Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom
Moderator: Loempia
-
Khemkhaeng
- Volwaardig lid

Bericht
door Khemkhaeng » dinsdag 15 maart 2011, 16:27
Reactor twee is inmiddels ook geexplodeerd.
-
Khemkhaeng
- Volwaardig lid

Bericht
door Khemkhaeng » dinsdag 15 maart 2011, 16:30
Worden trouwens 5 kerncentrales gepland in Thailand vanaf 2020 eerste operationeel waarna er ieder jaar een opent tot 2025/2026
Locaties:
- Nakhon Si Thammarat
- Surat Thani
- Trat
- Nakhon Sawan
- Ubon Ratchathani
En wellicht Kalasin.
5 x 1000 megawatt
-
RuudThai
- Expat

Bericht
door RuudThai » woensdag 16 maart 2011, 17:28
elst99 schreef:Het neemt toch angstige vormen aan in Japan! Toch heb ik de indruk dat het de gemiddelde Thai weinig doet, of ze het niet interesseert, wat is jullie mening?
Het viel me vandaag in de stad op dat er plotseling veel meer mensen een mond/neuskapje droegen. Ik denk dat op de tv iets is gezegd over radioactief stof in de lucht dat wel eens in Thailand terecht zou kunnen komen. En omdat de meeste Thai geen flauw benul hebben hoever Japan verwijderd is van Thailand zien ze dit misschien als een goede voorzorgsmaatregel

.
-
joepattaya
- Expat

Bericht
door joepattaya » donderdag 17 maart 2011, 02:30
We hebben nogal wat Japanse klanten en tijdens het afgelopen weekend heb ik de meesten een mail gestuurd waarin we onze steun betuigden en meevoelden met degenen die mogelijk een persoonlijk verlies moesten gaan verwerken.
Kreeg van een aantal Japanners een bedankje terug, maar ook van een paar Thaise medewerkers bij de respectievelijke Japanse klanten. Bij hen ging het erom om geld in te zamelen om dat vervolgens te schenken aan de Japanse getroffenen.
Typisch.........de Japanner taalt niet naar geld en de Thai moet een dergelijke gelegenheid weer aangrijpen om er een grijpstuiver aan over te houden.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.
-
stevenl
- Expat

-
Contacteer:
Bericht
door stevenl » donderdag 17 maart 2011, 03:12
joepattaya schreef:Kreeg van een aantal Japanners een bedankje terug, maar ook van een paar Thaise medewerkers bij de respectievelijke Japanse klanten. Bij hen ging het erom om geld in te zamelen om dat vervolgens te schenken aan de Japanse getroffenen.
Typisch.........de Japanner taalt niet naar geld en de Thai moet een dergelijke gelegenheid weer aangrijpen om er een grijpstuiver aan over te houden.
Dus ze willen geld inzamelen voor de getroffenen, en jij beschuldigt ze ervan dat ze eraan willen verdienen.
Ik proef in jouw berichten steeds meer negativiteit over Thailand de laatste tijd Joep, misschien tijd om te denken aan een verhuizing.
-
joepattaya
- Expat

Bericht
door joepattaya » donderdag 17 maart 2011, 03:23
stevenl schreef:joepattaya schreef:Kreeg van een aantal Japanners een bedankje terug, maar ook van een paar Thaise medewerkers bij de respectievelijke Japanse klanten. Bij hen ging het erom om geld in te zamelen om dat vervolgens te schenken aan de Japanse getroffenen.
Dus ze willen geld inzamelen voor de getroffenen, en jij beschuldigt ze ervan dat ze eraan willen verdienen.
Ik proef in jouw berichten steeds meer negativiteit over Thailand de laatste tijd Joep, misschien tijd om te denken aan een verhuizing.
Ik proef wel meer de laatste tijd.....onder andere dat jij op een uiterst irritante wijze mijn mening wenst te beoordelen.
Als je het niet heel erg vindt, dan bepaal ik zelf waar ik wel en niet aan ga denken.

Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.
-
stevenl
- Expat

-
Contacteer:
Bericht
door stevenl » donderdag 17 maart 2011, 03:48
joepattaya schreef:Ik proef wel meer de laatste tijd.....onder andere dat jij op een uiterst irritante wijze mijn mening wenst te beoordelen.
Als je het niet heel erg vindt, dan bepaal ik zelf waar ik wel en niet aan ga denken.

