Hoe van A naar B???

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
anisaa
komt net kijken
komt net kijken

Hoe van A naar B???

#1 Bericht door anisaa » zaterdag 12 maart 2011, 15:39

Een aantal vragen hoop dat iemand mij verder kan helpen.

Hoe het beste te reizen en gunstig qua prijs.
-Moet van Bangkok airport naar hotel. (nog geen hotel geboekt iemand tips)
-Van Phuket airport naar keta beach. (iemand een leuk hotel aan het strand?)

Verder gaan we 2 weken excl. reis.
Ons schema voor nu
Bangkok 3 dagen (wat is handig begin of eind van de reis)
Phuket
Ko phi phi
ko lipe?

Wat is de moeite waard om te zien. Misschien een idee om ook naar krabi te gaan?
Alle tips zijn welkom :)

jennifer
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Hoe van A naar B???

#2 Bericht door jennifer » zaterdag 12 maart 2011, 15:48

anisaa schreef:Een aantal vragen hoop dat iemand mij verder kan helpen.

Ons schema voor nu
Phuket
Ko phi phi
ko lipe?

Wat is de moeite waard om te zien. Misschien een idee om ook naar krabi te gaan?
vliegveld naar BKK is thb 400 per taxi
de rest gewoon doen
Als je twijfelt tussen mij en een ander, dan kies de ander.

anisaa
komt net kijken
komt net kijken

#3 Bericht door anisaa » zaterdag 12 maart 2011, 16:06

jennifer schreef:
anisaa schreef:Een aantal vragen hoop dat iemand mij verder kan helpen.

Ons schema voor nu
Phuket
Ko phi phi
ko lipe?

vliegveld naar BKK is thb 400 per taxi
de rest gewoon doen

bedankt voor je reactie.
Is ko phi phi naar ko lipe wel te doen zag op de landkaart dat het best wel een eind of heb ik het verkeerd?
Ja ja mn eerste keer thailand :)

duikertje
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door duikertje » zaterdag 12 maart 2011, 16:30

Neem op de airport de city line van de airport raillink,kost 150 bht p.p. uitstappen op Ramkhamhaeng station,roltrap omlaag en weg oversteken naar het Nasa Vegas hotel.
Goed hotel en niet duur.

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door pong » zondag 13 maart 2011, 05:17

duikertje heeft het beetje mis
DAT HTL is NIET aan de Makkasan stop (=stadseinde van de 150 bt express), maar aan ramKamHeang (reed er gister nog weer langs), en dan neem je de goedkope CITYrail=all stops, kost dan 30 of 35 bt. Besef wel dat dat HTL vrij goedkoop is (en diskrmineert-ze nemen geen zwarten of Indiers) en heel ver van centrum/bezienswaardigheden BKK afligt, dus wat je bespaart be je zo weer kwijt aan taxi's en tijdrovend vervoer. De omgeving daar heeft bitter weinig te bieden.
Als je zelf geen info geeft over budget of welk soort HTL en lokatie )wat wil je doen in BKK?)-hoe kan je dan een advies verwachten over de 10000+ HTls die deze grote stad heeft?
Je ander vragen staan zoals meest in elke bijdetijdse reisgids. daar staan ook handige plattegrondjes en nog veel meer nuttieg info in.
Zelf snap ik nooit zo goed waarom mensen van eiland 1 naar 2 moeten-allemaal hetzelfde zand+strand, maar ieder zijn keus. PhiPhi ligt midden in de binnenzee-dus je ontkomt niet aan een dure boot (x4-4 mensen), naar Krabi. dan mag je kiezen-OF de boot (weinig en net zo duur) naar Lipe OF de MINIbus-via de pont, elk uur, goedkoper en minder vakantieavontuur. Mogelijk, afh. van seizoen etc. gaat er zelfs een direkte boot Phi-Lipe. Voor 2 weken lijkt mij dat wel veel reizen en dus relatief veel tijd daaraan verdoen. Moet het echt eiland wezen? is gewoon strand al niet voldoende?

frans49
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door frans49 » zondag 13 maart 2011, 05:40

duikertje schreef:-Moet van Bangkok airport naar hotel. (nog geen hotel geboekt iemand tips)
Neem op de airport de city line van de airport raillink,kost 150 bht p.p. uitstappen op Ramkhamhaeng station,roltrap omlaag en weg oversteken naar het Nasa Vegas hotel.
Goed hotel en niet duur.
Is dat zo? Stopt de Airportlink (sneltrein) op Ramkhamhaeng? Ik dacht, maar kan het fout hebben, alleen op Makkasan.
Als je dezelfde route neemt maar dan de gewone trein (minder dan 10 minuten langer) dan betaal je slechts 35 Baht naar Makkasan.
Of is er de laatste maand h.e.e.a. verandert?
Bangkok diedeldiedeldie.
Bangkok is the place for me.
You can go ........

