Brommer/Motor rijden
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
Re: Brommer/Motor rijden
Of je reisverzekering in Nederland dit dekt, dat geloof ik niet! Als jij op een 100CC motor rijdt en daar geen rijbewijs voor bezit, zullen ze zich ten allertijde terugtrekken.
Lees de kleine lettertjes maar!
Carpediem, woon jij in een zo'n rustige omgeving, dat daar bijna geen motorongelukken gebeuren?
Hua Hin is een ramp, gebeuren dagelijks meerdere en soms dodelijke ongelukken met zo'n "motorbike", waar ze dan soms met 4 en ook wel met 5 opzitten.
Zit nu in Phnom Phen, moet zeggen daar hebben ze er ook een paar, ze rijden kris kras door elkaar, we zitten dan in zo'n motortuktuk een belevenis, rijden gelukkig niet hard met 2 flinke farangs, maar het gaat steeds net goed!
Lees de kleine lettertjes maar!
Carpediem, woon jij in een zo'n rustige omgeving, dat daar bijna geen motorongelukken gebeuren?
Hua Hin is een ramp, gebeuren dagelijks meerdere en soms dodelijke ongelukken met zo'n "motorbike", waar ze dan soms met 4 en ook wel met 5 opzitten.
Zit nu in Phnom Phen, moet zeggen daar hebben ze er ook een paar, ze rijden kris kras door elkaar, we zitten dan in zo'n motortuktuk een belevenis, rijden gelukkig niet hard met 2 flinke farangs, maar het gaat steeds net goed!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!
-
- Standaard Lid
Echt waar? Dat zou mooi zijn.Een toerist die een motor/brommer wil huren en hier verblijft op toeristenvisum of visum on arrival kan naar de toeristenpolitie (tel: 1155) om een tijdelijk brommerbewijs af te halen. Dit bewijs krijgt men na vertoon van NL rijbewijs (brommer, motor of auto; dat maakt niet uit). Hiermee is men gedekt tegen bekeuringen en gelden de algemene verzekeringsregels zoals voor de betreffende brommer is afgesloten.
Dus als iemand een rijbewijs heeft voor de auto kan hij een tijdelijk motorbewijs in Thailand krijgen?
Daarmee zou het probleem van mijn gasten dus opgelost zijn (aannemende dat ze het motorrijden in Thailand overleven).
Ga ik eens proberen bij de volgende gast.
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.
- weten
- Volwaardig lid
Vraag het voor de zekerheid ook nog even aan de desbetreffende verzekering (zekerheid voor alles)stel je voor dat de verzekering vraagt :heeft u daar examen voor gedaan? Je hebt een gekregen rijbewijs en geen behaald rijbewijs.Borowolf schreef:Echt waar? Dat zou mooi zijn.Een toerist die een motor/brommer wil huren en hier verblijft op toeristenvisum of visum on arrival kan naar de toeristenpolitie (tel: 1155) om een tijdelijk brommerbewijs af te halen. Dit bewijs krijgt men na vertoon van NL rijbewijs (brommer, motor of auto; dat maakt niet uit). Hiermee is men gedekt tegen bekeuringen en gelden de algemene verzekeringsregels zoals voor de betreffende brommer is afgesloten.
Dus als iemand een rijbewijs heeft voor de auto kan hij een tijdelijk motorbewijs in Thailand krijgen?
Daarmee zou het probleem van mijn gasten dus opgelost zijn (aannemende dat ze het motorrijden in Thailand overleven).
Ga ik eens proberen bij de volgende gast.
Ik snap het niet het is zo gehaald officieel dan.
Het leven is zo simpel dat niemand het begrijpt.
-
- Standaard Lid
Voor ons wel maar voor toeristen geldt dat niet. Bovendien wil ik geen dag van iemands vakantie verspillen aan een rijbewijs waar hij verder niets meer aan heeft.Ik snap het niet het is zo gehaald officieel dan.
-
- Volwaardig lid
Nou ja, wat heeft een toerist als hij in het ziekenhuis behandeld moet worden en zijn verzekering zegt, je hebt geen geldig motorrijbewijs, we betalen niet uit! Iedereen weet dat je zo'n rijbewijs kunt kopen in Thailand en dat het geen of bijna geen waarde heeft.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!