Nee hoor, vind ik helemaal niet erg. Maar beschuldig dan niet mensen die geld inzamelen voor anderen ervan dat ze eraan willen verdienen.
-
Borowolf
- Standaard Lid

Bericht
door Borowolf » donderdag 17 maart 2011, 05:08
Ik krijg de indruk dat je het bericht van Joeppattya verkeerd interpreteert. Het staat er wel zoals je het interpreteert maar ik denk dan hij bedoelt dat Thai ook bij zoiets meteen aan geld denken. Iets wat wij en de Japanners, naar zijn mening niet zo snel doen. Hoop dat dit jullie helpt weer wat meer op 1 lijn te komen.
Ik vind het niet zo raar dat die Thai zo reageren, Joep. Ze zijn dat gewend. Als iemand hier een groot feest of begrafenis organiseert lossen ze dat financieel ook met elkaar op. Hetzelfde geldt (als het allemaal goed zit in de familie) als er iemand hoge medische kosten moet maken. Ook dan leggen ze botje bij botje. Dus ik zie de actie van de Thai als een heel natuurlijke reactie.
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.
-
Luc
- Volwaardig lid

Bericht
door Luc » donderdag 17 maart 2011, 08:00
Ik ben het eens met joepattaya.
Dit is niet negatief maar gewoon de realiteit.
Het is met elke inzameling voor wat dan ook , blinden, tempel, gehandicapten, tsunami...enz.
maar een heel klein percentage van het geld, dat ingezameld wordt, zijn doel bereikt, als er al iets het bereikt.
Als je hier al een paar dagen woont en goed rondkijkt kom je wel meer negatieve of storende puntjes tegen in deze maatschappij.
Hier wonen of blijven wonen is een persoonlijke afweging.... nergens is het perfect.
De realiteit durven zien en onderkennen is ook een kunst.
Thailand is een andere planeet met ook zijn voor en na.
-
joepattaya
- Expat

Bericht
door joepattaya » donderdag 17 maart 2011, 08:08
stevenl schreef:joepattaya schreef:Ik proef wel meer de laatste tijd.....onder andere dat jij op een uiterst irritante wijze mijn mening wenst te beoordelen.

Nee hoor, vind ik helemaal niet erg. Maar beschuldig dan niet mensen die geld inzamelen voor anderen ervan dat ze eraan willen verdienen.
Ik beschuldig overigens niemand.......en hoe je dat interpreteert moet jij weten.
-
stevenl
- Expat

-
Contacteer:
Bericht
door stevenl » donderdag 17 maart 2011, 08:15
joepattaya schreef:Ik beschuldig overigens niemand.......
de Thai moet een dergelijke gelegenheid weer aangrijpen om er een grijpstuiver aan over te houden
-
baco101
- Volwaardig lid

Bericht
door baco101 » donderdag 17 maart 2011, 09:39
in nederland heb je ook instanties die inzamelen voor goede doelen die een directeur hebben die 3 tot 5 ton per jaar verdient of ze hebben 50% of hoger aan overhead.
dus wat is het verschil als er in thailand bij een inzameling wat aan de strijkstok blijft hangen
zal de Thaise logica nooit begrijpen.
Waarom laten sommige toeristen hun hersens thuis
opinions are like assholes, everybody has one
-
jumbo
- Expat

Bericht
door jumbo » donderdag 17 maart 2011, 09:41
baco101 schreef:in nederland heb je ook instanties die inzamelen voor goede doelen die een directeur hebben die 3 tot 5 ton per jaar verdient of ze hebben 50% of hoger aan overhead.
dus wat is het verschil als er in thailand bij een inzameling wat aan de strijkstok blijft hangen
een paar ton??
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum
-
baco101
- Volwaardig lid

Bericht
door baco101 » donderdag 17 maart 2011, 10:38
wat denk je dat de directeur van et rode kuis ofzo verdient?
zal de Thaise logica nooit begrijpen.
Waarom laten sommige toeristen hun hersens thuis
opinions are like assholes, everybody has one
-
Mart
- Erelid

Bericht
door Mart » donderdag 17 maart 2011, 11:05
Graag terug naar het onderwerp.
De gevolgen van de aardbeving en de Tsunami zijn een ramp.
Laten we niet vergeten dat er nu ca 50 mensen met levensgevaar trachten om erger te voorkomen.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was