Van der Meer schreef:
Waar verstopt u zich?
Mijn schoonouders wonen nog steeds in het oude traditionele Thaise huis. Er is geen carport en geen terreinwagen, zelfs geen auto.
In dat huis is er wel een tegelvloer en een normale badkamer gekomen. Ook een eenvoudige wasmachine. Jarenlang hebben ze tussen de sneeuwbuien zitten kijken naar Thaise soap, omdat die op prime time wordt uitgezonden. Dus een nieuwe TV en een True schotel. Nu zien ze iets meer en begrijpen ook dat er meer is dan alleen soap.
Zolang U van mening bent dat de dorpsbewoners ‘’ ongeletterde dorpsgepeupel ‘’ is, bent U nog steeds niet toe om ergens in een dorp te gaan wonen. Waarschijnlijk zal het wonen in een grote stad ook een stap te ver zijn.
Ik neem aan dat de gedachte, zoals kie nok en kieneo alleen in Uw hoofd spelen, om vervolgens de kans te hebben om zich niet aan te passen.
Ik woon nu 3 jaar om een dorp, ben hier de enige farang en ben gewoon “” dorpsgenoot”” die zeer regelmatig wordt uitgenodigd voor een feestje, maar ik ga ook de familie van een overledene condoleren, ja zelfs kunt U mij dan vinden in de tempel tijdens een crematie.
Ik verstop me dus niet.
O ja, …… ik woon wel in een groot stenen huis, er staat een carport en een auto, er zijn diverse brommers en shoppers, geen muur om het terrein en ….. iedereen is welkom.
Maar ik bezit niets meer, alles staat op naam van vrouw en zoon.
Ik hoop tot het einde der dagen hier te mogen leven.
Enne……. Ik ontmoet hier regelmatig farangs, dat zijn geen domkoppen, want ze weten ons te vinden, soms komen ze van ca 1000 km ver weg.
En ik …… reis soms 12 uur om andere farangs te ontmoeten.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was