Sukkasam Risort Belagen van Inbraken Udon thani Thailand

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Sukkasam Risort Belagen van Inbraken Udon thani Thailand

#16 Bericht door prajak » donderdag 24 februari 2011, 17:16

Bij huren of kopen MOET je vragen naar de laatste rekeningen van stroom, water, telefoon en internationale telefoon. Desnoods navragen bij de leveranciers van die diensten. Heeft de vorige huurder of eigenaar de rommel niet betaald dan hang jij daar aan. Daar is in dit forum eerder over geschreven.

Oneerlijk ? Ja, heel oneerlijk. Maar men koppelt de aansluiting niet aan het mannetje of vrouwtje dat er gaat wonen maar aan het adres. Dit is Thailand !

Mart
Erelid
Erelid

#17 Bericht door Mart » donderdag 24 februari 2011, 18:18

Ben schreef:
In die sloot heeft net de buurman staan te piesen en zijn hond ook . :D
De wc afvoer gaat toch ook naar die sloot :?:

Dat wordt dan bruin brood met een apart luchtje :lol:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#18 Bericht door prajak » vrijdag 25 februari 2011, 01:49

Is dat resort niet aangesloten op stadswater ? Met NK stadwater kun je alles behalve drinken; het is schoon door een zandbed en licht gechloord. Tandjes poetsen, handjes wassen, fruit wassen, douchen, alles kan er mee. Drinkwater: bronwater van de Lotus.

dutch
Expat
Expat

#19 Bericht door dutch » vrijdag 25 februari 2011, 02:35

prajak schreef:Dit is Thailand ! Je moet zelf voor veiligheid zorgen.

Niemand neemt een auto mee over een hoge muur of door een stevig gesloten hek met een vet slot aan de binnenkant. Met licht onder de carport en een 3W spaarlamp is dan voldoende. Een autoalarm maar wel aanzetten. Licht rondom je huis, ook 3W spaarlampen. Een kWh kost iets van 3,5 baht en dan kun je uitrekenen dat een paar lampjes je 20 tot 30 baht per maand kosten, 24h per dag brandend. In huis kan een alarm worden geplaatst, er zijn bedrijven die dat doen en als je de lokale installateurs niet vertrouwt dan heb ik een adres voor je, een NL-er, in de provincie Chonburi. Strikt vertrouwd. Een hond kan ook nog.

iets willen scoren. Die slaan op de vlucht bij het horen van een alarm. Ik ga veilig pitten. En dat kan jij ook. Met minimale inspanning.
Ik zou nog 2 extra buitenlampen willen en rondom camera bewaking,alsmede alarm.
Zou dit iets zijn voor die kennis van je? Laat me dan even via pm weten.bvd
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#20 Bericht door nbreeker » vrijdag 25 februari 2011, 02:47

ben1932 schreef:Heren van dit Form,
Nu is de maat vol!
Wij wonen in Sukkasam 2 nu 15 maanden Maar van af de dag dat we hier Wonen
Zijn er al 13 zware inbraken geweest .
Nu is het dan zover dat ze een hagel nieuwe wagen hebben mee genomen plus zeer veel geld van die mensen
Omdat Mevr Violet te broedt is om maatregelen te treffen. Ze strijk wel iedere maan 200 THb op
Dat is voor de bewaking, Maar deze man moet alleen haar groen en de bloemen verzorgen,
Het is geen bewaker maar de nacht tuin man.
Daar buiten krijgen we water dat afwas water is van een sloot of beek
Ze zet er geen filters op maar dit kost geld.
We hebben dan zelf de filters hier in onze huizen geplaatst .zo dat we redelijk water hebben voor ons te wassen Maar deze mevr strijk wel het geld op , deze Mevr speelt met de gezondheid van de mensen,
Onze vrouwen zijn erg bang maar wij niet , Deze dame koop de politie gewoon om Het zijn maffia praktijken,
Ik hoop dat via dit bericht ze aan gepakt word ,
Ik heb de Nederlandse Ambassade ook al brief geschreven hier over
Wat kunnen we nog meer doen
Goede reclame om van z'n huis af te komen nu raakt hij het zeker niet kwijt.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

stevenl
Expat
Expat
Contacteer:

Re: De eigenaar rest is nog veel erger Mevr Violet sukkasam

#21 Bericht door stevenl » vrijdag 25 februari 2011, 06:06

ben1932 schreef:Ik hoor net van een nieuwe bewoner hier , die er net 4 dagen woont
Dat hij geen Water krijg voor dat de Schuld van de Oude bewoner is betaalt
Dit is te gek om lost te lopen
Dat is gebruikelijk hier.

stevenl
Expat
Expat
Contacteer:

#22 Bericht door stevenl » vrijdag 25 februari 2011, 06:09

Slootwater lijkt me trouwens erg onwaarschijnlijk.

falanglaos
heeft ervaring
heeft ervaring

#23 Bericht door falanglaos » vrijdag 25 februari 2011, 06:34

een kleine tip misschien,zoals alle bewoners daar weten dat de dame van sukasem ( violet ) alleen maar geld opstrijkt en eigenlijk weinig met dit geld gebeurt, aangezien , ik zal schatten , dat er misschien +20 bewoonde huizen zijn in deze straat, betaal privaat iemand om de straat s,nachts te patrouileren zodat allen met gerust gemoed kunnen slapen,en deel deze kosten....
het is natuurlijk extra uitgave dankzij de laksheid van de village verantwoordelijke , maar misschien het geld waard :?:
aangezien werkvolk in thailand nog altijd niet duur is ... [|)

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#24 Bericht door nbreeker » vrijdag 25 februari 2011, 06:48

prajak schreef:Bij huren of kopen MOET je vragen naar de laatste rekeningen van stroom, water, telefoon en internationale telefoon. Desnoods navragen bij de leveranciers van die diensten. Heeft de vorige huurder of eigenaar de rommel niet betaald dan hang jij daar aan. Daar is in dit forum eerder over geschreven.

