Thais huwelijk registeren in Nederland

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Ben
Expat
Expat

Re: Thais huwelijk registeren in Nederland

#16 Bericht door Ben » donderdag 14 april 2011, 06:06

stevenl schreef:
Borowolf schreef:Tja, zoiets als jij hebt gedaan wil ik ook gaan doen, Dutch.
Als je getrouwd bent, maakt dat het regelen aan de Thaise kant waarschijnlijk wat gemakkelijker?

Ikzelf ben niet getrouwd en ben dat (voorlopig?) ook niet van plan.
Het lijkt me in zo'n geval niet zo goed mogelijk mijn rekeningen in Thailand aan mijn vriendin toe te laten komen.
Want dat is een soort onterven van de kinderen.
Of kan dat wel?
Laat je vriendin de rekeningen leeg halen voor je overlijden wordt gemeld.
Dat gebeurt in veel van de gevallen ook, Zelfs voor je overlijden. :roll:

Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#17 Bericht door Gardensafari » donderdag 14 april 2011, 06:51

Ben schreef:
stevenl schreef: Laat je vriendin de rekeningen leeg halen voor je overlijden wordt gemeld.
Dat gebeurt in veel van de gevallen ook, Zelfs voor je overlijden. :roll:
:lol: :lol: :D :D :lol: :lol:
Scheelt weer notariskosten...
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Akang
Expat
Expat

#18 Bericht door Akang » donderdag 14 april 2011, 07:14

Voordat wij getrouwd waren hadden we om die reden in Thailand alles op onze beider namen gezet, zodat als een van ons tween wat mocht overkomen de ander iig nog toegang had tot bankzaken en ook mijn naam bij laten schrijven op papieren van huis en zaak.

Maar dat is niet voor iedereen een optie....
Even the longest journey starts with the first step...

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#19 Bericht door Jeanette » donderdag 14 april 2011, 07:53

Wat ik bedoel Dutch is dat ieder mens nog een onbepaalde tijd (noem het de X factor) heeft te leven. In die tijd is geestelijke of lichamelijke gezondheid niet gegarandeerd. Ik denk dat al je geld (hoeveel het ook is) je niet kan beschermen als er een tijd zou komen dat je de persoon in de spiegel niet meer herkent, er niet meer van houdt, dus waarom zouden de mensen die dan in je omgeving zijn dat wel doen.

Als je je dochter 'mevrouw' gaat noemen en haar vraagt je naar huis te brengen want je moeder is vast ongerust ...... als leven in zo'n tijd van jou gevraagd gaat worden dan moet het financieel goed geregeld zijn. Ieder leven heeft een begin en een einde, bij mij overheerst het machteloze gevoel van het begin, ook al konden mijn ouders alles missen voor hun kinderen, dat gevoel wil ik voorkomen in die X factor en waardig afsluiten.

Alles wat stoffelijk is en achter blijft is onbelangrijk voor jou. Je kleding gaat naar Polen of ze hogen er een dijk mee op, je meubels naar het Leger des Heils want dat vinden ze achterlijke zooi, je muntenverzameling wordt voor een schijntje verkocht, het deert jou niet. Alle energie die je nu stopt in het sturen van dat wat ooit 'over' is is regeren over het graf en eigenlijk vaak indruk maken op je huidige omgeving.

Oeps, nogal heftig hè, even maar zonder onderschrift.

dutch
Expat
Expat

#20 Bericht door dutch » donderdag 14 april 2011, 08:49

Jeanette schreef:Wat ik bedoel Dutch is dat ieder mens nog een onbepaalde tijd (noem het de X factor) heeft te leven. In die tijd is geestelijke of lichamelijke gezondheid niet gegarandeerd. Ik denk dat al je geld (hoeveel het ook is) je niet kan beschermen als er een tijd zou komen dat je de persoon in de spiegel niet meer herkent, er niet meer van houdt, dus waarom zouden de mensen die dan in je omgeving zijn dat wel doen.

Als je je dochter 'mevrouw' gaat noemen en haar vraagt je naar huis te brengen want je moeder is vast ongerust ...... als leven in zo'n tijd van jou gevraagd gaat worden dan moet het financieel goed geregeld zijn. Ieder leven heeft een begin en een einde, bij mij overheerst het machteloze gevoel van het begin, ook al konden mijn ouders alles missen voor hun kinderen, dat gevoel wil ik voorkomen in die X factor en waardig afsluiten.

Alles wat stoffelijk is en achter blijft is onbelangrijk voor jou. Je kleding gaat naar Polen of ze hogen er een dijk mee op, je meubels naar het Leger des Heils want dat vinden ze achterlijke zooi, je muntenverzameling wordt voor een schijntje verkocht, het deert jou niet. Alle energie die je nu stopt in het sturen van dat wat ooit 'over' is is regeren over het graf en eigenlijk vaak indruk maken op je huidige omgeving.

