11 juni staat een ticket geboekt met Fly Emirates van Amsterdam naar Dubai naar BKK (en visa versa naar Amsterdam natuurlijk). Voor twee personen was ik hier een bedrag van ongeveer 1300 euro kwijt. Vond ik persoonlijk meevallen dus dat beloofd wat voor de reis zelf

Ik heb expres voor een indirecte vlucht gekozen om zo nog even lekker te kunnen staan. De reis is hierdoor net even wat langer maar goed, dat heb ik wel over voor 2x 6 uur niksen in een vliegtuig. Leuk detail is de Boeing 777-400 en Airbus A380 (ook spannend

Enfin. Er is natuurlijk een reisschema ter beschikking al staat niks in beton natuurlijk.
Wel wou ik van te voren vast wat binnenlandse vluchten boeken om eventuele plaatselijke teleurstellingen te voorkomen.
Het zou hier gaan om 3 enkele tickets van Bangkok naar Chiang Mai, van Chiang Mai naar Phuket en van Phuket weer terug naar Bangkok. En zie daar ook meteen het reisschema.
Is het nou verstandig om deze tickets van te voren te boeken? Scheelt dat bijvoorbeeld sterk in de prijs?
Zelfde eigenlijk met de hotels, eigenlijk wil ik vrij weinig vast leggen op de eerste (twee) overnachtingen na in Bangkok (handig voor de jetlag en zo).
Nu is het mij opgevallen dat de periode van mei t/m augustus (?) het laag seizoen betreft in Thailand, leuk.. Lage prijzen! Maar betekend dat ook niet dat een boel accommodaties niet beschikbaar zijn en dat er vrij 'weinig' te doen is? Ook hoorde ik dat er voor het noorden malaria pillen nodig zijn als je fungeert als muskietenmagneet (schuldig!). Klopt dat?
Het reisschema is als volgt;
4 dagen Bangkok (cultuurshock overleven, tempels, shoppen en bootje varen)
~ 1,5 week Chiang Mai / Chiang Rai en omgeving met de zilveren tempel als hoogtepunt
1 week bijkomen op een eiland in de buurt van Phuket (zat te denken aan Koh Phi Phi, misschien leuke alternatieven?)
1 dag Bangkok om terug te reizen.
Waarschijnlijk geen vragen waar nog nooit antwoord op is gegeven waarvoor vast sorry

Ik heb er in ieder geval vast zin in en kijk uit naar de vakantie met een brede glimlach.