Dat is een beetje te simpel Mart.Mart schreef:BEWEGEN !!!!!!
Ik ben helemaal met je eens dat het goed is te "bewegen". Maar het omgekeerde is zeker, misschien zelfs wel vaak, niet waar. Veel bewegen leidt niet bij iedereen tot een "gezond" gewicht.
Toen ik jong was (jonger dan 45) kon ik eten en drinken wat ik wou. Net als jij bleef ik altijd op mijn gewicht. Tijdens vakanties mocht het eens twee kilo meer worden en tijdens een flinke griep twee kilo's minder. Maar daar hield het wel mee op. Naarmate ik ouder werd, werd ik ook langzaam maar zeker zwaarder. Tot ik er de pest in kreeg en minder ben gaan snoepen (zeker niet minder gaan eten, eerder meer). Vanaf die tijd moet ik er echt bewust mee bezig zijn om op mijn gewenste gewicht te blijven.
Ofwel. Gewicht heeft met heel veel factoren te maken. Het belangrijkste is wat je eet natuurlijk (als het er niet ingaat kan het er ook niet aankomen), maar stofwisseling, leeftijd, de mate van bewegen.... het heeft er allemaal mee te maken. En om het nog wat ingewikkelder te maken..... Mijn jongste kreeg het er ook maar niet af. En ik kan je verzekeren dat er niet veel in ging. Dus op een gegeven moment naar een dietiste gegaan en wat bleek...... hij moest meer gaan eten..... ja, ja het leven is niet zo eenvoudig als men soms denkt.