Omrekenkoers ambassade

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Omrekenkoers ambassade

#1 Bericht door prajak » maandag 14 maart 2011, 17:38

We hebben het er meer over gehad en ik heb in emails en in telefoontjes aangedrongen ons te vertellen wat die koers is. Die wordt per maand vastgesteld. Maar nu zie ik de site van de ambassade en daar staat ....

==

Zowel de Thaise akte als de Engelse vertaling ervan moeten worden gelegaliseerd. Dat houdt in dat 2 legalisaties moeten worden verricht. Bij het Thaise Ministerie van Buitenlandse Zaken kost een legalisatie THB 400 en bij Nederlandse Ambassades wereldwijd Euro 26,25 te betalen bij deze ambassade in contanten in Thai Baht tegen de geldende administratiekoers. Dit is de 'spotrate' die door het Ministerie van Buitenlandse Zaken wordt gehanteerd. Op het publicatiebord buiten de ambassade hangt een prijsoverzicht.

==

Dat is toch volslagen van de zotte ? Wij hebben toch het recht te weten wat we in de enveloppe moeten stoppen als we een dienst vragen aan de ambassade ? Moeten we dan daarvoor gaan bellen ? Het kost EEN regel op de website.

Ik heb er weer een email aan gewijd. Je hoort van me.

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Omrekenkoers ambassade

#2 Bericht door Jim » maandag 14 maart 2011, 18:52

prajak schreef:Het kost EEN regel op de website.
die getypt moet worden door een dure webdesigner.
dan worden die stempeltjes nog duurder ;)
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door Duiker » maandag 14 maart 2011, 19:35

en dat kan niet automatisch met bijvoorbeeld een "computer" :mrgreen: Maar ik zie op meer site's dan er soms rare koersen staan. Die worden kennelijk niet automatischbijgewerkt.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door prajak » dinsdag 15 maart 2011, 01:00

Jim, over jouw opmerking "die getypt moet worden door een dure webdesigner", nou, je hebt helemaal gelijk. Het Rijk moet op de centjes passen. Laat maar, ik bel ze wel op. Ik zou niet willen dat door mijn schuld er straks zo weinig poen is dat we geen helicopter meer kunnen wegschenken.....

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door prajak » dinsdag 15 maart 2011, 06:40

Antwoord gehad, de ambassade is lekker snel. De diensten die je per post kunt afhandelen staan IN THB op de site. Andere diensten kunnen alleen aan de ambassade zelf en dan heb je toch geld bij je. Opgelost.

Toch even herhalen: sluit gepaste biljetten bij. Voorkomt een risicovolle terugreis van de papieren. En doe het per EMS.......

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”