nu ook westers brood in udon thani thailand

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid

Re: nu ook westers brood in udon thani thailand

#16 Bericht door Borowolf » maandag 21 februari 2011, 13:47

Mart schreef:BEWEGEN !!!!!!
Dat is een beetje te simpel Mart.
Ik ben helemaal met je eens dat het goed is te "bewegen". Maar het omgekeerde is zeker, misschien zelfs wel vaak, niet waar. Veel bewegen leidt niet bij iedereen tot een "gezond" gewicht.

Toen ik jong was (jonger dan 45) kon ik eten en drinken wat ik wou. Net als jij bleef ik altijd op mijn gewicht. Tijdens vakanties mocht het eens twee kilo meer worden en tijdens een flinke griep twee kilo's minder. Maar daar hield het wel mee op. Naarmate ik ouder werd, werd ik ook langzaam maar zeker zwaarder. Tot ik er de pest in kreeg en minder ben gaan snoepen (zeker niet minder gaan eten, eerder meer). Vanaf die tijd moet ik er echt bewust mee bezig zijn om op mijn gewenste gewicht te blijven.

Ofwel. Gewicht heeft met heel veel factoren te maken. Het belangrijkste is wat je eet natuurlijk (als het er niet ingaat kan het er ook niet aankomen), maar stofwisseling, leeftijd, de mate van bewegen.... het heeft er allemaal mee te maken. En om het nog wat ingewikkelder te maken..... Mijn jongste kreeg het er ook maar niet af. En ik kan je verzekeren dat er niet veel in ging. Dus op een gegeven moment naar een dietiste gegaan en wat bleek...... hij moest meer gaan eten..... ja, ja het leven is niet zo eenvoudig als men soms denkt. :mrgreen:
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.

ben1932
komt net kijken
komt net kijken

#17 Bericht door ben1932 » maandag 21 februari 2011, 14:12

Mart schreef:
ben1932 schreef:Wij wonen in Sukkasam 99/168 village m 16
In de eerste advertentie stond dat je het huis moest verkopen en ivm medische problemen terug zou keren naar NL.

En nu ...... bakt je het wel erg bruin. :lol:
Nu als jij het niet ziet zitten en daar komt een draai om is het beter , want ik werd ziek dat ik niets kon doen ,hoop jij maar nooit dat je ziek word jongen

printen44
Expat
Expat

#18 Bericht door printen44 » maandag 21 februari 2011, 15:46

Ben1932, je hebt wel een kort lontje. Zag je niet dat Mart er een "smiley" achter zet. Een "smiley" betekend gewoon een geintje, niet serieus nemen etc.

Niet op alle slakken zout leggen, Ben, daar wordt je brood ook niet lekkerder van. [8) [8) [8) [8) (chinese "smileys")

Mart
Erelid
Erelid

#19 Bericht door Mart » maandag 21 februari 2011, 15:54

ben1932 schreef: Nu als jij het niet ziet zitten en daar komt een draai om is het beter , want ik werd ziek dat ik niets kon doen ,hoop jij maar nooit dat je ziek word jongen
Beste Jac.
Ik zie het nog steeds zitten en daar draai ik niet omheen. Deze jongen is pas 73, is 4 maal zeer ernstig ziek geweest, maar heb nooit een verkeerde voorstelling van zaken daar omtrent over gegeven.

Een acute liesbreuk, opname, operatie en twee weken ziekenhuis

Een dubbele longontsteking, opname en 10 dagen ziekenhuis.

Verder ook nog: ach ... lees het zelf maar.

Dengue:
http://thailand.xsbb.nl/viewtopic.php?f ... e#p4926492

TBC:
http://thailandforum.nl/viewtopic.php?f ... rt&start=0

Maar.... hoop doet leven.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#20 Bericht door prajak » maandag 21 februari 2011, 16:37

Mart heeft een keurige BMI van 23. Streefgetal is tussen 20 en 25. BMI bereken je door gewicht te delen door lengte, en de uitkomst nog een keer. Greenthaiway zit tegen de 30. Ik met mijn 1,85 m en 96 kilo op 28.

Een topjudoka, Roemeen, weegt 140 kilo bij zijn 1.85 meter. Zijn BMI is 40, dus giga overgewicht en akelig ongezond. Nou, die man is zo gezond als een vis en sterk als een beer. Het is niet alleen gewicht dat telt ! Spieren wegen nu eenmaal meer dan vetkwabben.

Brood met mate kan geen kwaad. Het is net wat je er op smeert en legt. Dikke margarine en vette salami...heerlijk, maar ja.....

Ik kwam naar TH met 110 kg schoon aan de haak. Na twee jaar waren dat er nog maar 83. Heel veel fietsen en Thais eten. Toen kwam krachtsport en ging ik naar 93.

Ach, er zijn ook mensen die vet worden van ademhalen. Mart heeft gelijk, bewegen.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”