waterprobleem
Moderator: Loempia
-
- Veel ervaring
waterprobleem
Vraagje:
Wij wonen in een gehucht buiten Ayutthaya.
Water wordt ons bevoorraadt door een privépersoon (maffiapraktijken ???).
Verschillende huizen hebben een aansluiting op water van de overheid, doch in onze straat zijn we met een
zestal die nog steeds afhangen van privaat water.
Mijn vrouwke zegt dat dit water niet goed is voor de gezondheid, slecht voor het lichaam.
Nu ik heb daar geen ervaring mee (vroeger hadden wij bij ons thuis ook grondwater wat zelfs drinkbaar was).
wij zijn reeds een maand bezig om overheidswater te krijgen samen met de geburen.
Wat ik nu mee maakt is wel het toppunt van corruptie.
Er is hier een "manager" van de watermaatschappij geweest welke eerst 9500 baht vroeg aan ieder van ons
om "het dossier te openen" (9500 x 6 maakt 57000 baht in die man zijne zak)
Aansluiting voor ons zou 30.000 baht zijn.
Nu mijn vrouwke is ook geen simpele en na heen en weer gependeld naar de maatschappij, foto's, dokumenten en weet ik al wat
meer is nu mijn buurman naar de hoofdmaatschappij gegaan in de stad.
Waarschijnlijk zal die manager ontslagen worden.(alhoewel ik dat betwijfel)
Maar hierbij hebben we nog steeds geen water van de overheid.
steeds maar gepalaver en de zaken gaan niet vooruit.
In Belgie zou ik een ombudsman en eventueel de rechtbank in schakelen,maar ja "This is Thailand".
Zijn er nog forumleden welke dit probleem gehad hebben met het water van de overheid?
En is dit water echt beter van kwaliteit ?
Wel valt me op dat toch vele malen er geen druk op het water zit (zelfs druppelgewijs), wordt express gedaan door de privaatpersoon, denken we.
voor ons geen probleem om het feit dat ik hier een vat van1500 liter met drukpomp geplaatst heb en als het water komt,
wordt deze gevuld.
De andere buren hebben dit echter niet en steeds hebben zij problemen
Wij wonen in een gehucht buiten Ayutthaya.
Water wordt ons bevoorraadt door een privépersoon (maffiapraktijken ???).
Verschillende huizen hebben een aansluiting op water van de overheid, doch in onze straat zijn we met een
zestal die nog steeds afhangen van privaat water.
Mijn vrouwke zegt dat dit water niet goed is voor de gezondheid, slecht voor het lichaam.
Nu ik heb daar geen ervaring mee (vroeger hadden wij bij ons thuis ook grondwater wat zelfs drinkbaar was).
wij zijn reeds een maand bezig om overheidswater te krijgen samen met de geburen.
Wat ik nu mee maakt is wel het toppunt van corruptie.
Er is hier een "manager" van de watermaatschappij geweest welke eerst 9500 baht vroeg aan ieder van ons
om "het dossier te openen" (9500 x 6 maakt 57000 baht in die man zijne zak)
Aansluiting voor ons zou 30.000 baht zijn.
Nu mijn vrouwke is ook geen simpele en na heen en weer gependeld naar de maatschappij, foto's, dokumenten en weet ik al wat
meer is nu mijn buurman naar de hoofdmaatschappij gegaan in de stad.
Waarschijnlijk zal die manager ontslagen worden.(alhoewel ik dat betwijfel)
Maar hierbij hebben we nog steeds geen water van de overheid.
steeds maar gepalaver en de zaken gaan niet vooruit.
In Belgie zou ik een ombudsman en eventueel de rechtbank in schakelen,maar ja "This is Thailand".
Zijn er nog forumleden welke dit probleem gehad hebben met het water van de overheid?
En is dit water echt beter van kwaliteit ?
Wel valt me op dat toch vele malen er geen druk op het water zit (zelfs druppelgewijs), wordt express gedaan door de privaatpersoon, denken we.
voor ons geen probleem om het feit dat ik hier een vat van1500 liter met drukpomp geplaatst heb en als het water komt,
wordt deze gevuld.
De andere buren hebben dit echter niet en steeds hebben zij problemen
Fijn om hier te zijn
-
- Volwaardig lid
Re: waterprobleem
Dat water slecht voor het lichaam ? Je drinkt het toch niet, zelfs niet na koken ? Mijn stadswater is schoon, gechloord maar niet om te consumeren. Alleen douche en wc en wasmachine al poetsen de Thais ook de tandjes er mee.
Je kunt mits gezamenlijk die watermeneer onder druk zetten. Laat een tankauto komen en die jullie tanks bijvullen. Of dreig daarmee. Dat verkoopt hij geen spat water meer. Dan draait hij wel bij.
De bedragen die worden gevraagd zijn buiten de orde ? Dat hangt er van af hoever het stadswater van jullie weg is. Kilometers ? Dat kost een pomp en een drukleiding. 100 Meter ? Dan komen een paar man een sleuf graven en komt er water.
