Thailand 1e keer

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Hans B
heeft ervaring
heeft ervaring

Re: Thailand 1e keer

#16 Bericht door Hans B » zondag 20 maart 2011, 16:41

Ik ben nog steeds druk bezig met de voorbereidingen, maar heb nog een andere vraag.
Hoe zit het met inentingen cq. pillen voor ziektes.
Kan iemand mij vertellen wat te doen?

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#17 Bericht door prajak » zondag 20 maart 2011, 17:10

Pillen voor ziektes. Die neem je gewoon mee uit NL. Met een briefje van de apotheek kun je de meeste medicijnen die je slikt gewoon meenemen maar hier kopen kan goedkoper zijn. Zonder recept maar neem de "chemische" naam mee.

Inentingen ? Bescherm je tegen malaria en andere ziektes die door muggen worden verspreid. Het huis dicht met horren, in de avond indien buiten lange kleding en vooral sokken aan. Spray meenemen of hier kopen met 20 of meer % DEET. Malariapillen beschermen je niet tegen dengue en andere ziektes verspreid door muggen maar maken wel jouw lever kapot.

DTP laten prikken, 10 jaar geldig. Havrix of Twinrix tegen hepa-ziektes. Buiktyphus kan ook maar ik woon zo lang hier dat ik dat niet meer laat bijwerken. Tegen HIV gebruik je een rubbertje of pleeg je celibatair leven.

O, een buisje Norit kan wonderen verrichten maar dat kun je hier goedkoper kopen.

Gijs-CNX
Standaard Lid
Standaard Lid

#18 Bericht door Gijs-CNX » zondag 20 maart 2011, 17:24

prajak schreef:Pillen voor ziektes. Die neem je gewoon mee uit NL. Met een briefje van de apotheek kun je de meeste medicijnen die je slikt gewoon meenemen maar hier kopen kan goedkoper zijn. Zonder recept maar neem de "chemische" naam mee.

Inentingen ? Bescherm je tegen malaria en andere ziektes die door muggen worden verspreid. Het huis dicht met horren, in de avond indien buiten lange kleding en vooral sokken aan. Spray meenemen of hier kopen met 20 of meer % DEET. Malariapillen beschermen je niet tegen dengue en andere ziektes verspreid door muggen maar maken wel jouw lever kapot.

DTP laten prikken, 10 jaar geldig. Havrix of Twinrix tegen hepa-ziektes. Buiktyphus kan ook maar ik woon zo lang hier dat ik dat niet meer laat bijwerken. Tegen HIV gebruik je een rubbertje of pleeg je celibatair leven.

O, een buisje Norit kan wonderen verrichten maar dat kun je hier goedkoper kopen.

Prajak,

Misschien een idee om een nieuw topic te starten en te laten staan voor alle nieuwe travellers voor wat ze moeten/willen spuiten/slikken voordat ze aan de grote ontdekkingsreis beginned. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Weet dat je elke keer weer alles op nieuw beantwoord maar misschien een idee.

Ik zou het niet weten want in de 20 jaar dat ik in Azie reis heb ik alleen het eerste jaar mijn prikken en tabletten genomen daarna eigenlijk nooit meer.

Groet,

Gijs
Tja.... het is genoeg geweest.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#19 Bericht door prajak » zondag 20 maart 2011, 17:44

Gijs, ik neem ook niks meer in. Ik bescherm me tegen muggen en dat is het dan. DTP; difterie -ik schrijf het vast niet goed- is bijna de wereld uit en voor polio heb ik als kind de prik gehad en tetanus, ja, als ik me openhaal aan een spijker dan kijk ik even na wanneer ik de laatse prik heb gehad. Rabies komt in TH voor maar ik beveilig me alleen als een hond me bijt. Een krab van een kat kan echter ook link zijn en zelfs een lik van een koe maar ik laat het maar. Je moet toch ergens aan dood gaan ?

Mensen die voor het eerst naar Thailand komen moeten het gewoon hun huisarts vragen en vooral van malariapillen afblijven. Weet je, het verkeer is veel gevaarlijker. En HIV heb je zelf in de hand. Een rubberen artikel gebruiken of het gewoon niet doen of een aspirientje tussen de knietjes klemmen en vasthouden, vasthouden, nondedju !