Oeps, nogal heftig hè, even maar zonder onderschrift.
Allemaal aardig wat je schrijft maar vooral die laatste zin ben ik het dan niet mee eens.
Indruk maken,heeft er totaal niets mee te maken en e.e.a. goed regelen heeft te maken met verantwoording nemen over datgene waarover nu nog verantwoording te nemen is.Te voorkomen dat er wanorde ontstaat, indien de erfenis nog van voldoende waarde is om eventueel het kwade in de mens naar boven te brengen.
Zelf heb ik nog zoiets als een "living will" en een potje voor echte noodgevallen. ;)
Een ieder heeft er zo zijn ideen over,maar ik voel me sinds ik alles goed beschreven heb,opgelucht en prettig. :mrgreen:
sorry,gaat langzamerhand off-topic [|)
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#21 Bericht door Jeanette » donderdag 14 april 2011, 09:46

Voor 'regeren' moet inderdaad soms/vaak staan daar heb je een punt. Maar lees eroverheen (net als al de anderen) als het jou niet raakt. Alles wat ik schrijf blijft mijn idee en mening en dat kan ik er niet bij iedere zin expliciet bijzetten.

Maar wat mij opvalt is dat het moment van 'geven' vaak gerekt wordt. Kijk maar bij 'goede doelen', dan moet er een foto komen van het moment van overhandiging van een prachtig versierde kaart met een € teken en een hoop nullen en schenker en ontvanger houden het beiden vast tot de pers alle tijd heeft gehad het te vereeuwigen.
dutch schreef: ........Te voorkomen dat er wanorde ontstaat, indien de erfenis nog van voldoende waarde is om eventueel het kwade in de mens naar boven te brengen......
Dat is mijn punt nou net. Ieder individu maakt zijn eigen keuzes en maakt, in meer of mindere mate, geestelijke groei door. Wat is precies 'het kwade in een mens'? Neem hebberigheid b.v., een lelijk trekje zoals flaporen dat aan je lichaam zouden kunnen zijn? Nou kun je een hebberig iemand onder curatele stellen en een flapoor eigenaar kan altijd een muts dragen maar het lijkt me beter als die persoon zichzelf accepteerd zoals tie is en er wat mee leert te doen.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#22 Bericht door elst99 » donderdag 14 april 2011, 09:59

Denk ook dat je onderscheid moet maken met een nalatenschap in Nederland e/o in Thailand.
zeker als er spraken is van samenwonen en geen huwelijk, dan moet je zeker van te voren iets regelen.
Is voor alle partijen prettiger! Wij geven ook het liefste met warme hand, beleef je er nog plezier van, maar ja daar bliijft altijd nog iets te verdelen al is het maar onroerend goed, de roerende hebben de meeste erfgenamen niet veel interesse in.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

dutch
Expat
Expat

#23 Bericht door dutch » donderdag 14 april 2011, 10:23

Jeanette schreef:Voor 'regeren' moet inderdaad soms/vaak staan daar heb je een punt. Maar lees eroverheen (net als al de anderen) als het jou niet raakt. Alles wat ik schrijf blijft mijn idee en mening en dat kan ik er niet bij iedere zin expliciet bijzetten.
.
Jeanette,je richtte je expleciet tot mij en gebruikt ook het woord je ,in die betreffende zin.
Vandaar mijn reactie.
Verder,ieder doet maar.Ik reageerde verder ook op Borowolf die zijn eventuele problemen aankaartte.
Ik gaf slechts aan wat ik er ,in mijn geval,aan had gedaan.
[|)
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Akang
Expat
Expat

#24 Bericht door Akang » donderdag 14 april 2011, 11:40

Vind het wat zwaar op de hand jeanette, wat is er mis met het feit dat je je partner zonder zorgen en met evt jouw geld achter wilt laten??

Alle familievetes die ontstaan over een erfenis dat is pas erg...kan het een mens niet kwalijk nemen dat hij dat wenst te voorkomen door duidelijkheid te scheppen over wat de bedoeling is van mans bezittingen!
Even the longest journey starts with the first step...

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#25 Bericht door Jeanette » donderdag 14 april 2011, 12:07

Om deze .....
Ik weet niet of ik bovenstaande wel goed begrijp.
Helemaal niet doen dan ??
Lijkt me vragen om ellende.
...... post van jou richtte ik mijn eerste zin aan jou. De rest van mijn post was weer algemeen en meer het onder woorden brengen van gevoelens van mijzelf dan het aanvallen van andermans meningen. Sterven en erven is iets met veel facetten en iedere posting belicht er een deel van maar daarmee zeg ik niet dat het door mij aangedragen onderdeeltje belangrijker is. Natuurlijk moet een en ander geregeld worden maar ik vind de echte erfenis het voorbeeld dat je gegeven hebt bij leven.

En je hoopt dat er wijze woorden onthouden worden maar mijn dochter zei laatst dat ze gezegd had; "Zet dat gas lager van de aardappelen, 't is water hoor, heter dan 100 graden wordt het niet", "en", zei ze "het was net of ik jou stem hoorde". :mrgreen:
Akang schreef:Vind het wat zwaar op de hand jeanette, wat is er mis met het feit dat je je partner zonder zorgen en met evt jouw geld achter wilt laten??

Alle familievetes die ontstaan over een erfenis dat is pas erg...kan het een mens niet kwalijk nemen dat hij dat wenst te voorkomen door duidelijkheid te scheppen over wat de bedoeling is van mans bezittingen!
Jou levensverwachting is waarschijnlijk een stuk langer Akang en erven staat dichter bij je dan erf laten. Duidelijkheid is goed, overal naamstickertjes achterop heeft weinig zin. :o

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”