Blijf eerst overleggen en gebruik daarna de drukmiddelen. Doe het de Thai way.
Je kunt mits gezamenlijk die watermeneer onder druk zetten. Laat een tankauto komen en die jullie tanks bijvullen. Of dreig daarmee. Dat verkoopt hij geen spat water meer. Dan draait hij wel bij.
De bedragen die worden gevraagd zijn buiten de orde ? Dat hangt er van af hoever het stadswater van jullie weg is. Kilometers ? Dat kost een pomp en een drukleiding. 100 Meter ? Dan komen een paar man een sleuf graven en komt er water.
- jumbo
- Expat
Of als het je eigen huis en land is dan sla je gewoon een put en heb je grondwater
Zelfs stadwater kan je niet altijd drinken
In sommige delen van bangkok is dat inmiddels wel het geval, misschien ook andere locaties maar Ayutthya zeker niet.
Ik zou ook de tourist police erbij halen, kijken waar je komt
Zelfs stadwater kan je niet altijd drinken
In sommige delen van bangkok is dat inmiddels wel het geval, misschien ook andere locaties maar Ayutthya zeker niet.
Ik zou ook de tourist police erbij halen, kijken waar je komt
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum
-
- Erelid
Ook wij zijn niet aangesloten op het waternet. Dat was ons bekend, want men zou 4 km pijpleiding aan moeten leggen.
Dus... een pijp laten boren - ja moest echt door een zware steenmassa heen - van 35 m diep.
Kosten: 30.000 Tb, plus wat pijpwerk, een filterinstallatie.
Het gefilterde water laten onderzoeken !!!
Maandelijkse kosten ? ca 100 Tb.
Dus... een pijp laten boren - ja moest echt door een zware steenmassa heen - van 35 m diep.
Kosten: 30.000 Tb, plus wat pijpwerk, een filterinstallatie.
Het gefilterde water laten onderzoeken !!!
Maandelijkse kosten ? ca 100 Tb.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was
dat iedereen gelukkig was
-
- Veel ervaring
hoofdleiding ligt op 40 meter van ons, waar de hoofdleiding begint wonen drie buren (thai) welke maar op enkele meters van de hoofdleiding af liggen.prajak schreef:Dat water slecht voor het lichaam ? Je drinkt het toch niet, zelfs niet na koken ? Mijn stadswater is schoon, gechloord maar niet om te consumeren. Alleen douche en wc en wasmachine al poetsen de Thais ook de tandjes er mee.
ook zij zouden 9500 baht moeten betalen.
We gaan nu naar het hoofdbureau om die "manager" zijn papieren nu eens op tafel te leggen.
Deze is zo stom geweest alles op papier te zetten (on officieel) zonder stempels van de maatschappij.
Alles is gefotografeerd en de gesprekken zijn op genomen.
Afwachten.
Het is hier niet alleen de farang die ze in de maling willen nemen maar ook (volgens hun) onwetende thai.
Nu mijn vrouwke is niet van gisteren en zal zeker niet met haar laten sollen
Fijn om hier te zijn
- Ben
- Expat
40 meter polyprop leiding kan je de kop niet kosten ja die zijn voor je eigen rekening
De watermeter moet je zowiezo betalen kosten tussen 4.000 en 5.000 bath
voor 9.500 zou je dus stromend water kunnen hebben .
Een water tank + pomp heb je ook voor dat bedrag .
Water moet je altijd betalen .
De watermeter moet je zowiezo betalen kosten tussen 4.000 en 5.000 bath
voor 9.500 zou je dus stromend water kunnen hebben .
Een water tank + pomp heb je ook voor dat bedrag .
Water moet je altijd betalen .
-
- Volwaardig lid
En tank en pomp heb je al. Investeer dus 9,5 k baht en je bent van die meneer af...... En misschien kun je de leiding wel delen met je buren ?
Wat heb ik het dan gemakkelijk in Gat Buitenpost ! De meter is gratis, ik betaal geen vastrecht, en eens per maand komt Meneer Water de meter opnemen en een week later is hij daar weer met een knullig handgeschreven bonnetje. 4 Baht per kuub betalen wij hier. En het water is schoon, net geen drinkwater.
Wat heb ik het dan gemakkelijk in Gat Buitenpost ! De meter is gratis, ik betaal geen vastrecht, en eens per maand komt Meneer Water de meter opnemen en een week later is hij daar weer met een knullig handgeschreven bonnetje. 4 Baht per kuub betalen wij hier. En het water is schoon, net geen drinkwater.
-
- Volwaardig lid
Ik heb ook geen stads water de leiding loopt 30 meter lever door een straat maar aansluiten zou 20.000 thb kosten. Mijn overburen ( thai ) hebben het wel gedaan ik niet.
Ik had al een bron die tijdens de bouw werd gebruikt deze gebruik ik mbv een zelf gemaakt filter om mijn tank te vullen.
Opstelling is als volgt :

Ik had al een bron die tijdens de bouw werd gebruikt deze gebruik ik mbv een zelf gemaakt filter om mijn tank te vullen.
Opstelling is als volgt :