Gijs-CNX
Standaard Lid
Standaard Lid

#20 Bericht door Gijs-CNX » maandag 21 maart 2011, 01:51

prajak schreef:Gijs, ik neem ook niks meer in. Ik bescherm me tegen muggen en dat is het dan. DTP; difterie -ik schrijf het vast niet goed- is bijna de wereld uit en voor polio heb ik als kind de prik gehad en tetanus, ja, als ik me openhaal aan een spijker dan kijk ik even na wanneer ik de laatse prik heb gehad. Rabies komt in TH voor maar ik beveilig me alleen als een hond me bijt. Een krab van een kat kan echter ook link zijn en zelfs een lik van een koe maar ik laat het maar. Je moet toch ergens aan dood gaan ?

Mensen die voor het eerst naar Thailand komen moeten het gewoon hun huisarts vragen en vooral van malariapillen afblijven. Weet je, het verkeer is veel gevaarlijker. En HIV heb je zelf in de hand. Een rubberen artikel gebruiken of het gewoon niet doen of een aspirientje tussen de knietjes klemmen en vasthouden, vasthouden, nondedju !

Yep, 100% mee eens. Maar het blijkt toch dat vaak deze eerste vakantie gangers bang zijn dat ze van alles oplopen :mrgreen: :mrgreen:

Gewoon common sense en inderdaad beschermen tegen muggen en dat is het. Zelf als je je niet beschermd tegen muggen in SIN loop je risico op denque dus het maakt allemaal niet uit.

HIV denk dat je in AMS net zoveel risico loopt en je hebt het inderdaad ook zelf in de hand (ha ha ha woordspeling)

Gewoon niet doen, of goed rubber gebruiken en dan nog........

Zoals Cap Haddock in kuifje zou zeggen:

Duizend bommen en granaten @^!$@#%!#@$&!

Akang
Expat
Expat

#21 Bericht door Akang » maandag 21 maart 2011, 02:01

Jeetje ligt het aan mij of worden sommige vragen wel erg voor de hand liggend??

Zoek travel clinic op vul Thailand in en je krijgt een preciese uitleg over wat er geadviseerd wordt te nemen.

Maar goed onze expertise wordt hierin wellicht geprefereerd ;) , zou dat het dan zijn of gewoon luiheid?? :?
Even the longest journey starts with the first step...

Gijs-CNX
Standaard Lid
Standaard Lid

#22 Bericht door Gijs-CNX » maandag 21 maart 2011, 02:24

Akang schreef:Jeetje ligt het aan mij of worden sommige vragen wel erg voor de hand liggend??

Zoek travel clinic op vul Thailand in en je krijgt een preciese uitleg over wat er geadviseerd wordt te nemen.

Maar goed onze expertise wordt hierin wellicht geprefereerd ;) , zou dat het dan zijn of gewoon luiheid?? :?

Yup, dat is waarom ik operde om gewoon een vast topic zonder te kunnen antwoorden op te zetten waar deze dingen in staan zodat we niet elke keer weer dezelfde vragen krijgen.....

Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid

#23 Bericht door Borowolf » maandag 21 maart 2011, 02:46

dat is waarom ik operde om gewoon een vast topic zonder te kunnen antwoorden op te zetten waar deze dingen in staan zodat we niet elke keer weer dezelfde vragen krijgen.....
Lijkt me een prima oplossing. Waarom wordt dat niet uitgevoerd.
Visum, inentingen, wat te doen in, waar te slapen, welke activiteiten.
Je ziet het hier vermoeiend vaak langskomen. Blijkbaar kan men de antwoorden
met de zoekfunctie niet vinden. Dus waarom niet deze suggestie volgen.
Dan houden we de informatie met elkaar wel up to date.
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.

Mart
Erelid
Erelid

#24 Bericht door Mart » maandag 21 maart 2011, 04:58

Borowolf schreef:
dat is waarom ik operde om gewoon een vast topic zonder te kunnen antwoorden op te zetten waar deze dingen in staan zodat we niet elke keer weer dezelfde vragen krijgen.....
Lijkt me een prima oplossing. Waarom wordt dat niet uitgevoerd.
Visum, inentingen, wat te doen in, waar te slapen, welke activiteiten.
Je ziet het hier vermoeiend vaak langskomen. Blijkbaar kan men de antwoorden
met de zoekfunctie niet vinden. Dus waarom niet deze suggestie volgen.
Dan houden we de informatie met elkaar wel up to date.
Volledig mee eens :o
En dat alles onder het hoofdstuk: Vragen naar de bekende weg
:lol:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Edje
Expat
Expat

