Praktische spullen waar een Nederlander het moeilijk heeft

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

Re: Praktische spullen waar een Nederlander het moeilijk hee

#16 Bericht door nbreeker » zondag 06 maart 2011, 11:29

Nou Jim ik heb veel met Indiers gewerkt buiten en in India en als jij vind dat ze stinken is dat niet omdat ze niet schoon op hun lichaam zijn,maar wat anders heb jij je wel eens afgevraagd hoe wij stinken hier in de warmte als we net uit Holland komen waar we bijna iedere dag vlees eten en dan nog roodvlees ook,
Als je hier een tijdje ben en eet met de pot mee hier gaat dat vanzelf over maar als we net uit Holland komen ruiken we ook niet zo fris als we zweten.
Maar om gelijk een hekel aan die mensen te hebben,misschien met je eens proberen om ze te leren kennen.Ik heb 10 x liever een Indier dan een arabier ik ken ze alleen maar als harde werkers en ik heb er prettig meegewerkt en vooral als je zelf voorop ga in het begin en je laat zien dat je weet waar je overpraat en niet alleen maar vanuit een ac office opdrachten geef gaan ze voor je door het vuur.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Mart
Erelid
Erelid

#17 Bericht door Mart » zondag 06 maart 2011, 11:31

Borowolf schreef: Met het eten geldt dat ook:
Als ik iets bestel wil ik dat eten maar eigenlijk is in Thailand de bedoeling dat je allemaal
wat bestelt waar dan iedereen van eet. En daar gaat mijn lekkere voedsel dan terwijl
ikzelf tegen die vis die er nog ligt, aan zit te hikken. :-)
Gelukkig kent mijn vriendin me goed en die zorgt wel dat ik krijg wat ik lekker vind.
Al moet ze er de hele familie voor afblaffen.
Dat probleem is al vele jaren geleden opgelost. Wij werden een keer uitgenodigd. Er kwam veel voedsel op tafel. Toen iedereen voldaan was en iemand om de rekening vroeg, kreeg ik de rekening gepresenteerd. Uiteraard heb ik zonder blikken of blozen de rekening voldaan. :oops:

Vanaf dat moment accepteer ik nog uitsluitend een uitnodiging wetende dat ik aan mijn trekken kan komen. Doch meestal ben ik de gastheer.
Mijn vrouw doet dan de volledige bestelling, en ..... dat zijn allemaal gerechten die ik lekker vind. De aanzitters genieten dan ook :lol:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#18 Bericht door Jim » zondag 06 maart 2011, 12:19

Borowolf schreef:hahaha.
Jim, volgens mij hoort dit nu juist in het andere topic thuis. :mrgreen:
een thai heeft er geen moeite mee maar deze nederlander wel ;)
nbreeker schreef:Nou Jim (..) als jij vind dat ze stinken
even bij blijven.
ik heb er moeite mee dat de thai een hekel aan indiers (en nepalezen ook :) ) hebben en ze vinden stinken.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

joepattaya
Expat
Expat

#19 Bericht door joepattaya » maandag 07 maart 2011, 05:40

Een muurschakelaar van een plafond-ventilator met 3 standen: I - II - III of 1 - 2 - 3.
Steevast wordt het ding verkeerd aangesloten met als resultaat van snel naar langzaam: I - II - III of 1 - 2 - 3

Een haakse slijper, zo'n jankertje die de godsganse dag de hele buurt tot ergernis is bij het aanleggen van een tegelvloer.
In plaats van een tegelsnijder: een perfect ding voor 95% van de sneden die gemaakt moeten worden: recht-toe recht-aan.

Een klopboor machine: niet even aanzetten en doorboren.......NEE NEE........30 keer het gaatje in en uit, hoogstwaarschijnlijk om met een boortje van 6 mm en gat van 12mm te creeeren.
Daarbovenop: altijd de klopboor stand gebruiken ook als ze boren in een Durox-achtig materiaal of gewoon baksteen.

Smerige badkamers: Deze zijn met name bedoeld om jezelf in te reinigen en zijn zeker niet bedoeld om schoongemaakt te worden.

Het pompend gasgeven van veel chauffeurs: Veel chauffeurs krijgen het niet voor elkaar om de infantiele rechtervoet stil te houden, op het moment dat ze een bepaalde gewenste snelheid behaald hebben.

De hang naar simpliciteit: Huur je een leuk pand, richt je het leuk in en je hebt zelfs een zithoek en een eettafel met stoelen. Wat doen de Thai: zoeken de enige vrije vierkante meter op de vloer op en gaan daar zitten bunkeren.

Zo ook de drang naar het buitenleven: Mooi huis, volledig ingericht, alles er op en eraan........en wat doet de familie. Gaan buiten op straat zitten, op een rieten matje gezellig met de buren klessebessen.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

joepattaya
Expat
Expat

#20 Bericht door joepattaya » maandag 07 maart 2011, 05:43

baco101 schreef:ik stond een keer met een groep vrouwen bij een vrouw die allemaal kleine visjes verkocht en ik zei ik wil een grote vis waarop een oud omaatje in het engels zei many small fish same same big fish.

ja daar had ik weinig op te zeggen.

hoort misschien niet helemaal in dit topic :oops:
Toch wel een beetje, als je "Thaise logica" als een praktisch spul beschouwd. ;)
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”