Zuid of Noord Vietnam.

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

Zuid of Noord Vietnam.

#1 Bericht door nbreeker » zaterdag 26 februari 2011, 07:00

Ik heb een verzoek uit Nederland van familie om ze te helpen met het samen stellen van een reis oa willen ze ook naar Vietnam maar aangezien ik zelf nooit in Vietnam ben geweest wil ik graag weten wat jullie me aanraden Zuid -of Noord Vietnam voor een weekje.
Zelf denk ik Zuid Vietnam maar vraag me niet waarom.
Vrgr.Nick.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Zuid of Noord Vietnam.

#2 Bericht door elst99 » zaterdag 26 februari 2011, 07:29

Vind een weekje wel erg kort, maar goed!
Vliegen met Airasia vanuit Bangkok neem ik aan? Wij hebben en paar jaar geleden het zuiden bezocht, begonnen in Saigon, hebben toen de deltatour gedaan 4 dagen, vonden we minder, we voelden ons net busvulling voor mensen die op weg waren van Saigon naar Siem Rhap in Cambodja.
Vervolgens een halve dagtour Saigon, met de bus naar Mue daar een paar nachten en dan verder met de bus naar Na Trang, toen de trein gepakt naar Danang en weer de bus naar Hoi An, wat leuk te noemen is, weer terug met de bus naar Hue en vandaar het vliegtuig of naar Hanoi of Saigon en terug met Airasia naar Bangkok.
Kijk is op de startpagina van Vietnam, daar hebben ze ook een forum en kun je een hoop informatie afhalen.
Het ligt ook aan in welke periode men reist in december en januari kan het in het noorden nog flink koud zijn, vadaar dat wij de het zuiden gedaan hebben, hadden geen warme kleren hier bij ons.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

stevenl
Expat
Expat
Contacteer:

#3 Bericht door stevenl » zaterdag 26 februari 2011, 07:36

Noord Vietnam heeft mooie natuur, is ook primitiever.
Zuid Vietnam heeft aardig wat historische plaatsen ivm de Vietnam oorlog, en reist makkelijker plus de mensen zijn er vriendelijker nmm.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door elst99 » zaterdag 26 februari 2011, 07:56

Nick, kijk even bij Sinhcafétravel.com daar hebben wij het destijds mee gedaan, maar geven al de vrijheid om het zelf in te delen.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door pong » zondag 27 februari 2011, 03:57

daarvoor zijn diverse andere fora, zoals roundtheworld.nl of wereldiwjzer.nl of reisforum.nl
als je zoiets vraagt, geef dan wat relevante info: willen ze alles geboekt, vanwege te angstig/onervaren, zijn ze vertrouwd met eigen hout-reizen indien niet. budget, speciale wensen.
1 week is veels te kort voor Nd en zd. Bovendien is tijd v.h. jaar van belang: onze winter kan in Nd VN ook behoorlijk koud zijn.
stevenl geeft de essentie al het beste weer. Soms leken het me wel 2 aparte volkeren-waarbij de zuiderlingen natuurlijk vinden dat die kouwe, communistiese noordelingen hen onderdrukken.
IN Thailand kan je VNese invloeden vinden in/rond Chanthaburi en in Isan rondom vooral Sakorn Nakorn en Nakorn Phanom. (incl. het honden eten).
Hier in BKK en niet eens erg ver hiervandaan een RK-maar vooral op de Viet gerichte katedraal (grote kerk, maar met een soort hoofdpriester voor heel Thaild) waar zondags-HEEL vroeg, missen worden gehouden.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”