Skytrain naar Suvarnabhumi Airport

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Sert
Standaard Lid
Standaard Lid

Re: Skytrain naar Suvarnabhumi Airport

#31 Bericht door Sert » zondag 27 februari 2011, 17:42

In Januari gingen we met 4 personen vanaf Petchaburi naar ChiangMai. Wandeling (met bagage) gemaakt naar PhayaThai en daar de 6am trein genomen richting Suvarnabhumi.
Nadat we terugkwamen uit ChiangMai weer met de trein naar PhayaThai gegaan. Onderweg de files bekeken op de autosnelweg. En naar het hotel op Petchaburi gelopen.

Met 4 personen was de prijs 4x45 baht, dus nagenoeg gelijk aan de prijs van de taxi. De bagage paste prima in de trein, in 1 taxi was dat wellicht toch krap geworden.
Qua tijd duurt het even lang, als je geen files hebt op de snelweg.

De trein zit voor 95% vol met Thai, waarvan bijna de helft op de tussenliggende stations instapt. Voor dat gedeelte van Bangkok is deze Airlink waarschijnlijk een goede economische injectie, want het is nu veel beter bereikbaar.

Overigens blijf ik me elk jaar opnieuw verbazen over de bagage van vakantie gangers. Rugzakken worden steeds meer vervangen door hard-case koffers, die elk jaar in formaat stijgen. Veel mensen zijn niet eens meer in staat om hun eigen bagage te tillen, wat telkens voor komische taferelen zorgt op de loopplank van boten. (ok, ik geef het toe: leedvermaak...)

Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#32 Bericht door Pieter » maandag 28 februari 2011, 02:20

Sert schreef:In Januari gingen we met 4 personen vanaf Petchaburi naar ChiangMai. Wandeling (met bagage) gemaakt naar PhayaThai en daar de 6am trein genomen richting Suvarnabhumi.
Nadat we terugkwamen uit ChiangMai weer met de trein naar PhayaThai gegaan. Onderweg de files bekeken op de autosnelweg. En naar het hotel op Petchaburi gelopen.

Met 4 personen was de prijs 4x45 baht, dus nagenoeg gelijk aan de prijs van de taxi. De bagage paste prima in de trein, in 1 taxi was dat wellicht toch krap geworden.
Qua tijd duurt het even lang, als je geen files hebt op de snelweg.

De trein zit voor 95% vol met Thai, waarvan bijna de helft op de tussenliggende stations instapt. Voor dat gedeelte van Bangkok is deze Airlink waarschijnlijk een goede economische injectie, want het is nu veel beter bereikbaar.

Overigens blijf ik me elk jaar opnieuw verbazen over de bagage van vakantie gangers. Rugzakken worden steeds meer vervangen door hard-case koffers, die elk jaar in formaat stijgen. Veel mensen zijn niet eens meer in staat om hun eigen bagage te tillen, wat telkens voor komische taferelen zorgt op de loopplank van boten. (ok, ik geef het toe: leedvermaak...)

Dus steeds meer verstandige mensen met hun koffers ipv idiote bekpekkers die hun hele hebben en houwen op hun rug mee willen nemen

als je naar een land afreist is het eerste wat je moet doen een beetje zoals de thais hier doen

dat is pas aanpassen...

en dus vooral niet gaan lopen (is trouwens best warm hier dus nie doen)
en er zijn veel behulpzame mensen hier die het niet zo breed hebben...
dus je gaat niet zelf met je huisraad sjouwen dat laat je doen...

maar ja dat staat nu weer niet in eenzame planeet

Pieter [$) [$) [8)
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

Mart
Erelid
Erelid

#33 Bericht door Mart » maandag 28 februari 2011, 03:38

Pieter schreef: dus je gaat niet zelf met je huisraad sjouwen dat laat je doen...
... zodoende bereiken de bergbeklimmers de hoogste top :roll:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Khemkhaeng
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#34 Bericht door Khemkhaeng » maandag 28 februari 2011, 17:08

Even ter informatie binnenkort (veel te laat natuurlijk) wordt er een skywalk gebouwd van Makkassan naar MRT Petchaburi.
Let op tijdens spitsuren is de City Line EXTREEM DRUK! Expresslijn is dan veel aangenamer maar weer minder ruimte voor je baggage en rijdt maar tot Makkassan.
Het is als je het echt nodig hebt de taxi is gewoon nog steeds het makkelijkste!

Khemkhaeng
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#35 Bericht door Khemkhaeng » maandag 28 februari 2011, 17:09

De nieuwe 4-wagon treinen voor de Silom Skytrain lijn zijn nu alweer 2 maanden in gebruik!

Afbeelding

Khemkhaeng
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#36 Bericht door Khemkhaeng » maandag 28 februari 2011, 17:13

Let op!: Op 12 Augustus 2011 zal de extensie van de Sukhumvit lijn open gaan. Het gedeelte van station Onnut naar Bearing 5 stations komen erbij. De oude treinstellen van de Silom lijn zullen dan gaan rijden op de Sukhumvit lijn houdt rekening met nog meer drukte! Dit betekent ook dat het aantal reizigers op de skytrain van 480.000 per dag zal toenemen naar zeker 510.000 of meer! Sardientjes in een blikje.

Nieuwe stations:
- Bang Chak
- Punnawithi
- Udom Suk
- Bang Na
- Bearing

Aangezien men in Thailand alles te laat doet zal het krap worden ga daar maar van uit. Zelfs met de extra treinen.
Tanayong de eigenaar van BTS heeft dan ook 35 nieuwe wagons besteld. De huidige 3 wagon treinen worden dan met een extra wagon uitgebreid naar 4. Maar goed allemaal te laat levering hiervan begint pas eind 2012 begin 2013!