-
- Expat
- Contacteer:
Ten eerste, visa on arrival geldt niet voor Nederlanders of Belgen, ten tweede dat brommerbewijs verhaal is volstrekte onzin, en zal nooit enig effect hebben op een verzekering. Misschien in Chiang rai wel voor bekeuringen, maar die worden toch al nooit gegeven als je maar een rijbewijs, wat voor een dan ook, laat zien.changgarden schreef:Even gewoon een antwoord op de vraag:
Een toerist die een motor/brommer wil huren en hier verblijft op toeristenvisum of visum on arrival kan naar de toeristenpolitie (tel: 1155) om een tijdelijk brommerbewijs af te halen. Dit bewijs krijgt men na vertoon van NL rijbewijs (brommer, motor of auto; dat maakt niet uit). Hiermee is men gedekt tegen bekeuringen en gelden de algemene verzekeringsregels zoals voor de betreffende brommer is afgesloten.
Benodigde proceduretijd: 10 minuten
-
- Expat
- Contacteer:
Is dat zo, waar moet ik zijn dan? En geldt dat ook voor toeristen?elst99 schreef:Nou ja, wat heeft een toerist als hij in het ziekenhuis behandeld moet worden en zijn verzekering zegt, je hebt geen geldig motorrijbewijs, we betalen niet uit! Iedereen weet dat je zo'n rijbewijs kunt kopen in Thailand en dat het geen of bijna geen waarde heeft.
-
- Erelid
Elst dat was vroeger zo, maar nu gaat dat niet meer op. Zelfs in onze kleine dorp moet men examen doen. Met de theorie hebben de meeste een probleem, rijden konden ze al toen ze net uit de pampers waren.elst99 schreef:Nou ja, wat heeft een toerist als hij in het ziekenhuis behandeld moet worden en zijn verzekering zegt, je hebt geen geldig motorrijbewijs, we betalen niet uit! Iedereen weet dat je zo'n rijbewijs kunt kopen in Thailand en dat het geen of bijna geen waarde heeft.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was
dat iedereen gelukkig was
-
- Standaard Lid
Jij en misschien alle anderen ook wel Elst maar ik wist dat niet en heb braaf examen gedaan. Waar heb jij zo'n rijbewijs gekocht? Heb je dat al een keer laten verlengen?Iedereen weet dat je zo'n rijbewijs kunt kopen in Thailand en dat het geen of bijna geen waarde heeft.
-
- Expat
En wat als je een buitenlander aan rijdt ?Ik bedoel dus een buitenlander -expat of toerist-,rijdt een buitenlander over hoop.prajak schreef:Ik ben 9 jaar hier en heb 3 jaar een bromding. Ik reed op mijn NL bewijs en een verlopen int rbw. Bij een controle zag men de stempels in mijn paspoort en moest ik een Thais ding gaan halen. Dat lukte. Alles, ook de brommer, op eigen naam.
Wat ik hoor, maar wat is horen waard, is dat een toerist een gedlig buitenlands rbw moet hebben EN een geldig int rbw. Maar ben je geen toerist meer maar bewoner dan moet je een Thais rbw hebben. Dat kan verzekeringstechnisch consequenties hebben.
De WA betaalt de tegenpartij wel uit, hoor ik. De brommer is verzekerd, niet de persoon. Maar jouw eigen schade dok je zelf en ze kunnen de schade aan derden op jou verhalen. Overigens, ook als een druppel alcohol in het spel is wordt de schade verhaald op de dronken persoon.
Niet voor niets rijdt hier zoveel rond zonder kentekenplaat......en pleegt men vluchtmisdrijf. Een Thai die na een aanrijding door zijn/haar schuld blijft wachten op de politie wordt direct opgesloten in een ps inrichting; hij/zij is dan gek....
Vraag eens na bij een verzekeringsagent. Er zit er een in dit forum.
Geen verzekering of onvoldoende verzekering of drank of of of ??
Dit slachtoffer laat zich vermoedelijk niet met 10.000 baht afkopen wel??
Daar kunnen reuzachtige complicaties ontstaan.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan
Ronald Reagan
-
- Volwaardig lid
Dutch, ik heb naast de verplichte WA een extra polis, afgesloten bij een klub waarvan de agent in dit forum zit. Mijn schade laatst, buiten mijn schuld, is door hem afgehandeld anders had ik nimmer de poen gekregen al moet die nog binnenkomen. Maar dat komt wel goed.
In Bangkok zitten letselschade-advocaten en de bedragen die men eist zijn niet mis maar wel naar Thaise normen. Het is de Thaise rechter die beslist naar Thaise normen. Geen USA toestanden, voorlopig.
In Bangkok zitten letselschade-advocaten en de bedragen die men eist zijn niet mis maar wel naar Thaise normen. Het is de Thaise rechter die beslist naar Thaise normen. Geen USA toestanden, voorlopig.