtuig naar beneden doen en een stukje zakken.
Anders zit 'ie in no time rond de maan...
Ah, nou wordt mij duidelijk waarom je tegenwoordig, in tegenstelling tot vroeger, de piloten nooit meer een gemoedelijk praatje ziet maken met passagiers.
Ze hebben het te druk met al dat genavigeer in de cockpit...

Sert
Standaard Lid
Standaard Lid

#71 Bericht door Sert » zaterdag 23 april 2011, 10:48

Als ik om 3 uur 's nachts thuis kom en volledig ontoerekeningsvatbaar onzin uitkraam op dit forum, dan zou ik denken dat dat verzachtende omstandigheden zijn.
Echter nu is mij duidelijk geworden dat alcohol geen excuus is.

@Jeanette:
Het effect dat jij beschrijft bestaat wel, maar heeft voornamelijk invloed op de wind rondom de planeet. Als de atmosfeer geen invloed zou hebben op het vliegtuig, zou de oostreis enkele minuten korter zijn en de westreis enkele minuten langer.
Het tijdsverschil zit 'm echter in de jetstreams, een snoeiharde wind op pakweg 10km hoogte. Als het vliegtuig in die jetstream vliegt, kan er makkelijk een uur tijdswinst worden geboekt.

Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid

#72 Bericht door Borowolf » zaterdag 23 april 2011, 10:54

Gelukkig zit daar ook een voordeel aan. Op dit moment wordt (in het geheim natuurlijk) onderzocht of juist dit aspect niet in ons voordeel kan worden gebruikt. Men vermoed namelijk dat zich niet ver boven de aarde in de buurt van Bangkok, de ingang van een wormhole bevindt. Voor diegenen die niet weten wat een wormhole is..... een wormhole is een gat gegraven door een worm.... maar geen gewone worm in dit geval, maar een spaceworm en ook geen gewoon gat, maar een gat in de ruimte.

Het leuke is nu dat als je zo'n wormhole vindt en je gaat er in, dat je dan op hetzelfde moment er aan de andere kant weer uitkomt. Ik heb daar persoonlijk ervaring mee. De ingang van het gat bevond zich in onze slaapkamer. Helaas bleek de uitgang zich in ons toilet te bevinden. Daar was ik dan wel snel maar het is toch niet de plaats waar je wil zijn. Voor het toilet ala maar erin..... nee. Maar terug on topic :mrgreen:

Het onderzoek concentreert zich op dit moment op de plaats waar dit wormhole boven Bangkok uiteindelijk eindigt. Er zijn al verschillende experimenten uitgevoerd. Zo is geprobeerd de spaceworm te lokken met wormaas. Maar de worm hapt tot nu toe niet. Blijkbaar is hij in slaap gevallen of bevindt zich niet meer in de buurt. Er zijn al twee vrijwillegers het gat in gegaan maar deze zijn slechts in delen terug gevonden in de buurt van Amsterdam. Dat laatste is voor ons het goeie nieuws. De uitgang is blijkbaar in ons land. Komt dat even mooi uit? :mrgreen:

Dus laten we hopen dat dit onderzoek snel tot de precieze plek leidt en men in staat is ons daar in z'n geheel te laten eindigen. Naar ik begrepen heb, zal in dat geval de ov-chipkaart gebruikt kunnen worden voor een tripje Nederland.

Ik hou jullie verder wel op de hoogte maar alsjeblieft niet verder vertellen, he? Het is nogal geheim.

Mart
Erelid
Erelid

#73 Bericht door Mart » zaterdag 23 april 2011, 12:00

Borowolf schreef:
Het onderzoek concentreert zich op dit moment op de plaats waar dit wormhole boven Bangkok uiteindelijk eindigt. Er zijn al verschillende experimenten uitgevoerd. Zo is geprobeerd de spaceworm te lokken met wormaas. Maar de worm hapt tot nu toe niet. Blijkbaar is hij in slaap gevallen of bevindt zich niet meer in de buurt. Dat laatste is voor ons het goeie nieuws. De uitgang is blijkbaar in ons land. Komt dat even mooi uit? :mrgreen:
Ik zal het geheim niet nader toelichten. Maar uit betrouwbare bron is bekend dat alleen zij die voor de eerste keer naar Thailand gaan, dat ervaren.
Ruim 30 jaar geleden ging ik ook alleen voor de eerste keer naar Thailand. Ben toen behoorlijk besmet. Eerst dacht ik dat het voedsel was, maar nu na vele jaren weet ik, het was wormaas. :o
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid

#74 Bericht door Borowolf » zaterdag 23 april 2011, 13:42

Oh, Mart. Dan ben je er wel erg goed vanaf gekomen.
Wormaas is zeer gevaarlijk voor mensen.

Ik weet het, het smaakt naar Chamay blauw maar dat is het zeker niet.
Ik ken verscheidene gevallen die na het consumeren van wormaas, aas voor de wormen zijn geworden. :mrgreen:

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#75 Bericht door elst99 » zaterdag 23 april 2011, 14:22

Lekkere jongens zijn jullie, kleine meisjes bang maken!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”