De hoge pot
Moderator: Loempia
- duikertje
- Volwaardig lid
Re: De hoge pot
Ja zo kun je zeker wat sparen.
Maar heb jij dan helemaal geen ziektekosten verzekering o.i.d. , ik ben nu bezig om een aantal aanbieders te vergelijken, o,a, LMG Pacific Healthcare, April en SmartCare optimum.
En zover als ik het nu zie zal het LMG gaan worden.
De Maxi Care dekking vergoed de meest voorkomende kosten als je eens een keer in het hospitaal terecht zou komen.
De premie daarvoor is ca 60 k per jaar dus dat valt wel mee.
Maar heb jij dan helemaal geen ziektekosten verzekering o.i.d. , ik ben nu bezig om een aantal aanbieders te vergelijken, o,a, LMG Pacific Healthcare, April en SmartCare optimum.
De Maxi Care dekking vergoed de meest voorkomende kosten als je eens een keer in het hospitaal terecht zou komen.
-
- Volwaardig lid
duikertje schreef:Ja zo kun je zeker wat sparen.
Natuurlijk kun je een verzekering nemen die je aanstaat wat betreft de kosten en het gebodene voor die poen,
MAAR
Blijft nog even het probleem dat die verzekering je wel moet accepteren. maw als je in het verleden te maken hebt gehad met nogal wat makke's dan komen er een heleboel uitsluitingen in je polis te staan.
Dan moet je wel zelf even afwegen of het dan wel verstandig is om te betalen voor een verzekering die niet uitkeert.
Dus een ieder zal zelf moeten afwegen of hij / zij wel verzekerd kan / wil worden
Ik weet dat wanneer ik voorgoed naar Thailand ga, ik geen verzekering kan nemen ivm de vele uitsluitingen.
Ik ben nog bezig om uit te zoeken of ik niet (particulier) in NL verzekerd kan blijven, tot nog toe wordt ik echter niet vrolijk van de te betalen premies.
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.
-
- Volwaardig lid
Harm, in een ander en recent item hebben we het daar over gehad. Je kunt in NL een polis nemen mits je die afsluit voor je emigreert. Maar hoe lang zal die blijven ? Ze knikkeren je er zo uit hoor.
-
- Volwaardig lid
Ik word schitterend geholpen door leden uit de regio C-mai. De pot, een stoel die je over de pot heenzet, wordt verzonden en zal binnen enkele dagen hier zijn. Ik wil nogmaals deze leden danken voor hun inzet.
Maar ik vond dankzij Kai een website.
http://crhouseware-gov.com/sq-mate-1.htm
Voor andere mensen die lekkerderder willen zitten.....
-
- heeft ervaring
Weet niet wie er achter de naam duikertje zit. Overigens zou April eigenlijk de eerste keuze moeten zijn, pas naar LMG gaan kijken als April met vervelende uitsluitingen komt vanwege reeds bestaande aandoeningen. Daar wil LMG dan wel eens soepeler in zijn.
- changgarden
- Veel ervaring
- Contacteer:
Chiangrai houseware is te vinden op de weg van Chiang Rai naar Mae Sai, nog voor de checkpoint Mae Chan, dus op zo'n kleine 30 km van Chiang Rai stad naar het noorden. Groot pand aan de linker kant van de weg.prajak schreef:Ik word schitterend geholpen door leden uit de regio C-mai. De pot, een stoel die je over de pot heenzet, wordt verzonden en zal binnen enkele dagen hier zijn. Ik wil nogmaals deze leden danken voor hun inzet.
Ook het adres voor westerse keukenspullen (geen gasfornuizen, wel Arcopal schalen en wat al niet meer....).
-----------
Groeten uit het mooie Mae Chan - Chiang Rai
Astrid
Chang-garden
-
- Volwaardig lid
Prajak dat had je nooit kunnen denken dat je nog op de troon terecht komt hè 

Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!
-
- Volwaardig lid
Elst, Kai mag er ook op zitten !
-
- Volwaardig lid
Zijn dat troonopvolgers? Wie is Kai?
-
- Volwaardig lid
Kai is mijn lief en als ik in Khonkaen de pijp uitga een erg rijk lief met onder meer een luxe wc-hulp.....
Nu 31 maart afwachten; dan hoor ik of men op 10 april gaat hakken en boren en zagen...... Ik zal daarvan verslag doen en dat is al in concept klaar......
Nu 31 maart afwachten; dan hoor ik of men op 10 april gaat hakken en boren en zagen...... Ik zal daarvan verslag doen en dat is al in concept klaar......
-
- Volwaardig lid
Over drie weken songkran ! Ik word wel eens beklemd wakker en dan weet ik waarom: songkran ! Ik verhang me nog liever in het Vondelpark maar dat is nu te ver weg. Liever een kerncentrale in mijn achtertuin dan songkran !
Trauma over die Thaise hand met poeder in je broek?

Trauma over die Thaise hand met poeder in je broek?

De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
-
- Erelid
Waarom heb ik nooit dat gelukfuture expat harm schreef: Trauma over die Thaise hand met poeder in je broek?![]()

Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was
dat iedereen gelukkig was
-
- Volwaardig lid
Die hand poeder heb je als kind al vaak genoeg gehad, denk ik zomaar!
Maar een hand meel? Dat wordt een "harde" en moeilijk schoon te maken toestand!
Daar zit je toch niet op te wachten Mart!
Maar een hand meel? Dat wordt een "harde" en moeilijk schoon te maken toestand!
Daar zit je toch niet op te wachten Mart!
-
- Volwaardig lid
De pot is binnen, vandaag. In elkaar gezet want de drie poten zijn demontabel. Zeker 15 cm hoger dan de pot die in mijn woonst staat en dus is het gemak niet te beschrijven. Dat is niet gaan zitten maar je neder zetten op een toilettroon !
En die hand met poeder, ja, dat is mij lang geleden overkomen met songkran. Het was een dronken vent, ook dat nog. Ik werd door een paar man vastgehouden en daar werden de edele onderdelen ingesmeerd met talkpoeder ! Ja, dan moet je maar niet gaan fietsen met songkran ! Blijven lachen en daarna een bak water over zijn kop geschud. Deze songkran lig ik veilig in een ziekenhuisbed. Men zal hoogstens een beetje "Nam Hom" over de hand uitschudden.....
En die hand met poeder, ja, dat is mij lang geleden overkomen met songkran. Het was een dronken vent, ook dat nog. Ik werd door een paar man vastgehouden en daar werden de edele onderdelen ingesmeerd met talkpoeder ! Ja, dan moet je maar niet gaan fietsen met songkran ! Blijven lachen en daarna een bak water over zijn kop geschud. Deze songkran lig ik veilig in een ziekenhuisbed. Men zal hoogstens een beetje "Nam Hom" over de hand uitschudden.....