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door elst99 » zondag 13 maart 2011, 09:29

Als je blauwe city lijn neemt op de groundfloor van Suvernabhumi airport munt trekken voor 45 Bht. blijven zitten tot het eindpunt, met lift naar beneden.
Taxi pakken en voor gemiddeld 50 Bht. Brengen ze je naar het"Royal View Resort, kost =/- 1250 Bht met een uitstekend ontbijtbuffet. Is achter King Power zijstraat van Rang Namroad.
Vandaar gaan erveel minibusjes naar vershillende richtingen. Je zit dicht bij het Victory-station.
En eigenlijk midden in de stad.
Een taxi in Bangkok is niet duur, wel erop staan dat ze de meter aanzetten.
Khaosanroad in Banglamphu a must for young people, Chatuchak-weekendmarkt, het paleis,
MBK, persoonlijk vind ik Central Pinklao veel gezelliger, maar dat is mijn keuze.
Evt. boek je een vlucht met Airasia of Nokair of Bangkokair naar Krabi, scheelt je een dag of nacht in een bus.
Binnenlandse vluchten zijn niet zo duur als je ze vroeg van te voren boekt.
Zou als je het zelf kunt bepalen en nog inkopen willen doen, Bangkok op het laatst doen, anders loop je de hele vakantie met het spul te sjouwen.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

duikertje
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door duikertje » zondag 13 maart 2011, 11:11

duikertje heeft het beetje mis
DAT HTL is NIET aan de Makkasan stop

Ik heb het ook niet gehad over Makkasan maar RAmkhamhaeng en je moet de CITYLIJN nemen die stopt op alle stations dus ook Ramkhamhaeng.
Nasa Vegas ligt daar alleen moet je even de weg oversteken.
De expressline stopt alleen op Makkasan.
dit was zo begin Januarie maar misschien is dat verandert in de tussentijd als jullie dit zo zeggen :(

Inge
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door Inge » vrijdag 18 maart 2011, 21:09

Van BKK Airport naar de taxi standplaats lopen ( laat je niet ompraten door "taximannetjes die je pwachten bij de uitgang, dan betaal je zeker te veel. Bij de officiele taxiplaats is het goed geregeld. Je betaald een vast bedrag de stad in en daarbovenop 50 bath ofzo extra voor de service. Kost je nooit meer dan 400 bath ofzo, ( 8 euro??? Koers 2011???) Ga je niet voor lopen tobben als je de eerst x bent om met de trein of bus te gaan.

http://www.khaosanroad.com/rambuttri_house/index.htm
Zit in Soi Rambuttri, leuke straat met veel eettentjes en Guesthouses. Ligt aan een klein pleintje met Ontbijtshop, reisbureautje, dokterspost, helemaal super!

Superhotelletje/guesthouse, 1 straat achter Kao San Road,Zit je gelijk in het Backpack district van BKK. prachtige kamer ( onze was gloednieuw) Zwembad op het dak, kost weinig! Wij betaalden met eigen douche en Wc 1000 bath. ( 20 euro ofzo)

Ik zou Ko Phi Phi en Krabi zeker aanraden, prachtige plekken. Niet in Krabi blijven maar door naar Ao nang en daarna naar Railey beach en evt. Ko lanta, super!!!

Inge
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#10 Bericht door Inge » vrijdag 18 maart 2011, 21:12

Nog wat vergeten, dit guesthouse heeft ook een opslag voor 20 bath per dag, als je dus al veel geshopt hebt kun je het teveel aan spullen opslaan. Zorg in elk geval dat je 1 nacht van te voren terug bent in BKK, kun je nog rustig overnachten, je spullen ophalen voor je weer naar huis gaat.

Mart
Erelid
Erelid

#11 Bericht door Mart » zaterdag 19 maart 2011, 04:11

Inge schreef:Van BKK Airport naar de taxi standplaats lopen ( laat je niet ompraten door "taximannetjes die je pwachten bij de uitgang, dan betaal je zeker te veel. Bij de officiele taxiplaats is het goed geregeld. Je betaald een vast bedrag de stad in en daarbovenop 50 bath ofzo extra voor de service. Kost je nooit meer dan 400 bath ofzo, ( 8 euro??? Koers 2011???)
Een ding is juist, nl 50 Tb extra. :?
Taximannetjes zijn er niet meer :o
Vast bedrag is onjuist, prijs van de meter + 50 :lol:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Edje
Expat
Expat

#12 Bericht door Edje » zaterdag 19 maart 2011, 08:07

Mart schreef:
Inge schreef:Van BKK Airport naar de taxi standplaats lopen ( laat je niet ompraten door "taximannetjes die je pwachten bij de uitgang, dan betaal je zeker te veel. Bij de officiele taxiplaats is het goed geregeld. Je betaald een vast bedrag de stad in en daarbovenop 50 bath ofzo extra voor de service. Kost je nooit meer dan 400 bath ofzo, ( 8 euro??? Koers 2011???)

Taximannetjes zijn er niet meer :o
Wanneer voor het laatst gevlogen Mart.
Staan gewoon tussen het andere volk en spreken de zoekenden (onwetenden) gewoon aan.
Hoeveel wil je er hebben :?:
Groetjes; Edje

Mart
Erelid
Erelid

#13 Bericht door Mart » zaterdag 19 maart 2011, 10:23

Edje schreef: Wanneer voor het laatst gevlogen Mart.
Staan gewoon tussen het andere volk en spreken de zoekenden (onwetenden) gewoon aan.
Hoeveel wil je er hebben :?:
Ed, ik heb een abonnement KK / BKK, om de 2 weken ( wordt door opdrachtgever betaald :o )
Ik loop meestal met een roze bril, wel zoekende, maar niet onwetend :?

Verder, ik ben van de andere kant :lol:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”