Oneerlijk ? Ja, heel oneerlijk. Maar men koppelt de aansluiting niet aan het mannetje of vrouwtje dat er gaat wonen maar aan het adres. Dit is Thailand !
Nu om nu gelijk te zeggen dit is Thailand dat is nu ook niet waar,ik heb zelf ook 3 jaar gehuurd en ik ben keurig behandeld we hadden een huurcontract en ik hoefde zelfs geen borg te betalen uiteindelijk hebben we dit huis van die mensen gekocht en zelfs de kosten die je hebt om het opnaam te krijgen hebben we samen gedeeld.

Ik heb daarvoor van een falang gehuurd hier in Udon en die heeft wel geprobeerd om me te tillen en na mij nog velen.Ook in Holland wordt je getild als je prive huurd dus niet van woningbouw corporation.Het is makkelijk om te zeggen dit is Thailand maar zo werkt het niet Erik.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

chaiyaphum
Expat
Expat

#25 Bericht door chaiyaphum » vrijdag 25 februari 2011, 06:58

Jawel Nbreeker this is thailand.
Je quote wel goed maar gaat daar in je antwoord volledig aan voorbij.
Het is hier inderdaad zo dat als degene die voor jou het pand bewoonde zijn laatste rekening van water en/of electriciteit niet heeft betaald, jij daardoor problemen hebt.
In mijn geval ik kocht een pand dat 3 jaar leeg had gestaan en werd bij mijn aanvraag om aansluiting op het waternet geantwoord, dat ik dan eerst de rekening van 3 jaar terug diende te betalen. Als ik dat niet had gedaan dan hadmen de watermeter niet herplaatst.
Met electriciteit idem dito. Zij maken wel de aansluiting en leveren electriciteit, maar als je de nog openstaande rekening - van eveneens 3 jaar terug - niet betaald, dan moet je iedere rekening persoonlijk op het hoofdkantoor komen betalen i.p.v. meenen in het boodschappenrondje door de Mall. IK heb het een aantal maanden volgehouden maar uiteindelijk heb ik die openstaande rekening toch maar betaald.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#26 Bericht door prajak » vrijdag 25 februari 2011, 16:48

Nbreeker, jij bent behandeld zoals het hoort ! Je hebt geluk gehad. Je ging een overeenkomst aan met nette mensen. Toen ik mijn vorige huis verliet heb ik de geschatte stroomrekening aan de verhuurster betaald en ze kwam naar mijn nieuwe huis om me 40 baht terug te geven ! Nette lui ! Die zijn er ook.

Maar er zijn gevallen bekend...... Een farang hier huurde een huis en kreeg keurig stroom en water en telefoon, alles was betaald. Maar de vorige bewoner was een Japanner en had kort voor vertrek tig keer gebeld met zijn familie. Hij kon een immense rekening dokken voordat hij weer internationaal mocht bellen. Hij doet het maar met zijn mobieltje.....de rekening staat nog steeds open.

Met "dit is Thailand" bedoelde ik dat de aansluiting is gekoppeld aan het huisnummer. Niet aan de gebruiker.

falanglaos
heeft ervaring
heeft ervaring

#27 Bericht door falanglaos » vrijdag 04 maart 2011, 12:31

volgens recent vernomen informatie , is de inbraak bende van sukasem opgerolt, heeft de politie toch iets bereikt, naar het schijnt is natuurlijk al het goud en geld verdwenen, reeds opgesoupeerd, maar de dure nieuwe auto is terecht , goed nieuws voor de eigenaars die wel graad 1 verzekering hadden , maar de verzekering alleen maar 80% van de waarde uit betaalde en de eigenaars hierop 6 maand moesten wachten , hopelijk is de auto ( pick up ) niet beschadigd......, de daders.... motorbike gangs , snotneuzen 14-16 jaar oud..... :roll:

joepattaya
Expat
Expat

Re: De eigenaar rest is nog veel erger Mevr Violet sukkasam

#28 Bericht door joepattaya » maandag 07 maart 2011, 05:49

ben1932 schreef:Ik hoor net van een nieuwe bewoner hier , die er net 4 dagen woont
Dat hij geen Water krijg voor dat de Schuld van de Oude bewoner is betaalt
Dit is te gek om lost te lopen
Nee, da's normaal in dit land.
Natuurlijk is het niet de schuld van de nieuwe bewoner, alleen jammer dat hij ermee geconfronteerd wordt.
In principe is het de huiseigenaar die dit probleem moet oplossen.
DAAR moet dan ook geklaagd worden.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”