partij voor expats en emigranten

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
jumbo
Expat
Expat

partij voor expats en emigranten

#1 Bericht door jumbo » woensdag 09 maart 2011, 04:40

Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid

Re: partij voor expats en emigranten

#2 Bericht door Borowolf » woensdag 09 maart 2011, 04:51

Ook is hij er geenszins van overtuigd dat om aan deze 'discriminatie' een einde te maken......
Ja, ja, wij worden gediscrimineerd. Wij behoren tot een van die groepen die gemakkelijk in een hokje te stoppen zijn. Het hokje heet "expats en emigranten". Wordt ook wel afgekort tot "Exeem".

Zou dat nu betekenen dat wij ook tzt van die gratis scootertjes krijgen? En centjes om zo af en toe met de taxi te rijden? en..... we misschien wel weer mogen meedoen aan de ziekenfondsverzekering?

Hm, eindelijk iemand die opkomt voor de minderheden. Ook al kost hem dat misschien stemmen (of.....). Als deze partij dit soort politiek zo uiterst belangrijke dingen voorstaat, ga zelfs ik weer stemmen. :mrgreen: :mrgreen:
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.

yandre
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door yandre » woensdag 09 maart 2011, 05:53

ik ben bang dat het een roeper in de woestijn wordt
maar goed het is politiek je weet maar nooit :?:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door prajak » woensdag 09 maart 2011, 06:45

Het huidige systeem is achterhaald; dat weet iedereen behalve ogenschijnlijk de mensen op het pluche. Die vinden het zo wel best. Ik heb het aangekaart bij D66 en men heeft mijn vraag doorgezonden naar de Tweede K fractie. Ik hoor wel.

Nagel is een nieuweling in de Eerste K en men zal zijn klub nodig hebben voor een meerderheid. Maar de Eerste K heeft maar weinig ruimte voor een wetswijziging. Het zal inderdaad vanuit de politieke partijen moeten komen.

Een politieke partij oprichten ? Nederlandse Emigranten Partij, NEP ? Een pakkende naam. Zal hoog scoren, reken maar. Ik heb eens gelezen dat alle buiten NL wonende NL-ers goed zijn voor 6 zetels in de Tweede K en dus voor 3 in de Eerste K. Dan tel je wel mee. Dus als Nagel jacht op ons gaat maken dan doet de rest graag mee. Het wordt tijd.

Maar gaan we allemaal stemmen ?

joepattaya
Expat
Expat

#5 Bericht door joepattaya » dinsdag 15 maart 2011, 03:39

prajak schreef:Maar gaan we allemaal stemmen ?
Absoluut niet.
Ik heb bewust gekozen voor een verblijf in het buitenland en heb in de loop der jaren de Nederlandse politieke handel en wandel steeds meer uit het oog verloren. Ik zeg niet dat ik nooit meer terugkeer naar NL, maar tot die tijd laat ik NL voor wat het is en ga me niet bemoeien met de politiek.

Ja, ik houd er terdege rekening mee dat de voor mij oh zo belangrijke AOW en pensioen onderuit gehaald worden en dat ik tegen de tijd dat ik enige aanspraak zou maken op AOW en pensioen, in ieder geval 1 van beiden al niet meer bestaat.
Nou kunnen we daar weer over gaan discussieren, maar de essentie is, dat als ik ga stemmen, dan doet dat niets af aan het feit dat het sociale bestel drastisch op de schop gaat.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”