#25 Bericht door Edje » maandag 21 maart 2011, 08:11

prajak schreef: of een aspirientje tussen de knietjes klemmen en vasthouden, vasthouden, nondedju !
Kijk http://www.eroticsolutions.be/kamasutra1.htm maar eens, enkele mogelijkheden MET aspirientje.
Groetjes; Edje

Sert
Standaard Lid
Standaard Lid

#26 Bericht door Sert » maandag 21 maart 2011, 08:38

Hans B schreef:...
Via de diverse reisbrochures ben ik aan het puzzelen geslagen en tot een volgende route gekomen.
...
13. L - Chiang Rai (bermuda driehoek)
...
Hans, ik heb ook diverse reisfolders en reiswebsites bekeken, maar ik zou punt 13 echt schrappen als ik jou was. Het is volstrekt onmogelijk om vanuit ChiangRai de Bermuda Triangle te bezoeken in één dag tijd.

printen44
Expat
Expat

#27 Bericht door printen44 » maandag 21 maart 2011, 09:00

Je kan dat echt wel, maar dan moet je heeeel snel vliegen. [8) [8) [8)

Tussen "Bermuda" en "Golden" ligt een wereld van verschil. [8) [8)

Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid

#28 Bericht door Borowolf » maandag 21 maart 2011, 14:40

Doe toch niet zo negatief allemaal.
Bekijk het ook eens positief.

Misschien weet hij wel het geheim van de Bermuda driehoek?
Indien dat zo is, dan kun je blijkbaar via de Bermuda driehoek in de golden triangle uitkomen. :mrgreen: :mrgreen:
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#29 Bericht door prajak » maandag 21 maart 2011, 16:53

Als de Bermuda driehoek doet waar hij om bekend staat dan stopt de reis bij punt 13......

Hans B
heeft ervaring
heeft ervaring

#30 Bericht door Hans B » zaterdag 30 april 2011, 08:00

Het is even een tijdje stil geweest, maar dochterlief heeft te horen gekregen dat haar ½ jaar studie in Thailand door kan gaan.
Hoera !!! Dus kunnen pa en moe haar achterna. Dochter vertrekt op 30 augustus.
Wij vertrekken 05 januari en samen komen we terug op 01 februari. (Egypt Air).

DO 5-jan Amsterdam Cairo Egypt Air
VR 6-jan Cairo Bangkok Egypt Air
ZA 7-jan Bangkok
ZO 8-jan Bangkok
MA 9-jan Bangkok
DI 10-jan Bangkok Kanchanaburi 200
WO 11-jan Kanchanaburi
DO 12-jan Kanchanaburi
VR 13-jan Kanchanaburi Ayutthaya 150
ZA 14-jan Ayutthaya
ZO 15-jan Ayutthaya Khao Yai NP 150
MA 16-jan Khao Yai NP
DI 17-jan Khao Yai NP Uthai Thuni 300
WO 18-jan Uthai Thuni Sukhothai 275
DO 19-jan Sukhokhai
VR 20-jan Sukhokhai Lampang 300
ZA 21-jan Lampang
ZO 22-jan Lampang Chiang Rai 175
MA 23-jan Chiang Rai
DI 24-jan Chiang Rai
WO 25-jan Chiang Rai
DO 26-jan Chiang Rai Chiang Mai 200
VR 27-jan Chiang Mai (BKK) Phuket Bangkok Air
ZA 28-jan Phuket
ZO 29-jan Phuket
MA 30-jan Phuket
DI 31-jan Phuket Bangkok Bangkok Air
WO 1-feb Bangkok (Cairo) Amsterdam Egypt Air

Behalve de heen en terug vlucht met Egypt Air is nog niets vastgelegd.
De "standaard" reisroute heb ik samengesteld door uit de reisgidsen de highlights te halen.
In Bangkok willen we te voet en met O.V. reizen, de route 10 jan - 26 jan met de auto.
De laatste dagen Phuket is om wat te relaxen, maar ook een andere plaats / eiland voornamelijk om te snorkelen en natuur te zien is welkom.

Heb ik overal genoeg tijd om de belangrijke dingen te zien.
Is er iets wat ik niet heb en wat er een eerst reis absoluut in moet?
Tips voor nette hotels in de genoemde plaatsen.

Laat alle relevante informatie en tips van de experts en expats maar komen.
Hans

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”