JustHetty
heeft ervaring
heeft ervaring

#37 Bericht door JustHetty » woensdag 02 maart 2011, 12:37

Wow handige info, wij gaan eind september naar Thailand dus dit is perfecto ;)

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#38 Bericht door pong » donderdag 10 maart 2011, 04:24

deze verlenging van de BTS zal amper een toerist van nut zijn (nog verder gaat een IKEA open in nov-zal ook wenig toeristen baten). ook gaan dan de MAX prijzen omhoog-naar 45 bt. (en dit heeft dus niks met de raillink te maken).
Vandaag werd aangekondigd, dat om het toch wel erg lage aantal express trein passagiers te verhogen (nu rond de 700 epr dag-totaal-dat is gemdld. rond de 5 per trein) er aan akties en promoties wordt gedacht. Maar het basisfeit, dat dat station veels te ongelukkig ligt en slecht verder vervoer heeft, tja, valt in feite weinig te doen.
Wat hetty hierboven schrijft betreft dus Phetburi ROAD (vmdl dat First HTL dat zoveel NLers boeken) en niet het stadje Phetburi-het staat er wat verwarrend. Verder schijnt het dat er vrij vaak sochtends opstart problemen zijn (hoorde dit van een airportemploye) die tot vertraging leiden. Soms 2-3 minuten, maar tot 30 min is ook voorgekomen.

Edje
Expat
Expat

#39 Bericht door Edje » donderdag 10 maart 2011, 10:50

pong schreef:deze verlenging van de BTS zal amper een toerist van nut zijn (nog verder gaat een IKEA open in nov-zal ook wenig toeristen baten). ook gaan dan de MAX prijzen omhoog-naar 45 bt. (en dit heeft dus niks met de raillink te maken).
Vandaag werd aangekondigd, dat om het toch wel erg lage aantal express trein passagiers te verhogen (nu rond de 700 epr dag-totaal-dat is gemdld. rond de 5 per trein) er aan akties en promoties wordt gedacht. Maar het basisfeit, dat dat station veels te ongelukkig ligt en slecht verder vervoer heeft, tja, valt in feite weinig te doen.
Wat hetty hierboven schrijft betreft dus Phetburi ROAD (vmdl dat First HTL dat zoveel NLers boeken) en niet het stadje Phetburi-het staat er wat verwarrend. Verder schijnt het dat er vrij vaak sochtends opstart problemen zijn (hoorde dit van een airportemploye) die tot vertraging leiden. Soms 2-3 minuten, maar tot 30 min is ook voorgekomen.
En wat dacht je van jouw postings :shock:
Groetjes; Edje

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#40 Bericht door prajak » donderdag 10 maart 2011, 16:21

Welke stopplaatsen heeft die trein hartje BKK ? En is daar aansluiting aan metro of aan de andere skytrain ?

Sert
Standaard Lid
Standaard Lid

#41 Bericht door Sert » donderdag 10 maart 2011, 19:37

prajak schreef:Welke stopplaatsen heeft die trein hartje BKK ? En is daar aansluiting aan metro of aan de andere skytrain ?
Afbeelding

heisa
kenner
kenner

#42 Bericht door heisa » donderdag 24 maart 2011, 14:21

Afgelopen oktober 2010 al gebruik gemaakt van de link. Ingestapt op Ramkhamhaeng en richting centrum. Volgens mij ging de skytrain toen ook al naar de airport al weet ik het niet zeker. Hadden wel een special tarief van 10baht per persoon ongeacht waar je uitstapte.. (vanwege opening) Stations en treinen zagen er zeer netjes uit.

jumbo
Expat
Expat

#43 Bericht door jumbo » vrijdag 25 maart 2011, 02:34

prajak schreef:Welke stopplaatsen heeft die trein hartje BKK ? En is daar aansluiting aan metro of aan de andere skytrain ?

De airportlink heeft een aansluitng naar station Phaya Tay alwaar je kan overstappen naar MBK Siam Square waar je weer kan overstappen naar Silom of doorgaan op Sukhumvit zoals bijgaand schema aantoont
Op Asoke kan je dan weer overstappen op de Metro
Niet echt handig gedaan zou je zeggen en dat klopt. Het wordt eerst aangelegd en daarna gaan we denken over de praktische kanten zoals verbindingen geheel volgens Thai model....
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#44 Bericht door driver » zaterdag 26 maart 2011, 11:33

Afg.Vrijdag in BKK om 22.30 uur vanaf Sapan Kwah naar Phaya Thai 25 thb
Daarvandaan voor 45 thb naar het vliegveld .

reistijd totaal 45 minuten.

Onderweg bij SK overal begeleiding die je desgewenst zeer netjes willen helpen ri de trein naar het vliegveld.
Daar aangekomen zeer eenvoudig ri de vertrekhal gelopen en ik vindt het echt keurig en netjes geregeldt.

Voor mij de eerste keer maar mocht ik weer naar Thailand gaan en vanaf busdepot Moochid vertrekken om door te reizen of later weer aankomen bij busdepot Moochid weer via de trein/metro ?stop Moochid naar of vanaf het vliegveld.
Wat ik las is dat de Skytrain stopt om 00.00 uur s,nachts tot 0.6.00 uur dus in die periode ben je denk ik aangewezen op de locale bussen of taxi ?

Wat ik ook wat jammer vindt is dat de trein/metro niet stopt bij het duspedot Moochid, nu moet je vanaf trein/metro station Moochid weer een stukje met een locale bus er naartoe en dat is ook vrij onduidelijk aangegeven vindt ik .

gr driver

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”